2022-10-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Då var det en slump då. Vet han varför jj hoppade ut och stannade och pratade med honom, och är det normal beteende från henne?

Nja jag har uppfattat det som att det var mer ”hej hej här är jag… hej då” Vet alltså inte vad som sades men inget som var utstickande enligt rykte. Hon upplevs ju som väldigt på i vanliga fall.
Citera
2022-10-28, 17:30
Medlem
Jag tycker det finns frågetecken och en eventuell röd tråd kring sekt tystnadskulturen och övergrepp inom den och den handbollstränare som chattat med minderårig i syfte att ha sex, det faktum att T jobbar med barn och verkar vara en intelligent och empatisk människa får mig att inte släppa den röda tråden.
Citera
2022-10-28, 17:31
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Samma här. Bott hela livet i Vetalnda och första gången jag inser att den också heter kvarndammen fast då Föreda kvarndamm.

Förvirrande detta... Men det verkar ju onekligen att det är i Föredadammen/Föreda kvarndamm som man sänkt vattennivån idag för att leta efter Ts mobiltelefon och andra personliga ägodelar.
Citera
2022-10-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Åkte förbi Föredadammen vid 16-tiden och då stod räddningstjänstens släckbil där.
ska de tömma dammen?
Citera
2022-10-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
I min mening, just nu, intressanta personer:

1. Grannarna (var för sig) - Grannarna sitter på de få vittnesuppgifter som vi har att gå på just nu. Därför styr de också mycket av hur vi spekulerar. Det vi vet är att ena grannen och JJ synts på McDonalds. Det har dunsat från JJs lägenhet. Man har hört spring i trapphuset.
Det är väl det enda? W*lhe*m som bor på samma våningsplan är nära vän till TT's kusin enligt honom själv i podden.

2. JJ's Mamma - Vad som framkommit i tråden är att mamman jobbar som syrra på ett sjukhus i länet. Vanligt inom vården är att man har olika skift, kan hon haft nattpass just denna kväll? Kan man styrka vad hon haft för sig under natten/söndag förmiddag? Kan JJ ha talat sanning att mamman är på väg för att åka till McDonalds (Men på mammans intiativ för att ge ett alibi - (Förutsatt att hon redan vet vad som hänt i kontakt med JJ)
JJ tvingas dock åka med grannen.

3. Okänd MGM - Okänd MGM läser vad som skrivs här. Följer tråden med största intresse och försöker manipulera vad som sägs och skrivs.

Om man jobbar natt på sjukhus går man av kl 7 på morgonen och inte mitt i natten .
Citera
2022-10-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det omöjligt att tänka sig att dunsarna kommer från försök att skaka liv i Tove efter att någon, förmodligen JJ, i affekt tillfogat henne ett slag som tagit extremt olyckligt och inte var menat som dödligt våld?

Toves livlösa kropp gör tjejerna panikslagna och de gör allt för att Tove ska vakna till liv - Flyttar runt henne i nya positioner, skakar om henne, hjärt/lung-räddning, ser till att luftvägar är fria, konstgjord andning etc. I tumultet i den lilla 1:an, förmodligen trångt möblerad dessutom, blir det en massa oljud som grannarna uppfattar?

Senare blir tjejernas fokus att mörka det olyckliga brott de gjort sig skyldiga till.

Men borde det inte ha skrikits också då? Panikslagna tjejer skriker ju, att inte någon av dem skulle ha skrikit på något sätt känns väl orimligt?

Så denna teori borde kunna förkastas, eller vad säger ni.

Nej, det handlar nog om ett medvetet, dock inte överlagt, mord, i affekt..

Hur som helst så tror jag att dunsarna kommer från T0ves huvud.
Citera
2022-10-28, 17:33
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ska de tömma dammen?

Enligt Vetlanda-Posten ja, se inlägg för några sidor sedan.
Citera
2022-10-28, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Tack för denna info! det har jag själv helt missat.

Jag har skrivit det indirekt några gånger i tråden men det har inte helt stämt med allt eftersom jag först hörde att det skulle skett i driven - att JJ tog kontakt med honom uppfattade då folk att hon ringde och sa att hon påkallat uppmärksamhet att hon var typ bilen bakom … men sen framkommit att hon istället gått fram till bilen osv. Så jag tror att det första ryktet var ett ”långväga rykte” och att detta senaste rykte är mer korrekt pussel.
Citera
2022-10-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Om man jobbar natt på sjukhus går man av kl 7 på morgonen och inte mitt i natten .
´

Det har du rätt i. Men du som annars har varit så öppen för andra alternativ?
Citera
2022-10-28, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Liten sammanfattning av vad som sades i podden (som jag tyckte va intressant)

Grannen som bor dörren bredvid JJ:
- Bekräftar att det hörts dunsar, någon gång efter 1-2 tiden. Lät inte som en efterfest, utan snarare att möbler flyttades eller som att någon hamrade 2-3 ggr. Har inte hört några släppande ljud eller så i trapphuset.
- Grannarna under (sonen och pappan) har i samband med dunsarna varit och knackat på dörren men ingen öppnade. När dom sedan hörde att ytterdörren öppnades och någon gick ut så gick dom ut i trappen och mötte där JJ. Hon ska "verkat lite annorlunda jämfört med vad hon brukar" och på frågan vad det va som lät så ska JJ svarat "att hennes vän druckit lite för mycket och ramlat". På frågan vart hon skulle så svarade hon att hennes mamma skulle komma och skjutsa henne till McDonalds. Då ska sonen ha sagt att han kunde göra det istället. JJ ska ha sagt att hon skulle köpa mat till sin fulla vän eftersom hon inte ätit något men på McD bara köpt typ en liten cheeseburgare och chili cheese. När grannen skulle skjutsa tillbaka henne så såg hon helt plötsligt en vän (man) i hennes bil, en röd audi, och gick då fram och pratade med honom i ca 1 minut innan hon gick tillbaka till grannens bil och fick skjuts hem. Detta är alltså återberättat av grannen bredvid och inte grannen som skjutsade, så inte förstahands källa på detta. Verkar som att intervju med den grannen kommer i del 2?
- Den finns en grå BMW som folk i orten är rädda för som "åker runt och försöker plocka upp tjejer" (som även JJ ska åkt i? det va lite svårt att förstå vad han menade)

Vet du vilket torp han pratar om, innan han går till grannen? Vem är den unga mannen i 20 årsåldern som är märkbart skakad som ber honom gå därifrån?
Citera
2022-10-28, 17:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja tystnadskulturen är i alla fall lika i det avseendet.
Fast dessa tjejer har sportat sen barnsben, knarkar man då? Bästa vännen Anna var i mitt tycke uppenbart med i pingstkyrkan, svårt att se att droger är inblandade i större utsträckning.
Vet av en extrem pundare som var otroligt duktig i hockey. Flödade droger på festerna när han spelade i ett juniorlag och nu är han knappt en människa, bara flyter omkring runt staden hög som ett hus inte ens 30 år gammal. Han gick från att vara på hockeyfester som tonåring/tidig 20åring till att umgås med 60 åriga A-lagare.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej telefinen var inte hittats i J.J bostad. Även i podden sägs detta..
Telefonen Hade befunnit sig i bostaden. Det hade Tove också.
Den låg alltså inte kvar i bostaden.
Antar att det blivit trådsanning detta att Toves elefon fanns kvar efter att Tove försvunnit
Toves telefon har inte återfunnits- eller vad har sagt i media angående telefonen...
att telefonen o Tove befunnit sig i J.J,s verkar ha bekräftats av polisen-
Tove försvann o telefonen var med henne då hon försvann..
Du kan ju tillägga att telefonen kan knytas till JJs lägenhet upp till 2 timmar efter att TT ska ha 'cyklat hem' enligt JJ. Eller så inte, för det talar ju emot att JJ är oskyldig.
Citera
2022-10-28, 17:35
Medlem
lindblomsgröns avatar
Bröderna K*orasan i lägenheten under 18 och 23 år har nog en äldre bror Lahanj K*orasan är tilltalad i brottmål och en dom har fallit. Han är 25 år gammal och bor på Svärdsgatan 16 B i Vetlanda.

Jag kan inte vilket brottmål kan någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in