2022-10-28, 06:14
Medlem
Vad som ska ha sagts så ska M ha haft ett redigt party och ska bla ha tagit amfetamin och även metamfetamin innan han åkte upp till C och Z
Citera
2022-10-28, 06:43
Moderator
KomissarieBecks avatar
Ursprungligen postat av hejsanjvejsan
Hur lång tid brukar det ta innan obduktionen är klar, och eventuellt fup ifall det här leder till en rättegång?

Ett par månader, kan till och med ta upp till ett år.
Citat:

Jag vill nog förtydliga ditt svar något: (Säger inte att det är fel men kan feltolkas 🙂
En obduktion i sig går ganska fort.
I en utredning med lite fart i sker ofta obduktionen inom 1-2 dygn.
Sällan sker en obduktion i en utredning senare än 10 dagar och detta beroende på att den oftast fastställer dödsorsaken.
Sen är det ju en annan fråga när allmänheten/media får ta del av resultatet.

En förundersökning tar oftast 3-6 månader beroende på hur omfattande utredningen är.
Sen finns det ju naturligtvis avvikelser i båda riktningar.
Närmast ligger väl utredningen om mordet på Adriana som tog nästan 2 år.
Citera
2022-10-28, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekul1231
Vad som ska ha sagts så ska M ha haft ett redigt party och ska bla ha tagit amfetamin och även metamfetamin innan han åkte upp till C och Z
Tror nog inte de va de ända han tagit. Med en blandning av moffe, benzo, tjack , alkohol så är inte förvånad om hjärtat sagt upp sig tyvärr.
Citera
2022-10-28, 12:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekul1231
Jag tror ingen här tänker att M var vid sina sinnes fulla bruk. Men det är inte speciellt vanligt att påtända människor ringer på en random dörr och dunkar på någon med en fjäderbatong heller. Så hans vad varför han beslutade sig för att gå upp och dunka på C är lika viktigt i allafall.
Citat:
Ursprungligen postat av Nofear7
Tror nog inte de va de ända han tagit. Med en blandning av moffe, benzo, tjack , alkohol så är inte förvånad om hjärtat sagt upp sig tyvärr.
Kanske det, men det är ju ändå konstigt att det gjorde det på marken utanför ett hyreshus, så att han hittas död på exakt samma sätt som J.
Citera
2022-10-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror ingen här tänker att M var vid sina sinnes fulla bruk. Men det är inte speciellt vanligt att påtända människor ringer på en random dörr och dunkar på någon med en fjäderbatong heller. Så hans vad varför han beslutade sig för att gå upp och dunka på C är lika viktigt i allafall.
Kanske det, men det är ju ändå konstigt att det gjorde det på marken utanför ett hyreshus, så att han hittas död på exakt samma sätt som J.
Undra jag om han inte har slängt i sig detta under kvällen och de blev helt klart för mkt. Hade en polare som slängde i sig en massa olika slags droger blev jagad av polisen han stöp efter 100 meter och dog. Hans hjärta klarade inte av de och stannade.
Citera
2022-10-28, 13:37
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Undra jag om han inte har slängt i sig detta under kvällen och de blev helt klart för mkt. Hade en polare som slängde i sig en massa olika slags droger blev jagad av polisen han stöp efter 100 meter och dog. Hans hjärta klarade inte av de och stannade.
Det är inte alls omöjligt. Men det besvarar ju inte frågan om varför han bestämmer sig för att misshandla C.

Och håll med om att det är ett ödets ironi att han dog på samma sätt som den han var med med och dödade.
Citera
2022-10-28, 14:01
Medlem
Citat:

Amfetamin och metamfetamin vet jag med säkerhet att han har tagit under kvällen/natten detta hände, och förmodligen mycket mer!

Jag håller fast på att M stack därifrån, drog i sig mer och kom tillbaka!
Frågan är bara om han låg där när poliserna och ambulansen kom och alla dem missade honom eller om han kom under tiden dem kontrollerade Z och C eftersom dem såg honom då?

M ska på bilden enligt någon ha något i näsan, kan han ha stoppat upp något för att han snortat för mycket och börjat blöda?
Citera
2022-10-28, 14:29
Medlem
Citat:
Och håll med om att det är ett ödets ironi att han dog på samma sätt som den han var med med och dödade.

Vad då dog på samma sätt? Vi har inte en jävla aning om vad dödsorsaken är.
Och J dog väl på sjukhuset om inte polis och läkare ljuger något fantastiskt.

Det florerar dessutom flera olika versioner av händelseförloppet…
Citera
2022-10-28, 14:44
Medlem
Är det fastställt att det handlar om ett mord? Att man inte vet vem mördaren i så fall är, är ju en annan sak.
Citera
2022-10-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är det fastställt att det handlar om ett mord? Att man inte vet vem mördaren i så fall är, är ju en annan sak.

Nej det är det inte. Tror knappast att Z eller C har mördat M.
M var känd tattarpundare i Boxholm. Tjuter man sig fri från ett mord så slår karman till ist. Han har garanterat sugit i sig lite för mycket av det vita den här gången som tog hans liv.
Citera
2022-10-28, 15:54
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Är det någon som känner till Boxholm mer ingående som stad (by)? Har kört igenom några gånger och tänkt att det är en riktigt risig håla. Finns väl bara en livsmedelsaffär och systembolaget i centrum?

Det beror ju på vad du menar. Arbetslösheten låg på 5,8% förra året, vilket ganska lågt. Det finns flera stora arbetsgivare, och pendeltåg till Linköping/Motala/Norrköping. Det finns några halvsjaskiga hyreshusområden, men villabebyggelsen dominerar. Det är skogskommun, men mycket skogsnäring och många som bor på landet.
Det brukar inte finnas mer än ett par livsmedelsbutiker och en vårdcentral i samhällen av Boxholms storlek. De har inget att göra med den skulle vara "risig". Det är ju ingen shopping-metropol.

Nu finns det alltid lokala förmågor som "vet" att grannbyn alltid är lilla Chicago, men Boxholm har inget rykte som pundartillhåll. De som får problem med droger flyttar om de kan. Det finns inga mörka parker som du kan smyga i och leta efter röka!
Citera
2022-10-28, 16:37
Medlem
Citat:
Bra tack, då släpper jag det. Någon liten klok sa att C
Inte kände M, men att han hade vart med vid J:S död.

Ledsen att ja inte svarat, har varit iväg å jobbat hela veckan!

C va med på platsen och försökte återuppliva/hålla J.B vid liv (gjorde HRL) . Han va även en av dom (va flera) som pratade med larmcentralen.. Dock va han aldrig kallad till rättegången. Han använde sig av den lagen som säger att en närstående inte behöver vittna.

De ja har hört på jobbet denna veckan är att Z och BO kom till C på natten (vet inte varför!!) De är så M kom in i lägenheten, via Z.. sen ska M ha slagit på C.
Enligt vad C och Z själva har berättat nu efter de släppts så har dom inte gjort något som kan ha orsakat att M avlidit.

Ja vill också rätta mig själv, Z:as Mamma bor i porten bredvid C. De är ja som har uppfattat fel när de sagt att hon bor i dörren bredvid så har ja fattat de som dörren bredvid Men de är porten bredvid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in