2022-10-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Dom har redan pratat med polisen, enligt an användare i tråden, och är inte misstänkta

Okej tack. Jag har följt tråden men måste missat det informationen..
Citera
2022-10-29, 14:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Utan att bli dumförklarad så undrar jag om MP hittar tex bevis som väska mobil eller dyl får dem då förmedla detta till pressen eller är det "sekretess"?

MP har en ledare/chef för varje sökgrupp som tar hand om eventuella fynd och ger det till polisen. Polisen är dem som bestämmer vad som ska komma ut till media.

Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
TT:s pappas nya flickväns ena son har ett mycket intressant förflutet, dömd för grov mordbrand, intagen enligt LVU på HVB hem pga avvikande sexuellt beteende och risk för att han skulle begå sexualbrott , spionerade på kvinnliga familjemedlemmar genom titthål, anmäld för våldtäkt, kvinnor i hans egna familj som sagt sig vara rädda för honom. Mordbrandsdomen kan begäras ut från Göta hovrätt, mål nr B1623-16. LVU dom kan begäras från Kammarrätten i Jönköping 1797-17 och förvaltningsrätten Jönköping mål nr 538-16.

Intressant i sig, men han kanske sitter inne i finkan just nu.......

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Dom sågs där i bil mh och jj tidigt söndag morgon

Vet du ungefärlig tid på det och observationen på Dollar Store?
Citera
2022-10-29, 14:19
Medlem
Kan man inte kolla igenom gödselstackar i området?
Citera
2022-10-29, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Det kan vara inte finnas någon annan medhjälpare som rycker ut med så kort varsel, och som dessutom kan området bättre än sin egen ficka. Hade MGM fått hjälp av någon annan än JJs pappa så borde det ha varit en slarvig tölp, och då borde polisen ha hittat spår. Jag tror JJs pappa är säker på sin sak. Säger min egen icke vetenskapliga analys.
Håller med. OM det finns en medhjälpare så är det pappan. Vi ser ju hur slarviga dom här båda har varit, ska då en tredje idiot in i bilden så hade misstankar nog riktats mor dem redan.
ANtingen har de gjort det själva, eller så sa jj till pappa att en olyckshändelse hänt och att de behövde hjälp
Citera
2022-10-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, med tanke på att JJ åker med T*oves mobil på sig till McD, verkar hon inte tänkt igenom de delarna ordentligt, särskilt som att hon sedan enligt media ska ha påstått att T*ove ska ha cyklat hem.

JJ skulle förstås kunna ha åkt hem til sin pappa, då utan sin mobil för att få hjälp. Men även det skulle kunna se märkligt ut om MH har en annan version om vad JJ gjort då. Sedan finns det ev vittnetsmålet från Illharjen, och om mobilen låg hemma och sov då...

Vi får se, men jag har goda förhoppningar att man kommer att lösa det här.

Tror inte heller på en redje inblandad.

Har de lyckats få ut T*ove ur lägenheten, då har de "kalrat" resten.

TT och exempelvis JJ kan ha slagits i lägenheten, därav dunsarna. Sen kan TT ha gått eller blivit hjälpt ut av tjejerna. Sen har nåt hänt därute och vad det kan vara är höljt i dunkel.

Hade TT blivit mördad och/eller dött i lägenheten, med blodspillning/liklukt som följd så har polisen iaf inte gått ut med det. Så vi får fortsätta spekulera.
Citera
2022-10-29, 14:23
Avslutad
Citat:
TT:s pappas nya flickväns ena son har ett mycket intressant förflutet, dömd för grov mordbrand, intagen enligt LVU på HVB hem pga avvikande sexuellt beteende och risk för att han skulle begå sexualbrott , spionerade på kvinnliga familjemedlemmar genom titthål, anmäld för våldtäkt, kvinnor i hans egna familj som sagt sig vara rädda för honom. Mordbrandsdomen kan begäras ut från Göta hovrätt, mål nr B1623-16. LVU dom kan begäras från Kammarrätten i Jönköping 1797-17 och förvaltningsrätten Jönköping mål nr 538-16.
Har du namn? Sitter han inne eller är han på fri fot?
Citera
2022-10-29, 14:24
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
MP har en ledare/chef för varje sökgrupp som tar hand om eventuella fynd och ger det till polisen. Polisen är dem som bestämmer vad som ska komma ut till media.

Intressant i sig, men han kanske sitter inne i finkan just nu.......

Vet du ungefärlig tid på det och observationen på Dollar Store?

Nej han är ute från behandlingshemmet och skriven på en adress i Eksjö sedan ca 2 månader tillbaka.
Citera
2022-10-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag har egentligen inget att tillföra i detta fallet.
Grevens lista är bra. Avel gör ett bra jobb med masterna.

Denna sida är också väldigt bra:
https://archive.ph/Ixlil

Här är SR´s intervju:
https://sverigesradio.se/artikel/vannerna-om-konflikten-innan-tove-forsvann-ett-fjortisbrak

Jag kan bidrag med en bild där TTs cykel stod fäst vid ett staket hemma hos MGM.

https://imgur.com/a/YQdmNJV

Original platsen:
https://www.google.se/maps/@57.4322925,15.0727766,3a,16.5y,228.1h,89.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSKaKBC5OZLWNPFsTU0BbJg!2e0!7i1 6384!8i8192?hl=sv
När är bilden tagen på T's cykel utanför MGM bostadshus.
( har kanske redan nämnts men jag hittar inget om det)
Citera
2022-10-29, 14:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Tack för svaret. Som följdfråga blir då förstås vilka geniala sätt man kan tänka sig då? Räcker det exempelvis med att förpacka en kropp i gladpackplast inlindat typ 10 varv runt hela kroppen?

Nej, möjligen i vacuumförpackning.......

Större plastlådor med avtagbart lock tror jag har används i USA, men de blir inte lufttäta. Det måste nog vara något som är totalt lufttätt.

Sedan vet jag inte riktigt med minst 15 minuter heller, jag menar ju längre en kropp varit död, ju mer luktar den, ju fler doftmolekyler ger kroppen ifrån sig......
Citera
2022-10-29, 14:27
Medlem
Kanske rapporterats om det, men missing people letar på marken utanför JJ lägenhet och bort mot kvarndammen.

https://www.bildtagg.se/bild/u7aagbgnb2zuwh3m770plt

Samt vid Nydalarondellen mot Föreda.

https://www.bildtagg.se/bild/j88bjli13isn2qdb37pr1r0s

Nog för de gör ett bra jobb, men leta fimpar och dylikt? Tycker de borde söka efter TT.
Citera
2022-10-29, 14:29
Medlem
Citat:
Nej han är ute från behandlingshemmet och skriven på en adress i Eksjö sedan ca 2 månader tillbaka.

Låter som meriter för att kunna göra något dumt
Citera
2022-10-29, 14:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Intressant. 🥺

Hoppas polisen har koll på var han befann sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in