2022-10-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nja man grundar häktningen på någon av dessa 3 punkter:

Kollusionsfara
Recidivfara
Flyktrisk

Någon av dessa punkter måste uppfyllas och inget annat får ligga till grund för att någon ska häktas.

MH och JJ kanske var ett par ???
Dem hade jävligt hett sex på olika ställen i lägenheten Efter att TT åkt hem . Därför öppnar dem inte när grannen ringde på .
Dem är ju väldigt kärleksfulla mot varandra på instagram .
Och MH är ju homosexuell & Jj säkert bi.
Så inte otroligt att dem låg med varandra .
Citera
Medlem
capires avatar
Nu kan man lyssna på försvunnen, fallet Tove del 1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Vilket klipp?

Jo det var JJ om du menar det klipp på instagram när hon vill beställa en ”Johanna”
Citera
2022-10-28, 14:40
Medlem
Händer det inget idag? Knäpptyst, inget skrivs eller sägs i media..
Citera
2022-10-28, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexfemett
Jag förstår hur du tänker, men jag delar bara min fakta till dig/er.
Min fakta baserar sig på information ett steg bort men det är enormt svårt att befinna sig på flera platser samtidigt.
Har som sagt haft kontakt med berörda och det finns ingenting som är tveksamt, tvärtom..

Skrev du inte tidigare att "du inte visste om personen hade facebook?"
Hur kan du nu påtala att personen är inne 24/7?

Du vet säkert också att man kan uppfattas som aktiv utan att man faktiskt aktivt pratar med folk?

Nä jag är ledsen men du får allt försöka inse att personen är oskyldig och fortsätta i ett annat spår, som kanske kan bidra till någon lösning istället!

Vetlanda är litet...

Jag har inte honom på Facebook och inte min vän heller men det är andra som ser honom aktiv konstant på Messenger .
Kolla Efter om ni inte tror mig .
Citera
2022-10-28, 14:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nja man grundar häktningen på någon av dessa 3 punkter:

Kollusionsfara
Recidivfara
Flyktrisk

Någon av dessa punkter måste uppfyllas och inget annat får ligga till grund för att någon ska häktas.

Om det finns risk att GM och eventuellt advokater hjälps åt att dikta ihop en gemensam historia, räknas det till kollusionsfara?
Citera
2022-10-28, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Det är många som skriver och vet inte om det är bekräftat att det var en till tjej med dem på krogen . Sa inte ”Anna ” det i den videon som nu helt plötsligt raderats från nätet ? Vilket oxå är skumt . Men hon sa att det var 3 tjejer som skulle ut och hon kunde inte följa med själv för att hon jobbade . Så jag får känslan av att antingen var det TT hon menade i sin video eller så finns det en tjej till som är med i bilden som ingen säger vem det är .
Likaså denna tjejen TT är orolig för och pratar om med barchefen i hela 10 min . Det är oxå en relevant sak som sopas under mattan .
Det finns fler i detta än bara MH och JJ. Därför är det oxå tyst . Många vet men ingen vågar säga något . Det är så i små städer .
"Det" har inte sopats under mattan utan har diskuterats fram och tillbaka i omgångar, många vill veta vem T letade efter, så antingen har du inte läst tråden, eller så vränger du medvetet på det som sktivits.

Vad ab gör med sina gamla artiklar är inte skumt. Dom finns på första sidan en liten stund bara, sen fylls första sidan på med nytt. Inga konstigheter med det.

"Anna" sa tre tjeje vilket kan tolkas som tt, jj ocj mh, eller så kan det vara ytterligare en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
ja jo, men jag svarade på att folk sitter inte häktade utan anledning.. finns det ingen anledning så släpps man.. eller hur. man plockar ju inte in folk bara för att... det måste finnas någon misstanke.

Dem kan hålla dem för att inte förstöra i utredningen eller på något sätt påverka utredningen oxå . Det står i framställan
Citera
Medlem
Hej hej
Här kommer mitt första inlägg men har följt de flesta försvinnanden sedan Pierre i Göteborg försvann från en klassfest. Sedan har det blivit Morot i Trollhättan, Wilma, studenten som hittades i Robertsfors, Linköpingskillen som drunknade in en golfdamm mm.
Jag är väldigt intresserad av vad som hände under Söndagen morgon. När sågs dem på en parkering i Ilharjen och hur hamnar man där. Om jag hade suttit där och då tänker jag parkeringen närmast rondellen så är det för
1. Jag är onykter och inte vågar köra in i byn just då.
2. För att prata ihop oss innan vi träffar på någon vi känner.
3. Väntar på att DS ska öppna men vill inte bli sedd.

Om jag stannat där för att pausa så är det för att jag varit på sträckan ner mot Korsberga och dumpat lik.

Sen kommer vi till vad dem köpte på DS. Självklart är städgrejor något man köper efter att man har dumpat liket men man kan även ha köpt grejer för att dumpa (sänka) liket med.

Sen hoppas jag att det kan finnas någon teknisk kunnig som kanske kan se med vilken telefon kortet på grepen är tagit. Enbart intressant för att se om JJ var hemma hos far eller ej. Troligen då också vilken tid kortet togs. ( jag vet när annonserna lades ut).
Citera
2022-10-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Nu kan man lyssna på försvunnen, fallet Tove del 1.

Vart?
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Jag tycker att det är helt absurt med allt prat om styckning. Det är marginellt lättare att bära ut kroppsdelar än en hel kropp samtidigt som den psykologiska tröskeln för att göra en sådan sak måste vara fullständigt enorm. För att inte tala om hur osannolikt det är att ens ha alla saker man behöver till hands, eller möjligheterna att dölja de spåren.

Instämmer helt! Det är dom groteska morden som skapar rubriker och fastnar i minnet. Men det är ovanligt med styckmord. Utländska studier säger att bara 7% av mördarna styckar sina offer.
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Händer det inget idag? Knäpptyst, inget skrivs eller sägs i media..

Senaste nytt från www.smt.se

: Specialkompetens från polisens nationella operativa avdelning är inkopplad i utredningen kring 21-åriga Toves försvinnande. Jonas Lindell, lokalpolisområdeschef, berättar att polisen jobbar intensivt och att övervakningsfilmer analyseras.
– Vi håller alla spår öppna.

Sen är resten låst som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in