Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
En fråga:
Är det bekräftat att JJ var på McD runt 4-tiden sedan på morgonen då, eller är det enbart något hon själv påstått i förhör till polis/vittnesmål till kamrater?
Hon var på McD tidigare, hon har uppgett i polisförhören (tror jag) att hon åkte dit med MH.
Citat:
Ursprungligen postat av
FiaLotta61
Hon tog säkert med telefonen i bilen till mcd, o kanske lämnade den till killarna som hon gick o pratade med eftersom den mastade vid biltema efter JJ var hemma igen?
TTs mobil äkte tillbaka till JJs lägenhet först, det är senare den kopplar till Biltema.
Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Skrev runt 4-tiden för att jag inte var säker på riktigt när det ska ha skett. Storyn verkar ju gå att hon skulle ha åkt antingen till McD med mamman eller att ha tagit sig dit på egen hand. Om man utgår från att hon var på McD tidigast 03:15 så var hon ju förmodligen där iaf en halvtimme-timme och käkade (om hon inte körde en snabbvisit eller via McDriven förstås) och därav att jag skrev runt 4. :-) Det var inte så petigt med tiden.
Men låt mig omformulera mig då: är det bekräftat att hon var där alls över huvud taget den natten/morgonen?
Ja, ett vittne som kör henne dit, i hans egna bil, hon betalar med sin mobilapp, och vittnen har sett henne, ev även talat med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Nej, finns ingen sådan tidsbegränsning. Du blandar ihop det med hur lång tid det brukar ta innan en kropp börjar avge liklukt. Det är f.ö. lite längre än så.
Ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
Den sjunker inte om du inte fyller den med något tungt. Har en själv och vet att den flyter.
Ok, undrar hur du vet att den flyter, haha. jag har en också. Men om man fyller den med 65 kg lik, så kanske den sjunker.....
Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Låter ju faktiskt ändå ganska märkligt att hunden kunde missa en kropp som legat så länge om den gått så nära förbi. Vet du/man det med säkerhet att hunden gjort det? Isf låter det väl snarare som att den hunden hade fått för sig att eftersöka en helt annan doft? Eller?
Therese Palmquist i Längshyttan låg mördad i villans källare under en vedhög i en 3-4 månader, polisen hade sökt med hund en 3-4 gånger utan att hitta henne.....
(FB) Långshyttan: Therese Palmkvist hittad död, man dömd för mord i tingsrätten