2022-10-28, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Stämmer och kör en VINRÖD alto . för att fördydlia sig man inte Blir påhoppad
Så det var så just färgen VINröd kom med i tråden. nu fattar man den biten också.
Citera
2022-10-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Rätt skickligt att iaf gömma en kropp såhär länge

Och på så kort tid som de haft på sig om JJ och MH är gm men JJ lär ju ha haft kännedom om terrängen i området.
Citera
2022-10-28, 23:31
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag undrar när springet trappen var som någon påpekat och står porten öppen för jämnan eller..
Reportern i podden säger att den är låst när han är där. Lär inte varit så sent när han var där. Så jag drar slutsatsen att det är kodlås alternativt vanligt lås.
Citera
2022-10-28, 23:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Aningen har grannkillens kåthet och JJs dumhet satt dit dem ordentligt. Hon hade TTs mobil och troligen hade tänkt att dumpa den nära hennes bostad med cykeln! men så kommer grannen i vägen och hon panikljuger och åker till donken istället. sedan tillbaka igen så att de kan dumpa lik.
Frågan är varför hon skulle ljuga om grannen och MH för polisen, att hon och MH hade gått till McDonalds?
För att skydda grannen eller MH?
Eller ljuger grannen?
Citera
2022-10-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
En kvinna som blir överfallen blir alltid skräckslagen oavsett...Andra i huset skulle har ringt polisen direkt!
Och att sonen har mördat och pappan hjälp honom frakta bort liket..? Nä, inte en chans.

För att ringa polisen så behöver man veta vad som händer och skriker hon inte så vet man inget. Jag har ingen personkännedom om grannfamiljen men det kanske du har?
Citera
2022-10-28, 23:34
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Enligt podden försvunnen , så skulle hon åka med mamman men grannen erbjöd sig
Var bor modern? km?
Citera
2022-10-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Då va hon utomhus 230?
Det fanns ett bra inlägg tidigare om exakt hur många millimeter det regnade mellan vilka klockslag.
Citera
2022-10-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det skulle ha varit ett röstmeddelande, alltså, till pojkvännen, det framgår inte någonstans vilken tid som han LYSSNADE på det. Han kanske lyssnade på det när han vaknade söndag morgon, vi har ingen information om det.

Ja, ingenstans har jag sett styrkt info där T och hennes pojkvän pratade med varandra kl 02.30.
Citera
2022-10-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vart får du att JJ var onykter ifrån?

Tvärtom så har jag bara sett uppgifter på att hon ska ha varit i alla fall relativt nykter. Undrar även hur TTs mobil följde med JJ till McDonalds?

Frågan är dock vilken grad av nykterhet hon var i om hon säger till grannen att hon ska köra till McD men han istället erbjuder sig köra? Hon kan ju vara trött eller uppriven så klart också.
Citera
2022-10-28, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Polisen har bekräftat väldigt mycket som pekar mot de MGMen. Det kan vi väl vara överens om? Självklart är polisen intresserade av tips, och absolut, alla har rätt till att ge tips eller spekulera. Det jag menar är att jag tycker det är synd att bryta sönder bekräftade uppgifter. Som att mobilen kanske kopplade upp sig på samma mast för att JJ var på väg till McDonalds samtidigt som T*ve var på väg hem. Mobilen följde ju med JJs mönster tillbaka till lägenheten igen? Det är klart att T*ve kan i så fall vänt och cyklat hem till JJ igen, men hur troligt är det med tanke på alla andra bekräftade uppgifter? Det är det jag menar med att du inte vill se det mest uppenbara. Självklart ska man få kunna skapa sig sin egen teori, men då är det bra om man räknar med alla bekräftade uppgifter först och inte försöker gå emot dem.
Det gjorde T inte, för cykel stog kvar. Och T sprang inte samma väg som jj och grannen i bilen, för T var redan död, och låg i jjs lägenhet. Frågan är, var slängde dom kropen?
Citera
2022-10-28, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Ja, ingenstans har jag sett styrkt info där T och hennes pojkvän pratade med varandra kl 02.30.
Det stämmer, det är inte styrkt att dom pratat med varandra kl 2.30.
Citera
2022-10-28, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tänkte om hon väntade på nån med bil som kunde köra en kropp. Sen sket det sig när grannen kom och hon drog till donken. Kanske följde den andra bilen med och hon pratade med föraren där och bestämde för att ta det senare.
Men hon kanske bara rekade trapphuset och råkade stöta på grannen.

Hon öppnade och stängde tydligen dörren 2 ggr innan hon gick ut i trapphuset, grannarna under hade hört det, låter ju definitivt som hon kollade om kusten var klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in