Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jag håller med om det, att det är jävligt underligt. Jag kan sträcka mig till att JJ:s farsa tog hand om kroppen och att MGM inte vet exakt vad som hänt med den. Hade det inte varit för alla försvårande omständigheter hade jag omvänt trott på MGM:s oskuld.
Dels verkar de ha mördat Tove hemma hos JJ, och dels kunde man nästan tro dem när de hävdar att Tove drog hem därifrån. Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.
Det som är svårt att förstå är helt enkelt hur Tove kunnat bli puts väck.
Jag håller med om det, att det är jävligt underligt. Jag kan sträcka mig till att JJ:s farsa tog hand om kroppen och att MGM inte vet exakt vad som hänt med den. Hade det inte varit för alla försvårande omständigheter hade jag omvänt trott på MGM:s oskuld.
Dels verkar de ha mördat Tove hemma hos JJ, och dels kunde man nästan tro dem när de hävdar att Tove drog hem därifrån. Samtidigt är det mycket mer osannolikt att Tove skulle ha haft maximal otur på hemvägen efter en skitkväll med oro, bråk och uppträden.
Det som är svårt att förstå är helt enkelt hur Tove kunnat bli puts väck.[/quote]
Precis... Det där med maximal otur känner jag också. Många har ju skrivit att hon kan ha lämnat JJs lägenhet och blivit påkörd, rövats bort av nån hon känner, blivit påkörd av den tyske misstänkte mördaren som greps ett antal mil därifrån för några dar sen.. (varför han nu skulle uppehålla sig så nära brottsplatsen flera dar efteråt...) Men vad som verkar vara faktum, eftersom JJ tydligen berättat det för vänner efteråt är att det har varit osämja mellan iaf TT och JJ. Och de begav sig till JJs lägenhet för att lösa det vilket de enligt JJ gjorde. Att hon sen på vägen hem skulle råka ut för nån kidnappare eller mördare är maximal otur. Känns verkligen inte som att det är speciellt sannolikt. Visst... Det Kan ha hänt, dock ej inte speciellt sannolikt.
Nu sitter tjejerna häktade på sannolika skäl misstänkta för att ha del i hennes försvinnande. Vet inte hur ni reagerade på häktningen, men själv tyckte jag att den gick snabbt. Brukar räkna med en timme från start till att besked ges (kanske andra har andra exempel) Kommer inte ihåg vem som var inne först, men efter 45 minuter skrev media att hon var häktad. Och sen även att det tog 20 min från att den första började förhöras till att hon blev anhållen... Och nr 2 började förhöras efter anhållande av den första, och 10 min in i förhöret anhålls även hon... (kommer inte ihåg ur minnet i vilken ordning de förhördes) Så Nånting graverande tror jag ju polisen har på dessa.
Sen säger vissa att de sitter ju häktade för människorov, inte mord. Hade polisen trott på mord hade åklagaren häktat dem för det.. Men de sitter häktade fram till nästa vecka. Hade åklagaren trott att de var oskyldiga hade de släppts, och det finns ingen anledning att begära dem häktade för mord innan åtalstiden går ut. Det enda det isf skulle ge är att media får nys om vad de har. Bästa utredningsmässigt är att låta dem sitta häktade för det de gör, och sen när åtalstiden går ut begära dem fortsatt häktade, eller om de har på fötterna, begära dem häktade för mord. Finns ingen anledning att göra det nu.