2022-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Säker? Fick för mig att man kan aktivera det i Google Maps om man har iPhone med. Men är som sagt inte säker.

Det kan man!
Citera
2022-10-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Men hon kan ju ha blivit kidnappad & föraren valt att åka ut mot biltema där den sista signalen kom från hennes telefon .
Och på väg från mc d om man tar vägen genom stan åker man förbi JJs lägenhet & då kan hennes mobil automatiskt kopplats upp på JJs rauter eftersom hon var där efter krogen . Vad är det ni inte förstår ?

Allt multiplicerat med oändligheten är lika med sant, så absolut, allt är möjligt innan vi har en dom. Men för att återigen prata om det mest rimliga alternativet, baserat på det vi vet är bekräftat, hur stor tror du möjligheten är att något sådant skett? Vi kan väl ändå vara överens om att det som än så länge uppdagats pekar mot de som sitter häktade?
Citera
2022-10-28, 21:57
Medlem
blancapixs avatar
Någon som skulle vilja skriva en sammanfattning om vad man hittills vet har hänt osv?
Citera
2022-10-28, 21:58
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golga
Tycker ingen att det är konstigt att nån kör sin granne av och an till Donken kl 3 på natten? Vem gör så och varför?

Vad är konstigt?
Om hon var full så ville inte grannen att hon skulle köra själv.
Bor man i mindre städer och samhällen så agerar man annorlunda och hjälper varandra
Det är inga avstånd och att köra ner på byn är snabbt gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE
Vet inte om jag skulle kalla det att sprida desinformation, jag säger bara att du väljer att se det från en vinkel som när man väger in all information inte funkar. Du blundar för viss information och ger orimliga förklaringar på något som har enklare lösningar.
Om du läser alla inlägg så inser du att det mesta är rent påhitt blandat med några små förvrängda sanningar för att vilseleda. Var en massa ljugande om var TT jobbade osv tidigare.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sorry jag har fel. Det är klart det går även i iPhone/iPad numera.

Japp, jag dubbelkollade för att vara säker. Och det funkar med kaveaten att man måste ha platstjänster på hela tiden. (Vilket jag personligen ogillar då det både drar mycket batteri och skapar onödig information.)
Citera
2022-10-28, 21:59
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Om polisen hade varit övertygade att det varit ett mord hade dem inte gått ut och sagt i media att dem hoppas på att hitta henne i liv .
Eller det låter inte motsägelsefullt ?
I mina öron låter det mer som att dem inte har tillräckligt att fastställa att det ens varit ett mord då dem har i tankarna ff att kunna hitta TT vid liv .
Och dem letar ff efter TT mobil som dom vill tömma på information . Tills dess vet dem nog inte mer .
Är du helt jävla dum i huvudet?
Läs det dom INTE säger så kanske du förstår.
Du vet nog mer om vad som hänt än vad polisen vet just nu, men Whatcha gonna do when they come for you?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordhemsgatan66
Här kan du läsa artikeln
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tyvärr inget som framkommit i tråden. Ett alternativ är att hon lämnade lägenheten med en död eller döende T. Och att hon inte vet var T är nu.

Jag har svårt att föreställa mig att en 18 åring som fortfarande bor hemma med för
fördragna med tidigare utmattningsdepression och känslomässigt instabil skulle klara av att sitta isolerad med fulla restriktioner så här länge utan att prata.

Kanske är det just hon som har lättast för isolering från omvärlden. Kanske får hon här den lugn och ro som hon kanske behöver? Även om det ältas i huvudet på henne så går hon säkerligen under medicinering.

Det är ändå märkligt tyst om M
Citera
2022-10-28, 22:00
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancapix
Någon som skulle vilja skriva en sammanfattning om vad man hittills vet har hänt osv?

Finns bra sammanfattningar, kolla första sidan.
Citera
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancapix
Finns sammanfattning i trådstarten.
Citera
Medlem
Citat:
Om polisen hade varit övertygade att det varit ett mord hade dem inte gått ut och sagt i media att dem hoppas på att hitta henne i liv .
Eller det låter inte motsägelsefullt ?
I mina öron låter det mer som att dem inte har tillräckligt att fastställa att det ens varit ett mord då dem har i tankarna ff att kunna hitta TT vid liv .
Och dem letar ff efter TT mobil som dom vill tömma på information . Tills dess vet dem nog inte mer .

Polisen likt merparten av flashback är tyvärr ganska säkra på att hon är död.

Att polisen går ut med att dom som rör sig ute i skog och mark ska vara extra uppmärksamma och nyfikna på saker som inte stämmer är ett tecken på att dom misstänker att kroppen kan ligga i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in