2022-10-28, 22:37
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Jag hade inte kört min flickvän till mcdonalds 4 på morgonen för att hon är hungrig, för att inte tala om en granne/kk. Jag tycker inte det går ihop alls.

Han kanske trodde att har chsns att ligga eller Bj i bilen. jag skulle aldrig heller efter att jobbat en hel natt inte en chans!
Citera
2022-10-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
VET DU ATT JJ OCH MH VAR NYKTRA ???
är det nån här i tråden som var på krogen denna kvällen och som kan intyga om tjejerna var onyktra ?
Tack!!!

Då bekräftar du alltså själv att båda påståendena är oklara i nuläget?

Säger inte att du har fel, bara att det inte finns någon bra källa som talar för eller emot det.

Om du har andra uppgifter så är det absolut intressant. Än så länge har jag inte sett dom men kanske har missat.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hade inte kört min flickvän till mcdonalds 4 på morgonen för att hon är hungrig, för att inte tala om en granne/kk. Jag tycker inte det går ihop alls.

Det hade jag, om jag ändå är vaken själv och märker att någon jag känner ska iväg mitt i natten.
Citera
Avslutad
Citat:
Det är något riktigt skumt med grannen. Att han skulle ha blivit irriterad på oljudet och sedan bankat på JJs dörr, för att därefter köra JJ till Mcdonalds så tidigt på morgonen. Mycket märkligt.
Dom är inte svenska. Det är inte jag heller helt, så jag får anse att grannes beteende är normal enligt min normalitetsmätare, och de flesta svenskar är onormala, enligt mig.
Normalt är väldigt subjektivt.
När jag fattade att grannarna inte var svenska så blev det ju helt uppenbart varför dom lagt sig i. det är normalt i många kulturer att bry sig, vilken tid på dygnet som helst.
Citera
2022-10-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Han kanske trodde att har chsns att ligga eller Bj i bilen. jag skulle aldrig heller efter att jobbat en hel natt inte en chans!

JJ är enligt tråden väldigt manipulativ så att hon ger sken av att han ska få någon belöning är inte helt uteslutet
Citera
2022-10-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Har inte riktigt hunnit med att läsa alla inlägg men om du menar ifall jag tror grannen kunnat vara medhjälpare till att föra bort kroppen?
Nej det tror jag inte iom att han bodde med sin familj och de stod förmodligen å kika genom nyckelhålet vad som försiggår och vad de pratar om därute i trappuppgången osv. Om det nu var sonen i familjen som körde JJ till mcd.
Nånting känns lurt med detta och jag får inte ihop det. Så uppenbart att det ser ut som tjejerna gjort detta men nånting som säger mig att det inte funkar tidsmässigt osv.
Om det är tjejerna så borde det inte vara planerat utan ngt som hänt i vredesmod. Blir man inte rätt chockad då? Att hinna med å ens tänka på att samla alibi , flytta cykel, planera för att få bort en kropp, prata med grannar, beställa mat osv

Men jag vet inte som sagt vad som försiggår i deras huvuden heller men....

Min teori bygger på grannpojken som ensam gm och pappan som skyddande av brottsling. Den teorin förutsätter kanske att delar av familjen inte är hemma den aktuella kvällen men konstigare saker än att folk sover borta någon natt händer ju.
Citera
2022-10-28, 22:40
Medlem
[quote=kronertskocka|82211152]Samma här. Det är något skumt med den resan. Minst en av personerna i den bilen är gm. Men jag är inte säker på vem av dem.[/Q

Håller med. Någon i tråden sa dessutom att det inte köptes särskilt mycket på Donken. Känns som att hela resan dit gjordes av ett annat syfte än att köpa mat. Men kan de ha hunnit dumpa kroppen på vägen?
Citera
2022-10-28, 22:41
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Den teorin skulle kunna styrkas av att grannen förekommer i Lexbase.
Tycker också något märkligt att man erbjuder skjuts kl. 3 på natten. Eller finns det en närmare koppling mellan JJ och grannpojken ?.

Alldeles för långsökt. Om TT överfallits i trapphuset skulle hon ha skrikit i högan sky!
Och enl Aftonbladets "hemliga betalsida" hade JJ träffat pappan och sonen i trapphuset där de undrat vad som pågick. JJ hade sen sagt och hon skulle till MD. Pappan blev då orolig för att hon skulle ta bilen dit (trol. onykter?)och erbjöd sej att skjutsa henne. Kanske verkar konstigt, men utlänningar är så där hjälpsamma ibland.
Citera
2022-10-28, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Men vad om killarna från våningen under var uppe hos JJ hela tiden? Vem säger att det bara var tjejer där?
Varför skulle isåfall just dom vara där, vem säger att int ted bundy var där? Det finns inga uppgifter om att där pågick en fest, utan bara uppgifter att JJ MH och TT varit där. Allt annat är spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
Men är det verkligen det första man gör när man upptäcker att man mördat ngn? Tänker man så? Handlar man så snabbt?
Om det gått till så borde det hänt i vredesmod och då borde man ju bli ganska chockad av vad som precis hänt. Har svårt att man kapabel till att lägga ett pussel för att förvilla polisen i en sån situation. Speciellt på så kort tid.
Jag ser inte att det är ett avancerat pussel som kräver seriös mental förmåga.

Du har precis plötsligt mördat någon i din lägenhet. Fuck. Vad nu? Röja spår! TT var ju precis på väg hem! Ut med mobilen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Samma här. Det är något skumt med den resan. Minst en av personerna i den bilen är gm. Men jag är inte säker på vem av dem.

Tja, en av dom har suttit häktad i snart 2 veckor, så...
Citera
2022-10-28, 22:44
Medlem
[quote=Golga|82211205]
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Samma här. Det är något skumt med den resan. Minst en av personerna i den bilen är gm. Men jag är inte säker på vem av dem.[/Q

Håller med. Någon i tråden sa dessutom att det inte köptes särskilt mycket på Donken. Känns som att hela resan dit gjordes av ett annat syfte än att köpa mat. Men kan de ha hunnit dumpa kroppen på vägen?

Tror inte att de åkte till dunken med ett lik i bakluckan om båda visst att det fanns där. Lutar åt att bara en av dem visst att TT var död. Troligen JJ men kan också ha varit grannpojken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in