2022-10-29, 10:14
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Inget konstigt alls. Åklagaren får hålla dom till den 3/11 med bevisen som fanns den dagen dom häktades. Häktningstiden är till för att åklagaren ska kunna samla mer bevis. Finns ingen anledning att släppa tidigare, enda anledningen till ett tidigare släpp är att det kommer uppgifter som bevisar deras oskuld eller Tove traskar in på polisstation och säger; här är jag.
Ja precis!

En omhäktning är också inget problem om de inte slutat ljuga och resultaten från NFC inte är klara.
Citera
2022-10-29, 10:15
Medlem
Någon som är vid samlingen och ska söka med MP, som kan uppdatera om hur sökinsatsen är planerad idag?
Citera
2022-10-29, 10:16
Medlem
Tv4play sänder nu live från Vetlanda med anledning av sökningarna idag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Hoppas polisen har kollat upp “the usual suspects” och sett vad de haft för sig denna natt. JJ kanske brukar sälja droger?

Så kan det vara, TT ville rädda den tredje tkeken från JJ
Styrde JJ över TT tidigare tro?
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Skulle dom inte ha ändrat misstänkta för mord nu då istället för människorov?

Jag vet inte vad poängen med att ändra rubriceringen skulle vara. De har uppenbarligen fortfarande så mycket på fötterna för att kunna hålla MGM häktade. Det kan ju vara så att man har påträffat en större mängd blod från BO som gör det osannolikt men inte omöjligt att hon fortfarande är vid liv. I fallet Wilma ändrade man väl rubricering till mord först när de hittat hennes huvud i GMs lägenhet.
Citera
2022-10-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyjgxG/uppgifter-broder-och-soner-styr-natverken-i-jonkoping
👍

Citat:
Ursprungligen postat av Chequoia
Sorry men nej detta spricker på flera punkter.

Nr 1. Du blandar ihop de två grannarnas utsagor - Granne 1, intervjuad i podden, som bor på samma våning som JJ är den som kommit hem sent från jobbet och sedan under natten hör dunsar, men ej sett/pratat med JJ under natten.
Granne 2 som skjutsat JJ till Mcdonalds, är sonen i familjen som bor under JJ. Han och hans pappa (enligt vissa källor enbart pappan) har gått upp och knackat på utan att få svar när de hört dunsarna. En stund senare hör de båda JJ komma ut i trapphuset och de öppnar då sin dörr, ser JJ och frågar vad det är som låter. Det är då hon tydligen svarar att ”hennes vän är full och har trillat” sen skjutsar sonen henne till mcdonalds och så en massa andra små suspekta detaljer osv osv.

Nr 2 Om inte TT och JJ har umgåtts på några år, vilket har nämnts från flera håll - TTs svärmor, JJs vän i Aftonbladet, Vetlandabor här - hur ska någon granne ha någon blekaste aning om vem det är han skulle ha ”kört på”?? + att Tove verkar ju, om än väldigt omtyckt av många, varit lite mer av en doldis i stan, många som inte riktigt verkar veta exakt vem hon är. (Sidenote, vilket kan tyckas lite småmärkligt i ett mindre samhälle ändå, iom det något unika i att dels vara tvilling, dels i att så väldigt rödhårig, och tydligen damfotbollsspelare i stan...ändå lite utmärkande saker tycker jag 🤷🏼‍♀️)

Dessutom, kan ha fel om detta, men enligt folkbokföring verkar ju JJ bara ha bott i huset sen i juni 2022. Desto ännu mer osannolikt att någon granne skulle ha stenkoll på vem Tove är i relation till JJ.

Av samma anledning har jag extremt svårt att tro att OM JJ och MH överhuvudtaget haft någon annans hjälp, att det isf skulle ha varit någon random granne i ett bostadshus där hon inte ens har bott i mer än några månader.

”-Knackknack, tjena gode granne, läget? Tack för sist på höststädningen - lust att hjälpa mig att röja undan ett lik efter ett mord jag nyss har begått?”

Det låter absurt i alla fall i mina öron. Absolut, trots den höga misstankegraden som ligger till grund för häktning av dessa två MGM, utredningar kan gå käpprätt åt helvete och såklart kaaan det finnas ett helt annat händelseförlopp / helt andra inblandade i Toves försvinnande… Och om det nu ändå är JJ + MH - ja såklart de kan ha fått hjälp!

MEN grannarna är i min mening helt vanligt folk som blivit vittnen/uppgiftslämnare etc. i den här tråkiga, men onekligen sjukt förbryllande, historien…!

Ursäkta men vad beträffar random hjälp så har nog dina läsglasögon fått sprickor eller ramlat ner så att din uppfattning om vad jag skrev förkolnats. Var skrev jag så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Någon som är vid samlingen och ska söka med MP, som kan uppdatera om hur sökinsatsen är planerad idag?

Enligt TV4 så ska spöken ske både i centrala Vetlanda samt i vissa skogspartier , man ska genomföra punktsök
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Tv4play sänder nu live från Vetlanda med anledning av sökningarna idag

Fan, tycker sånt är osmakligt. Känns som dessa sök efter försvunna personer blivit prime time för allmänheten :/
Citera
2022-10-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man har hör väldigt lite om MH. Kan det vara så att hon ligger på psyket? Hon kanske inte klarade av häktet och har inte kunnat förhöras.

Jag antar man hör väldigt lite om MH för hon inte setts ute sen nöjet. Skulle folk sett henne efter nöjet hade det troligtvis framkommit. Men eftersom det är JJ som Tove bråkar med, JJ lägenhet, JJ som möter grannar i trapphuset osv osv. Så finns inga uppgifter att sprida om MH.

Att inte MH familj spridit klockslag på när dom hörde något senast/ såg henne efter lördagsnatten kanske också säger mycket.
Citera
2022-10-29, 10:19
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja köper inte den teorin!

Troligare att ett bråk gått överstyr än att tjejerna skulle mördat henne medvetet.

Kan ju faktiskt vara bådadera. TT har hotat att anmäla JJ. Bråket har gått överstyr och fortsatt i JJs lägenhet, där JJ har sett sin chans att röja undan TT. Behöver inte vara direkt planerat, utan snarare att JJ har haft ett "bra" läge att tysta TT och har utnyttjat det tillfället.

Det motivet jag har angett håller, helt oavsett om det var en ren tillfällighet att TT blev mördad just den natten, eller om det var planerat.
Citera
2022-10-29, 10:19
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Men förlåt då! Funderar bara på teorier vad som hänt den stackars tjejen!

Hon är säkert nedgrävd nånstans 😢
Ja eller ligger under en gran i skogen...

Själv har jag och mitt jaktlag suttit på vår grillplats i skogen i över 1 år samtidig som liket efter en försvunnen man legat under en gran 50 meter från oss. Inte ens våra hundar hade nån gång reagerat på liket.

Han hittades av några svampplockare...
Citera
2022-10-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Rent teoretiskt skulle TT kunna redan ligga död i bageluckan.
Det skulle behöva innebära att grannen skjutsade JJ i hennes egen bil.

Tidsmässigt känns det dock väldigt tight och nästintill omöjligt, med grannen som varit och knackat på, sedan varit på tårna vid nästa ljud när de hör JJ vara ute i trapphuset.

Det mest sannolika är att JJ antingen hade mobilen på sig redan, var på väg att göra sig av med den och/eller annat.

Varför vänder JJ tilbaka till lgh när hon får erbjudandet om skjuts?

AB igår:

"En granne blir orolig för att hon ska köra, och erbjuder sig därför att skjutsa henne. Kvinnan accepterar erbjudandet, går hem till sig och kommer sedan tillbaka igen, enligt uppgifter."

https://archive.ph/Ixlil#selection-2365.0-2365.185

Hon behövde nog hämta sin egen mobil för att kunna åka/betala, vilket kan tyckas konstigt om hon redan gått ut för att vänta på sin mamma. Hon behövde nog också försäkra sig om att läget var under kontroll och tala om för MH om hon ännu var kvar, vad som hänt.

Ja, jag tror hon gick tillbaks för att viska dom ändrade planerna till M.H.

Att hon ber grannen vänta lite medans hon går ut för att prata med killen i den andra bilen när dom är på väg hem, bryter mönstret för en stressad person som har ett lik väntandes i lägenheten. Men men, allt kan inte vara logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in