2022-10-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Ok, du behöver inte ge mig en länk på en artikel, där media hävdar att ”allt går bra”. Det kanske var för mycket begärt?

Men berätta vilka medier du tar till dig om kriget, så jag vet din utgångspunkt?

Om du googlar ”förluster på båda sidor” ukraina, får den en del träffar som beskriver att soldater stupar i krig. På båda sidor.

Och igen… berätta vilka medier du tar till dig?

Återigen.

Jag påstår: Ukrainas gigantiska och tragiska förluster av massor av soldater skildras inte.
Du säger: Joho, jag läser om det varje dag hela tiden!
Jag säger: Jaha, var då?
Du säger: Näha, det tänker jag inte berätta! Bevisa för mig att alla säger det går bra för Ukraina istället!!!!

Ge upp, du har fel helt enkelt.
Citera
2022-10-28, 20:28
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Återigen.

Jag påstår: Ukrainas gigantiska och tragiska förluster av massor av soldater skildras inte.
Du säger: Joho, jag läser om det varje dag hela tiden!
Jag säger: Jaha, var då?
Du säger: Näha, det tänker jag inte berätta! Bevisa för mig att alla säger det går bra för Ukraina istället!!!!

Så låg IQ.

Svår Googling. Ukrainas förluster skildras.

Indisk media: https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/ukrainian-militarys-mounting-losses-on-daily-basis-could-be-tipping-point-in-war/articleshow/92197919.cms

Svensk media: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tunga-forluster-for-ukraina-har-begravs-anton-27

Så låg IQ!
Citera
2022-10-28, 20:29
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Folkrättsexperten Ove Bring om hur lögnaren i Kreml motiverar våldsanvänding mot sina (som han trodde) svagare grannar.
Citat:
När Ryssland invaderade Ukraina den 24 februari 2022 förklarade Vladimir Putin att det var nödvändigt bland annat för att ”avnazifiera” landet. Putin var varken först eller sist med att försöka rättfärdiga ett anfallskrig under falska förevändningar. Folkrättsexperten Ove Bring belyser i Anfallskrigens argument fler exempel ur historien.

Stater som vill starta krig söker skäl som kan rättfärdiga deras handlingar. Det gäller att övertyga den egna nationen, eller en skeptisk omvärld, om det rimliga i ett väpnat agerande eller ett hot om våld i den situation som uppstått.

”Temat för boken uppmärksammades redan av en av de gamla grekerna, Aisopos (d. 560 f.Kr.), i fabeln om vargen och lammet. Vargen söker det ena argumentet efter det andra för att kunna äta upp lammet.

Du förolämpade mig i fjol, sa vargen.
Men då var jag inte född, svarade lammet.
Du har tjuvbetat på mina marker, sa vargen.
Men jag kan inte äta gräs ännu, svarade lammet.
Då var det din bror som tjuvbetade, sa vargen.
Men jag har ingen bror, svarade lammet.
Du står hela tiden och säger emot, sa vargen – och åt upp lammet.

Sensmoral: Våldsverkare finner alltid argument utan hänsyn till sanningen.”

https://www.mynewsdesk.com/se/histor...ny-bok-3196071

https://historiskamedia.se/bok/anfallskrigens-argument/
Känns vargens argumentation igen?
Återpostar den här historiska referensen för att rättfärdiga våldsamheter från tidigare idag av Ove Bring.
Citera
2022-10-28, 20:30
Medlem
Citat:
Är du puckad eller tror du Ukrainska soldater är frivilliga? Dom har TVÅNG för alla män över 60 att kriga annars dödas dom eller sätts i fängelse.

Över 60? Ja, iofs skulle dom klara sig bra mot ryssar
Men skulle tro att Ukraina likt dom allra flesta länder har ett totalförsvar i händelse av krig. Då är det inkallelse som gäller och inget annat. Och det är inget konstigt med det förutom att det i regel gäller för män i vapenför ålder och inte 60+
Citera
2022-10-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag börjar blöda från både näsa och handleder när jag läser sådant här nato-krigshets. Det har gått för långt nu, man måste kunna vara vuxen och se båda sidor. Sitta ner och samtala. Helst komma överens, men åtminstone hålla igång ett vuxet samtal.

Hur ska man kunna vara vuxen, se båda sidor, sätta sig ner och samtal och komma överens när ena parten invaderat den andra parten, bombat den ena parten, mördat och torterad civilbefolkningen osv osv OCH dessutom har massa krav för att ens sätta sig ner och förhandla?

Ryssland gör alltså allt ovan och vill sedan ha garantier att de ska få behålla det som de invaderat (och lite till) och garantier på att Ukraina inte går med i t ex NATO och därmed skaffar sig skydd mot att såna saker inte kan hända igen i framtiden.

Ukrainas har ett krav och det är att Ryssland lämnar Ukraina.

Skulle Ukraina gå med på det Ryssland begär så blir de som Vitryssland eller Tjetjenien fast värre. Med det menar jag att Ukraina som land kommer aldrig frivilligt gå med på detta utan enda sättet vore att avsätta den folkvalda regeringen och sätta in någon ryssvänlig person och massa korrupta oligarker som tvingar sin befolkning att acceptera detta - att bli Rysslands lilla hund. Denna lilla hund kommer sedan att tvingas att acceptera och hjälpa till att fortsätta samma behandling av andra länder t ex Moldavien (som t ex Tjetjenien och Kadyrov).
Citera
2022-10-28, 20:31
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ge mig en källa på hur många ukrainska soldater som har dött? Du, Ukraina och media hävdar att det är få, jag är skeptisk...... 100 000 skulle jag gissa.
Helt sjukt att man/ni pissar på alla som tvingas dö.

Återigen. Du, nån knäppgök på flashback, påstår att det är långa köer med frivilliga som vill åka till fronten och dö/slåss mot ryssar. Samtidigt är det enda vi vet är att alla män under 60år i Ukraina är förbjudna att lämna landet och tvingade att slåss mot ryssarna eller hamna i fängelse/avrättas.
Du verkar hitta på din egen verklighet?

Så i ryssland står alla i kö för att få kriga i Ukraina? Är det du säger mongol?
Citera
2022-10-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Över 60? Ja, iofs skulle dom klara sig bra mot ryssar
Men skulle tro att Ukraina likt dom allra flesta länder har ett totalförsvar i händelse av krig. Då är det inkallelse som gäller och inget annat. Och det är inget konstigt med det förutom att det i regel gäller för män i vapenför ålder och inte 60+

Jag säger inte att det är konstigt.... läs inlägg innan du svarar. Det var nåt pucko som påstod att Ukrainska soldater var frivilliga och inte tvingade att strida.
Citera
2022-10-28, 20:33
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är konstigt.... läs inlägg innan du svarar. Det var nåt pucko som påstod att Ukrainska soldater var frivilliga och inte tvingade att strida.

Sorry om det blev fel...
Citera
2022-10-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Svår Googling. Ukrainas förluster skildras.

Indisk media: https://economictimes.indiatimes.com/news/international/world-news/ukrainian-militarys-mounting-losses-on-daily-basis-could-be-tipping-point-in-war/articleshow/92197919.cms

Svensk media: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tunga-forluster-for-ukraina-har-begravs-anton-27

Så låg IQ!

Ja, där finns den en artikel. SVT påstår att ca 100 ukrainska soldater dör varje dag. Jag skulle gissa det är väldigt lågt men det är väl då vad den svenska statliga informationen/svensk militär psyops säger.
Så vi kan väl enas då om att SVT/staten påstår att typ 100 ukrainska soldater/värnpliktiga dör varje dag. Låter helt sjukt tycker jag att offra alla dom, men är väl då antagligen 3-dubbelt.

Din indiska site var tyvärr en betalsida för er prenumeranter så kan inte läsa den.
Senast redigerad av HappyUW 2022-10-28 kl. 20:42.
Citera
2022-10-28, 20:41
Medlem
Citat:

Det var jag!
Alla Ukrainska män i vapenför ålder har tjänsteplikt i Ukraina sedan Putin invaderade landet.

Till stridande förband sänder man bara motiverade. Och gissa om de är motiverade.
Det är Putin som tvingats att tvångsrekrytera soldater. Många flydde få motiverade. Det är bara Putin som är tillräckligt dum som tror att man kan strida med tvångsrekryterade omotiverade soldater. Det går inte.
Citera
2022-10-28, 20:42
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ja, där finns den en artikel. SVT påstår att ca 100 ukrainska soldater dör varje dag. Jag skulle gissa det är väldigt lågt men det är väl då vad den svenska statliga informationen säger.
Så vi kan väl enas då om att SVT/staten påstår att typ 100 ukrainska soldater/värnpliktiga dör varje dag. Låter helt sjukt tycker jag, men är väl då antagligen 3-dubbelt.

Din indiska site var tyvärr en betalsida för er prenumeranter så kan inte läsa den.

Räcker att läsa ingressen: "Ukrainian casualties are reportedly somewhere between 6oo and 1,000 a day."

Det här var i somras när Ryssarna var som starkast, och antalet döda per dag lär ha gått ner nu.

Du har fel i sak. Media rapporterar om Ukrainska förluster. De är bara inte lika kritiska längre, eftersom Ukraina tagit övertaget i flera regioner: Kherson, Kharkiv och Donetsk. Luhansk står på tur.
Citera
2022-10-28, 20:44
Medlem
sherms avatar
Citat:
..din analys av vad soldaternas anhöriga tycker?
Ukrainas mödrar undrar var deras anhöriga är:

https://odysee.com/@Deks:e/VID_20221018_160334_060:e

De är här:

https://odysee.com/@Deks:e/VID_20221018_175706_642:c

Och där:

https://odysee.com/@Deks:e/IMG_20221024_120744_916:9

Natohjonen vill se kriget föras till sista ukrainaren eftersom de står på "Ukrainas" sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in