2022-10-29, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt sammanfattningen och uppgifter tidigare i tråden ska man ha plockat upp två rumäner från en arbetsplats lite utanför centrala Vetlanda. Dessa har hörts och sen släppts.

Varför plockades just dessa två män in? Har dom sett nåt? Kan dom ha sett JJs bil den där tidiga söndagsmorgonen?
Ingen aning om det var sant, men isåfall kan man ju kolla den där röda audi listan, och se om någon rumän äger en sån
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.

Även osannolikt att , om någon rövat bort henne på vägen hem, bemödat sig om att låsa den cykel som hon vad jag förstår ska isåfall färdats på
Om det stämmer att den först varit synlig utanför JJ och dagen efter stått låst vid ett hus en bit därifrån

Varför har dom låst den vid en lägenhet där det bor personer som har koppling till dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Finns det verkligen uppgift i tråden att JJ kommer från ett religiöst hem?

Att MH:s föräldrar är pingstvänner kom ju tidigt fram i tråden samt att pappan är pastor i församlingen.

Användaren du svarade hade inte fattat att det var från -studentkampen-.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det kan jag tyvärr inte ge. Jag trodde jag läst det här i tråden, men hittar inte igen det. Jag har definitivt inte för avsikt att skapa något rykte, så jag ska försöka stryka det.
Helt okej. Någon som tydligen bara slängt ur sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ingen aning om det var sant, men isåfall kan man ju kolla den där röda audi listan, och se om någon rumän äger en sån

Har du en länk till listan?
Citera
2022-10-29, 20:19
Avslutad
Citat:
Har du en länk till listan?

https://biluppgifter.se/filter?vma=Audi&vc=r%C3%B6d&oc=j%C3%B6nk%C3%B6ping &om=j%C3%B6nk%C3%B6ping&vy=2018%3B2023&vmi=0%3B250 00&page=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu spekulerar jag. Men förhören under söndagen var nog i vänlig ton. Dom ville nog mest ha upplysningar vad dom gjort, när dom senast såg henne osv. Måndagens förhör, efter dom hunnit prata med grannarna ställdes det nog mer kritiska frågor.

Ja absolut. Jag menar bara att då hade säkert polisen uppgifter som gick emot deras story dom sagt på söndagen och kanske är av anledningen till att dom anhölls så snabbt in i förhöret på måndagen m( med förhoppningar om att dom hade mycket mer än bara storys som gick emot varandra) Fören på söndagen hölls tydligen på eftermiddagen och sen söktes hennes lägenhet igenom lågt in på natten ( enligt AB)
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-29 kl. 20:22.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Polisen var väl intresserad av den svarta bilen som fastnade på foto, visade sig inte ha med saken att göra, men där avslöjar dom att man har ett intresse i diverse fordon som rört sig i Vetlanda.
Det har du rätt i. Den hade jag glömt.
Citera
2022-10-29, 20:20
Medlem
Har följt tråden senaste veckan, läst sammanfattningar osv men har lite svårt att få en klar överblick med tanke på att många uppgifter inte är bekräftade. Har dock en tanke jag vill testa, med tanke på dividerandet om hur man fått Tove från lägenheten.

Är det bortom allt rimligt tvivel att Tove verkligen kom fram till lägenheten? Eller kan det vara ett alternativ att något händer på vägen tillbaka till lägenheten och att Tove därefter blir liggande någonstans, och att man flyttar henne senare?

Man tar med mobil och cykel för att kunna hävda att Tove kommit fram till lägenheten, och för att kunna simulera att hon därefter lämnat.

Problemet med den här teorin är sista kontakten mellan Tove och pojkvännen. Men jag har lekt med tanken att MGM under hot får Tove att spela in ett röstmeddelande som man skickar lite senare.

Angående oväsendet i lägenheten, kan det vara så att någon av MGM får panik eller är upprörd över vad som hänt och att det därför uppstår lätt tumult?

Är förmodligen någon eller många detaljer jag missat som skjuter en teori som denna i sank, men ville dryfta den.
Citera
2022-10-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Fynd är en händelse som kan sättas in i en tidslinje. Ett fynd rekonstruerar ett händelseförlopp. Alla fynd som kan knytas till T är oerhört viktiga. Cykeln är ett fynd.

Fast du får fortfarande svårt att sätta det i en tidslinje om du inte vet vem eller när något har dumpats där. Efter ett antal dagar i vatten så förmodar jag att möjligheterna att hitta spår också minskar på tex nycklarna?

Min poäng var annars att man lagt väldigt mycket energi på en specifik plats, så något måste ju ha föranlett det.
Citera
2022-10-29, 20:21
Medlem
Citat:
Varför har dom låst den vid en lägenhet där det bor personer som har koppling till dom?

Om det bor en vän till JJ i det huset så kanske de tagit dit TTs kropp med samtidigt som de placerade cykeln där.. På vinden i källaren eller utanför om det finns en plats någonstans att gömma en kropp på.. de kan ju fått hjälp med bil att lägga kroppen på väg dit.. bara en tanke..
Citera
2022-10-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Om det bor en vän till JJ i det huset så kanske de tagit dit TTs kropp med samtidigt som de placerade cykeln där.. På vinden i källaren eller utanför om det finns en plats någonstans att gömma en kropp på.. de kan ju fått hjälp med bil att lägga kroppen på väg dit.. bara en tanke..

Kopplingen kan vara att en av MGM är vän med denne på FB. Inte ens säkert MGM visste att personen bodde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in