2022-10-29, 03:21
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
När grannen åker hem från jobbet och närmar sig bostaden är det bäckmörkt och stormigt ute. Regnet piskar mot vindrutan. Han ser inte ordentligt, men hör plötsligt en duns mot bilens sida när han närmar sig bostaden. Han kliver ut och ser genast en livlös ung flicka som hamnat under bilen. Han försöker försiktig få upp henne och känner då genast igen henne som en kompis till grannflickan som bor över honom. Han försöker prata med henne, men får inget svar och han förstår att hon redan är död. Han får då panik. Rädd att bli påkommen ställer han upp hennes cykel och bär in henne i bakluckan. Rädd att bli anklagad för att ha brakt en så ung och vacker flicka om livet kör han den korta biten hem. Med tårar i ögonen och med bultande hjärta tänker han att han måste berätta för fadern vad som har hänt. I trappen möter han en tydligt vinglig JJ som säger att hon är på väg till McD. Han erbjuder sig av någon oförklarlig anledning att köra henne dit och säger att hon inte ska köra onykter. Hon tackar ja. Väl hemma igen säger han hejdå till JJ och går in till lägenheten och berättar för fadern vad som hänt. Pappan säger att han hört och sett de unga vännerna till JJ, även Tove, Mys syster, uppifrån ha fest, men även hört någont slags allvarligt gräl däruppifrån. Han säger att de måste be Gud om förlåtelse, få bort Toves kropp snarast och begrava henne. Och om polisen frågar, säger de att de hört dunsar uppifrån JJ:s lägenhet. Ingen ska få veta vad som egentligen hände, för då är deras goda rykte för alltid förstört, tror han.

Långskott men ingenting hade förvånat mig när det gäller det här fallet. Finner inte din teori mindre trovärdig än många andra i den här tråden, snarare tvärtom då den går ihop mer i den tidslinje som media rapporterat.

Hade ju även förklarat mobiltelefonen som åkte donken fram och tillbaka.
Citera
2022-10-29, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Långskott men ingenting hade förvånat mig när det gäller det här fallet. Finner inte din teori mindre trovärdig än många andra i den här tråden, snarare tvärtom då den går ihop mer i den tidslinje som media rapporterat.

Hade ju även förklarat mobiltelefonen som åkte donken fram och tillbaka.

Ja. Så länge det inte kommer fram att man hittat TT vid liv, blodspår i JJ:s lägenhet, eller hittat TT:s ägodelar, avlidna kropp, eller fått fram ett erkännande från de misstänkta så är det teorier som får lägga pusslet om vad som kan ha hänt. Om någon vet något konkret eller fått höra vad som ingen annan vet så kan väl denna informationen få komma upp här eller förklaras för polis. Ju förr desto bättre.
Citera
2022-10-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Konspirationsteorier i all ära men tycker du inte det låter väldigt långsökt? Självklart har bartendern hörts flertalet gånger

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyjgxG/uppgifter-broder-och-soner-styr-natverken-i-jonkoping
👍
Citera
2022-10-29, 03:49
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Ja. Så länge det inte kommer fram att man hittat TT vid liv, blodspår i JJ:s lägenhet, eller hittat TT:s ägodelar, avlidna kropp, eller fått fram ett erkännande från de misstänkta så är det teorier som får lägga pusslet om vad som kan ha hänt. Om någon vet något konkret eller fått höra vad som ingen annan vet så kan väl denna informationen få komma upp här eller förklaras för polis. Ju förr desto bättre.

Håller med dig.

Det kändes väldigt friskt att läsa ett helt nytt händelseförlopp (för mig) som dessutom knyter säcken och skulle kunna ge svar på många frågor så som:
Båda tjejernas tystnad, är ju oskyldiga isåfall
Ingen hittad kropp, har ju hanterats av en äldre med livserfarenhet
Dunsarna, grannen har överdrivit ljud/bråk han hört under natten för att rikta misstankarna dit
Cykeln, som låg(?) vid en väg och dessutom skadad(?), trolig påkörning
Mobiltelefonen, låg med T i grannens baksäte och därför pejlats till McDonalds och tillbaka hem

Finns mer.

Det finns även mycket som kan tala emot teorin, men som sagt - väldigt tacksamt med teorier som denna. Som hypotetiskt knyter säcken. Annars är det väldigt mycket detaljfixering i tråden, och det är inte konstigt med tanke på den knappa och märkliga information vi fått.
Citera
2022-10-29, 04:05
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fortfarande bara fokus på JJ. Vad gjorde MH denna tiden ? Hon var ju ändå oxå där ?
Kan det va så att MH var den som var full och ramlade ?

Det är nästan som om du också är involverad, allt som kommit upp så försöker du avfärda det som om JJ och MH är oskyldiga.
Som om MH är kvar och går omkring och snubblar i lägenheten och då passar JJ på att åka till donken för att fixa käk till henne.
Om man ideligen ramlar omkull så är man nog inte så kapabel att äta.
MH kanske packar och stuvar in TT i något under tiden, inget sägs om JJ gick in i sin lägenhet för att hämta något innan hon åkte iväg med grannen.
Men hon kan ha skickat ett sms till MH medan hon åkte i bilen, att hon blir skjutsad av grannen till donken.
Hon ser rätt biffig ut JJ, och MH ser rätt vältränad ut.
Jag tror att de fått hjälp av en till och jag kanske har rätt eller fel i det.
Men JJ och MH har nog tillsammans dödat TT.
Ej avsiktligt…………möjligt, men tror nog att de valde att försäkra sig om att hon var död.

Sen har de burit ner henne, i något, kanske då med en tredje person.
Kanske någon som reggat sig på FB i oktober och vill att samtliga går fria.

Påstår inte att det är du på något sätt, men att komma med än det ena än det andra är väldigt konstigt med allt som skrivs i media och här.

Något är det ju verkligen som gör att du skriver målmedvetet till tjejernas favör.
Senast redigerad av R.E.R.R.L 2022-10-29 kl. 04:56.
Citera
2022-10-29, 05:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Nej, då hade brottsrubriceringen inte varit människorov. Man har också hela tiden arbetat efter en hypotes att hon är vid liv.

Okay, jag överdrev. Min poäng är att polisen kan ha säkrat massor av bevis som de inte går ut med. Förundersökningsledaren behöver inte skärpa rubriceringen då människorov på sannolika räcker för att hålla tjejerna häktade.

Att polisen "hela tiden arbetat efter en hypotes" att BO lever får stå för dig. Jag är inte så himla säker på den saken.
Senast redigerad av löktårta 2022-10-29 kl. 05:18.
Citera
2022-10-29, 05:10
Avslutad
Ni som resonerar så att polisen borde ha "knäckt" MGM vid det här laget, ni har fel. Läs några FUP så ser ni hur lång tid det tar för misstänkta att erkänna. Sen är det som regel alltid tjafs om uppgifter från tilltalade som har ändrats sedan polisförhören senare i rätten. Case in point: mordet på pappan Mikael i Blekinge.

Jag har själv suttit häktad en månad med fullständiga restriktioner. Jag hade inte ens möjlighet att få reda på om mitt husdjur var omhändertaget. Samtidigt var det mer eller mindre max chill och jag blev friad i tingsrätten.
Senast redigerad av löktårta 2022-10-29 kl. 05:13.
Citera
2022-10-29, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Ni som resonerar så att polisen borde ha "knäckt" MGM vid det här laget, ni har fel. Läs några FUP så ser ni hur lång tid det tar för misstänkta att erkänna. Sen är det som regel alltid tjafs om uppgifter från tilltalade som har ändrats sedan polisförhören senare i rätten. Case in point: mordet på pappan Mikael i Blekinge.

Jag har själv suttit häktad en månad med fullständiga restriktioner. Jag hade inte ens möjlighet att få reda på om mitt husdjur var omhändertaget. Samtidigt var det mer eller mindre max chill och jag blev friad i tingsrätten.

Vad satt du häktad för?
Citera
2022-10-29, 05:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad satt du häktad för?

Misshandel. Tänker inte berätta mer då jag inte vill doxa mig själv.

Jag samarbetade dock till 100% med utredarna och behövde inte ändra min historia i rätten.
Senast redigerad av löktårta 2022-10-29 kl. 05:38.
Citera
2022-10-29, 05:32
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Jag fattar inte hur man inte har hittat ett enda spår i exempelvis lägenheten eller bilen. Det måste vara extremt ovanligt. Hur kan två tonårstjejer sopa igen alla spår? Oavsett hur mycket rengöringsmedel de använt ska det inte hjälpa mot polisens luminol.

Hon som grillade mannens huvud i ugnen hade väl lyckats rätt bra om jag inte minns helt fel.
Vem vet även MGM har kanske intresse av mordfall och plockat upp ett och annat.
Såhär långt har de ju klarat av att knipa igen och att det iaf varit tillräckligt lite teknisk bevisning för att sitt häktade för människorov.
Citera
2022-10-29, 05:36
Avslutad
Citat:
Jag fattar inte hur man inte har hittat ett enda spår i exempelvis lägenheten eller bilen. Det måste vara extremt ovanligt. Hur kan två tonårstjejer sopa igen alla spår? Oavsett hur mycket rengöringsmedel de använt ska det inte hjälpa mot polisens luminol.

Ditt inlägg illustrerar perfekt problemet med tråden. Vad polisen sitter på har vi i själva verket ingen aning om, därav alla vilda teorier i tråden. Polisen lägger locket på, det är standard sedan åtminstone ett decennie.
Citera
2022-10-29, 05:49
Medlem
Det har säkert framkommit här redan,
Men orkar inte gå tillbaka just nu o läsa ifatt…

Men nånting måste polisen har fått veta då dom ska ta ner vattennivån i en damm nu för att hitta TTs kläder, väska och mobil.
Vet dock inte vilken damm dom menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in