2022-10-29, 09:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Besöket på donken var säkert oplanerat , och vid detta tillfälle hade JJ mobilen på sig alltså TTs mobil o då var t redan avliden i lgh. Sedan kom hon tillbaka till lgh där Mh väntar. Sedan forsla dom bort TT Och hennes tillhörigheter Sedan sågs dom tidigt på morgonen vid illharjen. Cykeln har dom flyttat någon gång under natten. Det är min teori. TT blev strypt i lgh och samtidigt fasthållen. Dunsarna är ett sista rop på hjälp från TT. Kusligt och vidrigt.

Detta är även min teori. Det är helt klart den teorin som känns mest rimlig för tillfället.

Och jag tror definitivt också att besöket på McD var helt oplanerat. Grannen stötte på JJ då hon var på väg ut - gissningsvis för att dumpa mobilen nånstans - och JJ fick i panik vispa ihop nån rövarhistoria om att hennes kompis var så full att hon hade ramlat i lägenheten, och sen helt plötsligt ville ha fyllekäk från McD. Helt galen historia som saknar total rimlighet.

Grannen hade sagt antingen i podden eller i annan media att JJ såg skärrad ut och var inte riktigt sig själv. Tror fan det om hon precis har bragt någon om livet. Hon verkar ju dock ha en bra förmåga att samla sig snabbt och hitta på lögner för att släta över vad som har hänt i lägenheten.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-29 kl. 09:57.
Citera
2022-10-29, 09:54
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Jag har funderat fram och tillbaka igen.
Kom fram till att MGM har antingen kastat TT tillhörigheter på järnvägsspåret just pga att det är svåråtkomligt att leta på, man får ju inte gå där som privatperson. Sen måste ju polisen stänga av elledningarna på spåret samt att man måste ställa in en massa tågavgångar, det kan bli lite knivigt kanske. Sen finns det väl sk. skyddsutrymmen på vissa tågperronger, där kan man nog också gömma en kropp tänker jag eftersom ingen brukar befinna sig på just ett tågspår.
Citera
2022-10-29, 10:00
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Polisen har inte hittat någonting så pass allvarligt i lägenheten som tyder på att TT är död . Då skulle dem inte gått ut senast igår och sagt att deras förhoppning är att ff hitta TT vid liv .
Det hade dem inte sagt om dem hittat så mycket bevis i lägenheten som tyder på att hon blivit mördad där , så som blodspår .

Källa?
Citera
2022-10-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Källa?

Om man googlar foton på häktesrum..

Alltså jag hade fan inte klarat av en dag ens i ett sånt litet häktningsrum. Skulle fått panik attacker delux och klaustrofobi. Och sängarna ser knall hårda ut. Vad fördriver man tiden med på ett häkte egentligen? Får dom bara sitta inlåst i ett sånt där litet rum hela dagar eller får dom även röra sig utanför rummet? Ligger eller sitter dom bara rakt upp och ner hela dagar i rummen utan att göra ett skit? Då borde dom ju fan börja prata snart..
Citera
2022-10-29, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag tror hon lever . Har haft den känslan hela tiden . Jag får en känsla av att hon blev kidnappad hem till pojkvännen . Och att JJ försöker dölja det dem gjorde hemma efter krogen , det kanske var droger som behövde undanröjas osv . För jag har oxå hört att det är MYCKET mer folk vet om detta men pga risken att det läcker ut så håller folk tyst .
Åker en fast för droger , faller hela deras led av många många människor .

Tror också det är drogrelaterat, TT var orolig för den 3:e tjejen som var med på förfest hos JJ och hon skulle dra ner henne i drogträsket. Kanske TT hotade med polisanmälan när hon skulle gå, och JJ fick frispel på henne. I sådana kretsar är det inga problem att få hjälp med ett lik. Chansen att TT fortfarande lever ligger tyvärr på promillenivå nu.
Citera
2022-10-29, 10:05
Medlem
Den här misstänkta tjejen och hennes kumpan verkar vara ett par rätt lågt begåvade tjejer, det känns svagt att hon inte hittats än, kan grannen som skjutsade till mc Donalds vara inblandad i försvinnandet? Han har betett sig lite avvikande som skjutsat runt 03 på natten. Hur många hade ställt upp på det?
Citera
2022-10-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Vem, tror tråden, jobbade som vakt? För han som kör till Mc Donalds jobbar INTE som vakt.

PF (60 år) boende i huset är vakt. Sen tycker jag mig ha läst här att flera tror att W skulle vara vakt men inte fått det bekräftat, han jobbar iaf med att foliera bilar. Men att PF är vakt är jag 100 % säker på.
Bra att du har koll. Jag har läst att den unge mannen i lgt under MGM var vakt på Nöjet, men det kan naturligtvis ha varit ett påhitt som så mycket annat. Dock hade det ju kunnat förklara varför han kom hem sent på natten och då skulle stött på JJ.
Brukar folierare jobba nattskift?
Citera
2022-10-29, 10:06
Medlem
Känns ändå lite konstigt att de kan hålla tjejerna häktade så länge om de inte har hittat bevis på att hon troligen blivit dödad i lägenheten? Förutom rena vittnesmål , videobilder och erkännande av någon av de häktade tjejerna måste det vara svårt att få fram bevis på att man rövat bort någon eller?
Citera
2022-10-29, 10:07
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
Känns ändå lite konstigt att de kan hålla tjejerna häktade så länge om de inte har hittat bevis på att hon troligen blivit dödad i lägenheten? Förutom rena vittnesmål , videobilder och erkännande av någon av de häktade tjejerna måste det vara svårt att få fram bevis på att man rövat bort någon eller?

Dom kan mycket väl ha hittat bevis i lägenheten som tyder på att hon blivit mördad där.
Citera
2022-10-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tror också det är drogrelaterat, TT var orolig för den 3:e tjejen som var med på förfest hos JJ och hon skulle dra ner henne i drogträsket. Kanske TT hotade med polisanmälan när hon skulle gå, och JJ fick frispel på henne. I sådana kretsar är det inga problem att få hjälp med ett lik. Chansen att TT fortfarande lever ligger tyvärr på promillenivå nu.

Rykte: bartendern visste vem den yngre personen som TT frågade efter var och svarade att han inte sett henne på nöjet på hela kvällen ( därav spenderar han längre tid med TT än vad folk här inne anser normalt). Så den yngre personen TT frågar efter är högst troligt inte den 3.de personen som vad med MH och JJ och förfestade och som följde med till Nöjet och som dom sen skiljdes åt med när nöjet stängde.
Citera
2022-10-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Besöket på donken var säkert oplanerat , och vid detta tillfälle hade JJ mobilen på sig alltså TTs mobil o då var t redan avliden i lgh. Sedan kom hon tillbaka till lgh där Mh väntar. Sedan forsla dom bort TT Och hennes tillhörigheter Sedan sågs dom tidigt på morgonen vid illharjen. Cykeln har dom flyttat någon gång under natten. Det är min teori. TT blev strypt i lgh och samtidigt fasthållen. Dunsarna är ett sista rop på hjälp från TT. Kusligt och vidrigt.
Mest sannolika scenario. Strypt eller kudde över ansiktet. Är det klarlagt att de båda mgm har synts vid illharjen?
Citera
2022-10-29, 10:10
Medlem
[Strange Days]s avatar
Möjligt motiv:

TT blev röjd ur vägen för att hon visste för mycket om JJ:s förehavanden med droger. Detta kan även vara anledningen till bråket på Nöjet mellan berörda parter.

TT har kanske under bråket på Nöjet hotat JJ med att anmäla henne till polisen, p.g.a. att JJ har försökt dra in den 3:e tjejen som var med på JJ:s förfest på lördagskvällen i drogträsket.

Och vips så finns det ett motiv för JJ att få TT undanröjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in