2022-10-29, 13:34
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Man kan ju tycka att om det har bråkats och diskuterats i lägenheten så skulle någon av grannarna hört detta. När jag är i ordkrig med mitt temperament så höjer jag rösten. Det är märkligt. Planerat att få henne sövd med något narkotikaklassat medel hon fått i sig i drink för att sedan strypas?

Menade inte det. En person som stryps låter inte mycket. Isf med dunsar osv borde grannen hört skrik. Det är förmodligen hanterandet som låter
Citera
2022-10-29, 13:34
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Svartsjuka. JJ har limmat på TT:s pojkvän när hon studerat i en annan stad, och nu kommer TT hem och förstör allt.
Det här är verkligen det allra troligaste motivet såhär långt. Särskilt om uppgifterna stämmer om att hon tänt på sitt ex ytterdörr. Då är det redan klart att hon tar kärlek på bokstavligt talat - blodigt allvar.

Har någon kollat dammen på andra sidan vägen om reningsverket?
Citera
2022-10-29, 13:43
Medlem
crawlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hade behövt en vecka där med diverse manicker för att reda ut allt men får se vad kan åstadkomma på ett par timmar. Har gjort lite förarbete som kan underlätta dock.
Bor strax utanför vetlanda, hade gärna mött upp så kunde vi klurat tillsammans på undersökningarna. Dock tyvärr fullsketen hela helgen här så😑
Citera
2022-10-29, 13:45
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Aj då, GrevenFB som lagt ner ett gediget arbete med lysande sammanfattningar som han dessuom fortlöpande har uppdaterat med täta intervall, är tydligen avstängd en vecka.

Hoppas någon i tråden har förmåga och vilja att axla ansvaret med uppdaterade sammanfattningar under den tid han är borta. Det är verkligen ovärdeligt att snabbt kunna läsa in sig på vad som hänt senaste dygnet om man inte hänger i tråden kontinuerligt.

Hur länge håller MP på idag förresten? Hörde att det var ganska bra uppslutning. Bra.

Apropå GrevenFB. Notera att vi inte får diskutera själva avstängningen här, så gå inte in i den diskussionen. Vore dumt om ni drog på er onödiga varningar.

Verkligen synd ang. avstängningen. Sammanfattningarna är guld värda.

Vi får hoppas att MP gör ett genombrott idag och hittar något av intresse, även om jag tyvärr inte tror mycket på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar om JJ tidigare har varit i ett förhållande med TTs pojkvän. Enligt pojkvännens mamma har tjejerna varit osams i nåt år - dvs lika länge som TT och pojkvännen har varit ihop. Kan vara en grund för svartsjuka.

Någon som vet?

Har inte svar på din fråga man har oxå tänkt tanken och att det kan vara ”rimligt” stort för att tjejgäng i den åldern kan splittras då vissa står på JJ sida och menar att TT ”snott” honom
Citera
Medlem
crawlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Är vid kvarndammen nu, här är MP och letar i den ån som går från dammen RTJ har lämnat
Är nivån sänkt? Såg ut som vanligt när jag for förbi för nå timmar sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Det här är verkligen det allra troligaste motivet såhär långt. Särskilt om uppgifterna stämmer om att hon tänt på sitt ex ytterdörr. Då är det redan klart att hon tar kärlek på bokstavligt talat - blodigt allvar.

Har någon kollat dammen på andra sidan vägen om reningsverket?

Jag har inte hört något om att dom skulle gjort det.
Citera
2022-10-29, 13:46
Medlem
Har tyvärr svårt att se någon annat resultat än att Tove bragts om livet och att tjejerna gör mcdonaldsturen för att försöka få spåren från Toves telefon att visa att Tove lämnat lgh. Tyvärr blev det inte lyckat. Helt övertygad att hon kommer hittas då det inte haft så mkt tid att röja liket. Tråkigt och känns meningslöst.
Citera
2022-10-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Är.det där.dem sänkte vattennivån?

Jag tror det men vet inte med säkerhet! Precis nu så lämnade även MP kvarndammen.
Citera
2022-10-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawlin
Är nivån sänkt? Såg ut som vanligt när jag for förbi för nå timmar sedan.

Jag tyckte också att det såg normalt ut! Ska stanna till vid föredadammen på väg hem nu och se hur det ser ut i den.
Citera
2022-10-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Jag tyckte också att det såg normalt ut! Ska stanna till vid föredadammen på väg hem nu och se hur det ser ut i den.

Kan du Inte åka bort mot ridhuset sen gå cykelvägen bort mot kantarellen så du passerar den dammen som är vid JJ pappas jobb. Mest för att se om det ens finns möjlighet. Jag har tre ungar som inte alls är med på att ta en tur in till Vetlanda annars hade jag gjort det själv. Men kanske får tillfälle i morgon.
Citera
2022-10-29, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Vad vet vi om bilen (den röda ) som JJ ska ha gått fram till enligt grannen som körde henne till donken?
Dom har redan pratat med polisen, enligt an användare i tråden, och är inte misstänkta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in