2022-10-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Nu måste jag få skriva jag FATTAR inte!!!

01:49 TT pratar med pojkvän allt är ok
01:50 TT,JJ,MH går från nöjet tsm hem till JJ

Promenaden tar ca 20min eller mer?

02:10 hemma i JJs lägenhet
02:30 TT meddelar pojkvännen att hon är på väg hem

Här stämmer väl ändå något inte, varför går man åt helt fel håll till JJ i riktigt skitväder för att sen bara vara där i 20min sen meddela sig till pojkvännen att man är på väg hem?
Skulle nu promenaden ta 30 min från nöjet till JJs lägenhet är det ju ännu mer konstigt då skulle hon varit där i 10minuter

Läser ikapp här men ja enligt media så ska hon alltså kontakta pojkvännen 01:39 när hon och de båda MGM är på väg från Nöjet. 16-18 min promenad hintar Google om. Så telefonerar de precis när de lämnar Nöjet är de i teorin vid JJ´s bostad strax innan 2. Sen grälas det i en halvtimme och blis sams och sen vill hon dra 02:30 då.
Alternativet är att de lämnar Nöjet runt 01:30 då och är framme 01:49 så hon kontaktar strax innan de är framme.

En annan teori jag lagt fram är att de inte bestämmer sig vid nöjet att prata ut hos JJ utan att de gör sällskap i samma riktning vid stängning. Livligt diskuterande? I höjd med Circle K Eller nåt kvarter tidigare bör TT vika av för att komma till pappa på Vintergatan. Men de har inte diskuterat klart och vädret är kasst så de fortsätter till JJ? Ett sent beslut m a o.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Absolut. Men om dom har koll på vägen dit borde dom ha koll på resten med, och hur har dom koll ? Är bilen så ny så det går följa? Sånt är grekiska för mig.

Jag tro själv att söket i Föreda snarare beror på att masten plockat upp signal. Eftersom MP vid första söket, sökte mellan Gränsgatan och Föreda. Och då var inte ens bilen i beslag. Men dom kan såklart ha fått dom uppgifterna senare som bekräftat något sånt. Tycker ändå det är konstigt.

Jag vet inte hur men som många redan påpekat så borde polisen ha ett intresse av att veta hur den bilen rört sig och en anledning till att de inte efterfrågar sådana uppgifter kan ju vara att de redan har dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Låter tyvärr som de sa till Tove att ringa till pojkvännen innan hon gått ut ur lägenheten, så han inte blir orolig. Han hade somnat och hon spelade in i ett röstmeddelande istället.

Det verkar inte ha varit mycket skrik i lägenheten, dvs Tove måste ha överrumplats av Mgm. När JJ kom på att Tove skulle strypas är svårt att säga. Antingen så lurade hon med Tove hem just för att döda henne eller så var det ett infall där och då.

Jag tror att den ena MGM höll för munnen på något sätt, medan den andra höll i kroppen och händerna på Tove. Kanske tog JJ en kudde över huvudet på Tove när hon satt i soffan, sen ramlade de ner på golvet ifrån soffan. Tove kämpade nog ordentligt så det var det som hördes. Och när det knackades på dörren första gången höll de i Tove ordentligt, när det knackades på andra gången såg Tove sin chans och kom loss med fötterna på något sätt men tyvärr så dog hon förmodligen just när andra knackningen var utanför

Varför vill man så gärna döda någon? Kan Tove ha sett någon drogförsäljning eller dylikt i lägenheten som hon hade skvallrat till polisen om? Folk som beskrivit JJ här får mig mer att tro på att Tove hade lyckats med något som JJ ej hade. Hon såg inte upp till JJ på samma sätt som MH. Tove fick JJ att känna sig liten och misslyckad? Tove vågade säga emot JJ.

Kan ha gått till just så här. JJ har uppenbarligen tidigare reagerat våldsamt när hon förlorat i kärlek så det ligger nära till hands att tänka att det är motivet även nu. Kanske hon har nån typ av borderline personlighetsstörning. I så fall gissar jag att Ts kille är problemet. Kanske JJ hade haft något ihop med honom medan T studerade i Linköping? Kanske det var motivet för henne att temporärt avbryta studierna, komma hem och flytta in hos honom? I sammanfattningen på s. 1 står det att grannarna hört gräl från killens lägenhet. Kanske hade han träffat JJ i smyg och TT ställde honom mot väggen? Kanske TT gick till krogen - ensam, märk väl, vilket jag hela tiden uppfattat som konstigt - för att prata antingen med JJ eller med någon som sett JJ och hennes kille ihop. Kanske det var det bråket där handlade om. Och kanske T sedan följde med JJ hem för att JJ hemma hade något bevis för att pojkvännen hade varit där, som hon tänkte sig att skulle få T att ge upp och lämna honom? Och när T inte brydde sig utan i stället kanske sa något nedsättande och messsade till killen att hon kommer hem så svartnade det för JJ....
Senast redigerad av Golga 2022-10-29 kl. 20:03.
Citera
2022-10-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vilket rykte om Rophypnol??????
Källa tack

Den var en tjomme för någon dag sedan som frågade vad ”roffie” var för något och så helt plötsligt cirkulerar det…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Precis... Det där med maximal otur känner jag också. Många har ju skrivit att hon kan ha lämnat JJs lägenhet och blivit påkörd, rövats bort av nån hon känner, blivit påkörd av den tyske misstänkte mördaren som greps ett antal mil därifrån för några dar sen.. (varför han nu skulle uppehålla sig så nära brottsplatsen flera dar efteråt...) Men vad som verkar vara faktum, eftersom JJ tydligen berättat det för vänner efteråt är att det har varit osämja mellan iaf TT och JJ. Och de begav sig till JJs lägenhet för att lösa det vilket de enligt JJ gjorde. Att hon sen på vägen hem skulle råka ut för nån kidnappare eller mördare är maximal otur. Känns verkligen inte som att det är speciellt sannolikt. Visst... Det Kan ha hänt, dock ej inte speciellt sannolikt.

Nu sitter tjejerna häktade på sannolika skäl misstänkta för att ha del i hennes försvinnande. Vet inte hur ni reagerade på häktningen, men själv tyckte jag att den gick snabbt. Brukar räkna med en timme från start till att besked ges (kanske andra har andra exempel) Kommer inte ihåg vem som var inne först, men efter 45 minuter skrev media att hon var häktad. Och sen även att det tog 20 min från att den första började förhöras till att hon blev anhållen... Och nr 2 började förhöras efter anhållande av den första, och 10 min in i förhöret anhålls även hon... (kommer inte ihåg ur minnet i vilken ordning de förhördes) Så Nånting graverande tror jag ju polisen har på dessa.

Sen säger vissa att de sitter ju häktade för människorov, inte mord. Hade polisen trott på mord hade åklagaren häktat dem för det.. Men de sitter häktade fram till nästa vecka. Hade åklagaren trott att de var oskyldiga hade de släppts, och det finns ingen anledning att begära dem häktade för mord innan åtalstiden går ut. Det enda det isf skulle ge är att media får nys om vad de har. Bästa utredningsmässigt är att låta dem sitta häktade för det de gör, och sen när åtalstiden går ut begära dem fortsatt häktade, eller om de har på fötterna, begära dem häktade för mord. Finns ingen anledning att göra det nu.

Fast anledningen till att misstanke och häktning skedde snabbt beror förmodligen främst på att de båda kan tänkas ha motiv (bråket) och att de ljugit om att de båda ska ha åkt till McD, något grannen slog hål på på en gång med sitt vittnesmål. Någon annan bevisning tycks man inte ha som föranleder häktningsbeslutet. Det har iaf inte framkommit något sådant hittills.

När du har 2 personer som den saknade umgåtts med och som är de som senast har sett henne direkt påkommits med lögner om vad de båda gjorde efter att de ska ha skilts åt från T så är det förmodligen ganska naturligt att snabbt häkta eftersom man också vill förhindra att bevis undanröjs som försvårar utredningen. Alla häktningar sker ju inte för att man har kött på benen och redan kan leda till åtal, utan man kan även häkta för att säkra upp att utredningen inte påverkas av de misstänkta.
Senast redigerad av linakova 2022-10-29 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Liberty75s avatar
Det där med att JJ skulle köpa mat till den fulla vännen kan ju ha varit en halvsanning. MH hade sett när JJ mördade TT och mådde uruselt. Hon var spyfärdig och JJ sa att hon behövde mat i magen. De hade ju inte ätit på jättelänge.

För det var väl inte så att maten var till TT.? Var hon fortfarande vid liv men bunden? Tänkte de lämna henne t ex ute i skogen men det hela var bara en varning, så de ville göra henne rädd och omskakad. Men det gick för långt.
Citera
2022-10-29, 19:58
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tänk om TT levde när JJ drog till McD men var medvetslös och JJ tog med sig mobilen fallifall TT skulle vakna och försöka ringa efter hjälp..

Bra tanke och har slagit mig med. Det verkar som det har hänt en ”olycka” polisen har nog inte hittat blod i lägenheten då hade de blivit häktade på sannolika skäl för mord.

Varje timme går jag in på Aftonbladet uppdaterar och önskar att Tove har hittats. Hur kan de inte få dem till och prata? För mig är det ofattbart.
Citera
2022-10-29, 19:58
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Fast behöver de verkligen hitta telefonen då?
All datatrafik till och från telefonen kan de väl ändå få ut ifrån operatören?
Det enda de hittar på mobilen som man inte kan få från operatörens datatrafiklogg är väl de bilder/filmer som spelats in på den utan att skickas till någon eller laddas upp i ett cloud/moln?

Däremot kan de ju hitta fingeravtryck och andra spår på mobilen förstås, så visst finns det ändå ytterligare anledningar till att vilja hitta den förstås. Samt som tidigare nämnt att man då kan knyta antingen BO eller någon MGM till att ha varit förbi dammen vid någon tidpunkt.
Ja, det är väl mycket så jag tänker. Fingeravtryck, dna... Sen ger väl var den den hittas kanske en fingervisning av nåt... Kanske platspositioner i telefonen, om de är påslagna. Men trafik och så borde de ju, som du skriver, kunna få ganska snart av operatören.
Citera
2022-10-29, 19:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi båda följde ju sökandet efter Beata. Där beslagtogs Gm s bil omg, likt denna bil. Skillnaden där var att dom gick ut i riksmedia flera gånger och sökte iakttagelser.

Ryktet om rohypnol har jag missat. Men visst kan dom ha drogat henne. Att M stannade kvar när J åkte till donken kan ju tolkas som nån behövde ha koll/vakta T. Död som levande.
Jag tänkte också på Cs bil i fallet med Beata.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Den var en tjomme för någon dag sedan som frågade vad ”roffie” var för något och så helt plötsligt cirkulerar det…
Hmmm känns som någon gissar helt vilt. Känns knappast att man skall lägga vikt vid
Citera
Medlem
Jag tolkar polisens tystnad och passivitet som att man misstänker att någon mer är inblandad och att man inte vill avslöja det man vet för att man är rädda att det kan försvåra utredningen. Har följt både Lisa Holm och Wilma-fallet och där var polisen inte alls lika passiva och man bekräftade fynd man hade gjort eller om man letade efter något specifikt. Det var även många på respektive orter som var insatta i polisutredningen som inte rädde sig att läcka något om man ansåg att det kunde föra utredningen framåt.

Här verkar det vara helt tvärtom - locket på. Jag tror inte heller NOA kopplades in i LH och Wilma-fallet så tidigt som det har gjorts i det här fallet, om ens alls.
Citera
2022-10-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Dörren öppnades och stängdes 2 ggr INNAN JJ gick ner i trappan och stötte på grannen, varför ska ni sitta och förvanska alla jävla uppgifter hela tiden?

Från Aftonbladet : 03.10-tiden: ”Samma grannar hör återigen ljud från lägenheten. Denna gång låter det som att någon öppnar och stänger ytterdörren två gånger. Grannarna öppnar sin ytterdörr och lyssnar i trapphuset för att se efter vad som händer.
Den ena misstänkta kvinnan kommer då ut från lägenheten och möter dem i trapphuset. Grannarna”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in