2022-10-29, 16:02
  #250357
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Som många har varit inne på så måste Ryssland få det till att de besegras av NATO, USA och väst. För om de besegras av Ukraina så erkänner man att man är en liten strunt-makt som inte ens kan göra en specialoperation i Ukraina. Misslyckandes måste skyllas på att stora hemska mäktiga VÄST krigar mot det stackars Ryssland.
Instämmer vilket innebär att Vladimir Vladimirovitj Putins idioti osakat Ryssland ett mycket allvarigt säkerhetshot. Det anmärkningsvärda är att inte några med högre befattningar sätter stopp för den destrukriva stollen. Är det verkligen så att han förgiftat, fönsterknuffat eller avrättat alla som opponerar mot att han förstör moderlandet Ryssland?

Vladimir Vladimirovitj Putin hänger löst och är i desperat behov ett false flag för att inte förlora huvudet.
__________________
Senast redigerad av Taggad 2022-10-29 kl. 16:05.
Citera
2022-10-29, 16:03
  #250358
Medlem
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/ygjwx7/video_footage_from_the_water_drone_used_in_todays/

Verkar inte vara så kul att vara båt i en rysk hamn just nu. De jagar en drönarbåt med helikopter och annat.

Någon verkar tro att drönaren ska spränga båten så de hoppar överbord 😂
Citera
2022-10-29, 16:03
  #250359
Medlem
Mindbusinesss avatar
Härliga bilder

Uppgifter: Här träffas ryska krigsfartyget
https://www.expressen.se/tv/nyheter/uppgifter-har-traffas-ryska-krigsfartyget-/

https://mil.in.ua/en/news/surface-drones-attack-the-main-base-of-the-russian-federation-black-sea-fleet/
__________________
Senast redigerad av Mindbusiness 2022-10-29 kl. 16:10.
Citera
2022-10-29, 16:06
  #250360
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är som det brukar vara. Det går inte att ta dem på allvar. Precis ingenting de säger kan man lita på. Oavsett vad det gäller. De har absolut ingen som helst trovärdighet (kvar).

Det är något som blivit tydligare sedan i februari. Innan visste man ju om deras trollfabriker osv. Men jag hade faktiskt inte trott att det låg på denna skala. Jag trodde inte att det var möjligt. Rysslands ljugande känner inga gränser. Överhuvudtaget.

Skoj att se att Bagdad-Bob överträffades.
Citera
2022-10-29, 16:07
  #250361
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det var inte mycket till krigskepp som UK lyckades få Kiev-soldaterna att bomba, eskorter till spannmålsavtalet varav en minsvepare, båda flyter.

Lol, låt Kiev hålla på och säg inget till er kung. Precis som med att bomba bron till Krim ger detta Ryssland en anledning, nu till att stoppa leveranserna av spannmål ifrån Odessa och även senare inta staden. Ryssland kan ju inte ha sabotörer och terrorister i Svarta Havet blir motiveringen. Så Zelenskyj leder Ukraina till ett landlåst litet land och så går det då man lyssnar på brittiska rådgivare som har Liz Truss intellekt (se även deras ekonomi).

Hmm, enligt terrorstaten ryssland själva så är det en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar. Det fjärde fartyget säger de inget om men du vet kanske mer?

Ukrainsk drönarattack mot Rysslands Svarta-havs flotta

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Anton Gerasjtjenko, rådgivare vid Ukrainas inrikesdepartement, ger en helt annan bild av det som skett, rapporterar AP. Han antyder att det har "slarvats" i hanteringen av sprängmedel ombord på fyra ryska fartyg i Sevastopols hamn: bland dem en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar.
Citera
2022-10-29, 16:09
  #250362
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
https://sverigesradio.se/play/artikel/8174568

Detta är ändå intressant. Men bra att man återvinner. Dumt att bara kasta.
Ja, Ursula von der Leyen tror också på det där och dessutom att elektroniken kommer ifrån tvättmaskiner. Inte konstigt att EU går åt helvete, man måste ha bättre källor än det du hänvisar till (som kallas propaganda). Under tiden fortsätter det att regna missiler och man undra var dom kommer ifrån. Man har tjatat sedan mars att nästa vecka är det slut, barnsligt önsketänkande.
Citera
2022-10-29, 16:12
  #250363
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Instämmer vilket innebär att Vladimir Vladimirovitj Putins idioti osakat Ryssland ett mycket allvarigt säkerhetshot. Det anmärkningsvärda är att inte några med högre befattningar sätter stopp för den destrukriva stollen. Är det verkligen så att han förgiftat, fönsterknuffat eller avrättat alla som opponerar mot att han förstör moderlandet Ryssland?

Vladimir Vladimirovitj Putin hänger löst och är i desperat behov ett false flag för att inte förlora huvudet.

Jag tror att nationalismen hos höga ryssar, både inom förvaltningen och militären, är extremt låg. Det enda de bryr sig om är pengar (dvs plundring av statskassan), och om de hade chansen hade de nog stuckit därifrån.
Citera
2022-10-29, 16:16
  #250364
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hmm, enligt terrorstaten ryssland själva så är det en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar. Det fjärde fartyget säger de inget om men du vet kanske mer?

Ukrainsk drönarattack mot Rysslands Svarta-havs flotta

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Anton Gerasjtjenko, rådgivare vid Ukrainas inrikesdepartement, ger en helt annan bild av det som skett, rapporterar AP. Han antyder att det har "slarvats" i hanteringen av sprängmedel ombord på fyra ryska fartyg i Sevastopols hamn: bland dem en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar.
Vad jag vet har inte Ryssland officiellt listat drabbade skepp och informationen jag har kommer ifrån telegram och folk ifrån Krim. Det sista jag hörde från Kiev var att dom skrämt bort flottan ifrån Sevastopols hamn och dom var då så stolta över det. Bra att dom hittade några som blev kvarlämnade då. Ja kanske det, och det var också bildäck som brann där på Ukrainas stolta bilder.
Citera
2022-10-29, 16:16
  #250365
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Härliga bilder

Uppgifter: Här träffas ryska krigsfartyget
https://www.expressen.se/tv/nyheter/uppgifter-har-traffas-ryska-krigsfartyget-/

https://mil.in.ua/en/news/surface-drones-attack-the-main-base-of-the-russian-federation-black-sea-fleet/

Smart. Små radiostyrda båtar.
Citera
2022-10-29, 16:17
  #250366
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Hmm, enligt terrorstaten ryssland själva så är det en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar. Det fjärde fartyget säger de inget om men du vet kanske mer?

Ukrainsk drönarattack mot Rysslands Svarta-havs flotta

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Anton Gerasjtjenko, rådgivare vid Ukrainas inrikesdepartement, ger en helt annan bild av det som skett, rapporterar AP. Han antyder att det har "slarvats" i hanteringen av sprängmedel ombord på fyra ryska fartyg i Sevastopols hamn: bland dem en fregatt, ett landstigningsfartyg och ett fartyg som har transporterat kryssningsrobotar.

Jag hörde att en minsvepare (En typ av krigsfartyg) var skadad också, kanske är det den fjärde båten?
Citera
2022-10-29, 16:18
  #250367
Avslutad
Terrorstaten ryssland går ut med att de fartyg som bombarderats av UAF har 'smärre skråmor' vilket är terrorspråket för 'sjunkna, sänkta, kaputt'.

https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2022/10/29/russia-ukraine-live-news-moscow-blames-uk-for-sevastopol-attack

Terrorstaten ryssland skyller på britterna nu också.
Citera
2022-10-29, 16:20
  #250368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Vi" - vem pratar du om? Ditt land var ju aktivt vapembröder med Hitler i åratal efter 1941, det vet alla. Finland gjorde ingenting för att få slut på kriget nere i Europa.

Efter att ha blivit attackerade av hela ryska krigsmakten som inte lyckades speciellt bra den gången heller. Nu har dom i rent euforiskt tillstånd där dom tror att dom är världens kungar har attackerat Ukraina med ett resultat som är en repris på David och Goliat.
Förresten så lyckas väl Lavrov snart komma fram till att David också var NaziJude.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in