2022-10-29, 11:58
  #250261
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det förbrukas en stor mängd soldater på båda sidor så när någon sida får brist där kommer det tvinga fram ett avslut.
Det kan också bli så att ingendera sida har mer kapacitet till offensiver så att kriget stannar av. Kriget mellan Nord- och Sydkorea är exempelvis fortfarande pågående, trots att frontlinjen står helt still sedan 70 år.
Ryssland bygger nu befästningar runt det område man kontrollerar och förhoppningen är säkert att fronten ska stanna vid dessa platser. Tippar att Ukraina inte har några planer på att låta det ske.
Citera
2022-10-29, 12:05
  #250262
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vet ni fortfarande inte att Ryssland har egen stor vapenindustri som nu kör på dygnet runt.
Det är ju superbra för Ryssland!
Problemet är att dessa vapen visat sig vara odugliga. Kika gärna på foton från Ukraina – utbrända ryska stridsvagnar står i drivor längs vägarna utan kanontorn. Kanontornet flyger nämligen av som en champagnekork när stridsvagnen träffas, och alla i stridsvagnen dör.
Rysslands invasionshär behöver inte fler av sådana vapen, utan fungerande vapen som faktiskt kan ge dem ett övertag.
Citera
2022-10-29, 12:18
  #250263
Medlem
Igni-ferroques avatar
Tittade förbi RT.

En stor nyhet som faktiskt publicerades var att användningen av medicin mot psykiksa besvär ökat med 70%(!!) sedan krigsstarten. Detta enligt rysk statistik(!!!).

Andelen ryssar som "kände oro" hade också ökat drastiskt.

Detta bland de som faktiskt är kvar i Ryssland.

Senaste jag hörde vara att till Kazakstan hade kommit 200 000(!) ryssar sedan kriget startat.

Georgien säger något i stil med 50000.

EU har utfärdat runt en milliom visum under krigets 6 första månader,oklart hur många som åkt tillbaka.

Det är rätt givet att det mestadels är yngre som lämnar.

Värt att notera att redan innan kriget så brottades ryssland med en kraftigt åldrande befolkning.

Ju längre kriget varar desto större chans för att de ryssar som lämnat skapar sig ett liv utanför ryssland.

Fortsätter det här så kommer ryssland vara ett ålderdomshem inom ett decennium.

Förutom de ekonomiska problem som bara kommer öka och öka.

Puttler. Larvig och Kadavret håller på att sänka ryssland för gott.

Då kriget dessutom går uselt så är det snart bara ultra nationalsiter kvar som stöder Putin helhjärtat.

När kommer kuppen????
Citera
2022-10-29, 12:19
  #250264
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vet ni fortfarande inte att Ryssland har egen stor vapenindustri som nu kör på dygnet runt. Visste ni inte heller att Ryssland har egen gas, olja, metaller och alla andra råvaror för sin industri? Varför har ni så svårt att lära om, lära nytt?

Med andra ord, inga vapen tar slut. Därimot hittade ryssarna en intressant drönare ifrån Iran som man nu tillverkar under licens, omkring 100 st om dagen nu till att börja med.

Men fortsätt med önsketänkandet om det gör er mindre ledsen och besviken.

https://sverigesradio.se/play/artikel/8174568

Detta är ändå intressant. Men bra att man återvinner. Dumt att bara kasta.
Citera
2022-10-29, 12:19
  #250265
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vet ni fortfarande inte att Ryssland har egen stor vapenindustri som nu kör på dygnet runt. Visste ni inte heller att Ryssland har egen gas, olja, metaller och alla andra råvaror för sin industri? Varför har ni så svårt att lära om, lära nytt?

Med andra ord, inga vapen tar slut. Därimot hittade ryssarna en intressant drönare ifrån Iran som man nu tillverkar under licens, omkring 100 st om dagen nu till att börja med.

Men fortsätt med önsketänkandet om det gör er mindre ledsen och besviken.

Vi pratar om en nation som inte ens kan sätta ihop en bil med ABS, airbags och katalysator år 2022.
Citera
2022-10-29, 12:22
  #250266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Det har är ingenting i jämförelse med Rysslands kapacitet. Frågan är vad ukrainska kvinnor och barn har gjort dig eftersom du så hatar dem så mycket att du fortsätter stödja med vapen och eskalera konflikten så att fler dör än att låta de regioner som i majoritet vill bli självständiga få göra det. Men jag antar att du hatar demokrati och älskar krig och död. Typiskt NATO troll.

Du vill att ukrainska kvinnor och barn ska dödas av Ryssarna. Det är uppenbart att du hatar dem.
Jag vill att ryska armen ska lämna Ukraina så att det blir fred eftersom jag älskar Ukraina och människorna som bor där.
Citera
2022-10-29, 12:23
  #250267
Medlem
raskenss avatar
Verkar som dom sänkt en fregatt nu. Bara hålla tummarna det stämmer. Den låg tydligen i hamn i Sevastopol.

https://t.me/Pravda_Gerashchenko/49091


Bild på smällen. Väldigt svårt att avgöra vad som händer:
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586276783883624448?s=20&t=ec2k1iUwNLcSsiL95j4EHA
__________________
Senast redigerad av raskens 2022-10-29 kl. 12:26.
Citera
2022-10-29, 12:25
  #250268
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fina bilder med mycket svart rök efter nattens övningar utav UAF i Sevastopol



https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586290574474153985
Vad är prislappen på en sån båt?
Citera
2022-10-29, 12:28
  #250269
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det kan också bli så att ingendera sida har mer kapacitet till offensiver så att kriget stannar av. Kriget mellan Nord- och Sydkorea är exempelvis fortfarande pågående, trots att frontlinjen står helt still sedan 70 år.
Ryssland bygger nu befästningar runt det område man kontrollerar och förhoppningen är säkert att fronten ska stanna vid dessa platser. Tippar att Ukraina inte har några planer på att låta det ske.

Såg just ett inslag om det varvid Ukraina sa att de saknade vapen att skjuta med i skyttegravs situation. Ja alla signaler tyder på att kriget kommer pågå hela 2023.
Citera
2022-10-29, 12:29
  #250270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som dom sänkt en fregatt nu. Bara hålla tummarna det stämmer. Den låg tydligen i hamn i Sevastopol.

https://t.me/Pravda_Gerashchenko/49091

Det vore fantastisk och till stor glädje för 8 miljarder människor om de skulle vara sant.
Citera
2022-10-29, 12:41
  #250271
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det vore fantastisk och till stor glädje för 8 miljarder människor om de skulle vara sant.

Tyvärr är det inte det.
Inte en chans att det inte skulle finnas på bild efter ett par timmars dagsljus då marinbasen i Sevastopol ligger mitt i en stad samt att bilderna som påstås visa fartyg som brinner är från en gräsplätt vid oljedepån som ligger utanför den inre hamnen.

0% sanning och 100% rykte denna gång. Tyvärr.
Citera
2022-10-29, 12:42
  #250272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Admiral Makarov är ett av Rysslands modernaste skepp, tagen i bruk 2017. 125m lång fregatt. Hoppas skiten sjunker

Smygrökning av mahorka igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in