2022-10-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Vad heter den här dammen? (karta, 57.418032, 15.102528)

https://www.google.se/maps/place/57%C2%B025'04.9%22N+15%C2%B006'09.1%22E/@57.4180319,15.0980433,484m/data=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m6!3m5!1s0x46575920697ef7e 3:0x49cbc2a074602d1d!2sElhargens+Naturreservat!8m2 !3d57.4100636!4d15.0977076!3m5!1s0x0:0x79949d7f1f9 b424c!7e2!8m2!3d57.418032!4d15.1025282

Det kan inte röra sig om den?

Jag känner inte till något namn, jag nämnde den tidigare ikväll som "damm bakom Gatukontorets förråd" och det är inte helt omöjligt att det är den.

Jag ska inte svära på det, men jag tror att den kan ha någon förbindelse med reningsverket som du ser på andra sidan riksväg 31. Och i andra änden, in mot stan, är det också någon slags bassäng. Vill minnas att reningsverket låg där innan man byggde Västerleden, men det är enbart ett vagt minne från när jag var liten.
Citera
2022-10-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Tycker ingen att det är konstigt att nån kör sin granne av och an till Donken kl 3 på natten? Vem gör så och varför?
Det framgår ju. Han hade precis själv kommit hem från jobbet som vakt på ett uteställe. Han inser att JJ ljuger om att hon väntar på hennes mor, men tror att det är för att hon hade tänkt köra själv trots att hon druckit. Han erbjuder då att köra henne för att undvika att den nittionåriga granntjejen kör onykter.

Fullt rimligt.
Citera
2022-10-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Därför att hon var där, eller har närstående som är involverade i försvinnandet, det är ju så uppenbart att hon skyddar någon.
Så hon måste vart närvarande och själv upplevt JJ som onykter.
Skriver inte hen eftersom skribenten bekräftar att könet är hon.

Jo är med på det men personen har som alla här rätt till sin anonymitet.

Önskar bara diskussionen kunde hålla en högre nivå. Jag har också haft ”out there” teorier. Som att jag inte ens anser att vi kan veta att TT var i lägenheten med 100% säkerhet, bara att hennes mobil var där.

Räcker dom inblandades påståenden och mobilen som bevisning för att hon var där? Ja förmodligen.

Hade jag satsat en hel rättegång på det utan något mer? Nej.

Som tur är så finns det mer.
Citera
2022-10-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyBro
Åkte vägen idag, tog 2 minuter för att komma upp till Hällingevägen och då stannade jag för att släppa över en liten tjej vid ett övergångsställe och låg bakom en traktor en bit.

Detta område har det alltså inte genomförts några sökningar i? Skulle ju stämma med masten också beroende på vad som bekräftats med mobilen?
Ingen aning var MP har sökt, men förra söndagen såg jag om på två ställen.
Svänger man av höger från hällingevägen efter nån kilometer så går det lite skogsvägar mellan Hällingevägen och västerleden, där är det inte många hundra meter till biltema.
I söndags åkte jag från Skede till Vetlanda, åkte förbi brukshundsklubben, fageräng, tångeda. Brunshultadammen ligger 2 meter från vägen. Nackdel med en damm är att saker fastnar i galleriet innan turbinen, eller tar vägen genom utskovsluckan i dammvallen. Finns många hektar skog men rätt som det är får en svampplockare eller jägare en otrevlig upplevelse.
Citera
2022-10-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Kan det vara så att farsan gick och knackade eftersom han visste att sonen befann sig i lägenheten där det fördes oljud?
Vad gjorde JJ i lägenheten medans allt detta hände? Är hon med på det hela eller var hon däckad? Hur många är inblandade? Hela Vetlanda eller bara halva?
Citera
2022-10-28, 22:34
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Polisen ber även jaktlag i Vetlanda kolla sina åtelkameror:

Nu vädjar Rickard Finndal till jaktlag i Vetlandatrakten, men även längre bort. Han hoppas att utredarna kan få betydelsefull information via åtelkameror som ofta monteras upp i skogen vid en plats där man kartläger, föder, eller lockar till sig vilda djur som vildsvin.*

Vad de söker efter?

– Om det är något som skiljer sig från det normala som får dig att tänka, vad var det där? Man kanske har en kamera inne i en återvändsgränd i skogen på någon skogsgränd eller vad det nu kan vara. Har man fått en indikation på något konstigt som man inte reflekterat över som kan ha med försvinnandet att göra så kontakta polis.*

https://www.expressen.se/nyheter/polisens-vadjan-om--forsvunna-tove-21/

Jag tror nog att polisen är något "desperata" för att kunna finna fler saker (bevis) för att kunna få de så kallade MGM sitta i häktet ett tag till.

Nu har vi ju två P7 utredningar och en personutredning framöver.

Så sannolikt får dessa två MGM tugga galler 3 veckor till, minst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parraflax
02.30 var sista samtalet till pojkvännen.
02.45 ska jj åkt till mcd?
Har jag fattat detta rätt??

Att T skulle brats om livet på 15 minuter?

Eller har jag fått allt om bakfoten.
Ungefär så. Det tar ett par minuter att strypa någon. JJ vet att det första polisen gör är att spåra TTs mobil och hon är på väg ut för att göra sig av med den när hon springer på grannen i trapphuset.
Senast redigerad av johann78 2022-10-28 kl. 22:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
JJ har sagt till en vän att både hon och MH åkte till McDonalds.

JJ kanske tog fel telefon med sig till McD - råkade ta TTs telefon istället för MHs för att tillverka alibi-spår…
Citera
2022-10-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Jag hade inte kört min flickvän till mcdonalds 4 på morgonen för att hon är hungrig, för att inte tala om en granne/kk. Jag tycker inte det går ihop alls.

Samma här. Det är något skumt med den resan. Minst en av personerna i den bilen är gm. Men jag är inte säker på vem av dem.
Citera
2022-10-28, 22:36
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Det är något riktigt skumt med grannen. Att han skulle ha blivit irriterad på oljudet och sedan bankat på JJs dörr, för att därefter köra JJ till Mcdonalds så tidigt på morgonen. Mycket märkligt.

Det finns mer än en granne.

En sidan om och en som bor undertill.
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-28 kl. 22:41.
Citera
2022-10-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hoppas polisen snart går ut i en pressträff som dem gjort i dem flesta andra försvinnanden och klargör vad som faktiskt är bekräftat och vad som inte ännu är bekräftat .
Så bilden inte hela tiden ändras .
Just pga att historien hela tiden ändras så uppstår desinformation eller vad ni väljer att kalla det . Det som står i en sammanfattning har ändrat sig till nästa & därimellan verkar allt ni ser är desinformation. Hur lätt är det att inte att skriva nånting från sista sammanfattningen och sen ändras sig tidningen och polisen kommer ut med andra saker som ingen vet .
Sammanfattningen ändras ju hela tiden ju längre tiden går . Är det en granne som sagt så idag har denna granne sagt något annat imorgon & skriver man då det grannen sa först anklagas man för att sprida skit .

Alla orkar inte läsa hela tråden för att hänga med i alla svängar .

Man utgår från sammanfattningen men det kommer ju nya uppgifter hela tiden som gör att sammanfattningen ändras . Det kan ju inte vi andra få skulden för om vi inte vet innan

I vilka andra försvinnanden har man haft presskonferens där man går ut med allt man vet? Det du skriver stämmer inte. Man gör inga presskonferenser när någon försvinner.
Citera
2022-10-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Ungefär så. Det tar ett par minuter att strypa någon. JJ vet all det första polisen gör är att spåra TTs mobil och hon är på väg ut för att göra sig av med den när hon springer på grannen i trapphuset.
Men är det verkligen det första man gör när man upptäcker att man mördat ngn? Tänker man så? Handlar man så snabbt?
Om det gått till så borde det hänt i vredesmod och då borde man ju bli ganska chockad av vad som precis hänt. Har svårt att man kapabel till att lägga ett pussel för att förvilla polisen i en sån situation. Speciellt på så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in