Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vet ni fortfarande inte att Ryssland har egen stor vapenindustri som nu kör på dygnet runt.
Det är ju superbra för Ryssland!
Problemet är att dessa vapen visat sig vara odugliga. Kika gärna på foton från Ukraina – utbrända ryska stridsvagnar står i drivor längs vägarna utan kanontorn. Kanontornet flyger nämligen av som en champagnekork när stridsvagnen träffas, och alla i stridsvagnen dör.
Rysslands invasionshär behöver inte fler av sådana vapen, utan fungerande vapen som faktiskt kan ge dem ett övertag.