Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Jag börjar blöda från både näsa och handleder när jag läser sådant här nato-krigshets. Det har gått för långt nu, man måste kunna vara vuxen och se båda sidor. Sitta ner och samtala. Helst komma överens, men åtminstone hålla igång ett vuxet samtal.
Hur ska man kunna vara vuxen, se båda sidor, sätta sig ner och samtal och komma överens när ena parten invaderat den andra parten, bombat den ena parten, mördat och torterad civilbefolkningen osv osv OCH dessutom har massa krav för att ens sätta sig ner och förhandla?
Ryssland gör alltså allt ovan och vill sedan ha garantier att de ska få behålla det som de invaderat (och lite till) och garantier på att Ukraina inte går med i t ex NATO och därmed skaffar sig skydd mot att såna saker inte kan hända igen i framtiden.
Ukrainas har ett krav och det är att Ryssland lämnar Ukraina.
Skulle Ukraina gå med på det Ryssland begär så blir de som Vitryssland eller Tjetjenien fast värre. Med det menar jag att Ukraina som land kommer aldrig frivilligt gå med på detta utan enda sättet vore att avsätta den folkvalda regeringen och sätta in någon ryssvänlig person och massa korrupta oligarker som tvingar sin befolkning att acceptera detta - att bli Rysslands lilla hund. Denna lilla hund kommer sedan att tvingas att acceptera och hjälpa till att fortsätta samma behandling av andra länder t ex Moldavien (som t ex Tjetjenien och Kadyrov).