2022-10-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jo det gjorde hon.

Hon kanske ringde killen under hot..
Citera
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Har svårt att tänka mig att de styckat kroppen i lägenheten i så fall. Då hade de nog blivit häktade för mord direkt, kan inte tänka mig att de skulle klara av att städa undan efter en styckning.. Vet inte ens om en erfaren obducent skulle klara av det till hundra procent
Det beror ju på hur duktiga polisen är på att leta.
Citera
Medlem
Statistiskt sett så är sannolikheten 99,8 % att hon är död! Men det här är ett av mest intressanta fall på mycket länge. Så många saker som är mystiska och inte ingår i ett "vanligt" människorov, mord osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Man sitter inte häktad för att man inget säger... man sitter häktad för att det finns bevis av något slag, eller väldigt stark misstanke.. man blir släppt om bevisen går att "förklara"
att hon skulle ringa sin pojkvän för att sen rusa ut och glömma telefonen är mkt konstigt.
sen hade väl någon granne hört dunsar som om någon sparkade i väggen även när den knackat på men ingen hade öppnat.

Nja man grundar häktningen på någon av dessa 3 punkter:

Kollusionsfara
Recidivfara
Flyktrisk

Någon av dessa punkter måste uppfyllas och inget annat får ligga till grund för att någon ska häktas.
Citera
2022-10-28, 14:36
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Det påstods här i tråden att JJ var nykterist (hittar inte original inlägget)

Det kan inte stämma för det är väl JJ som beställer en drink i klippet, eller?

Vilket klipp?
Citera
2022-10-28, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Jag har försökt hänga med här inne. I sammanfattningar och i kommentarer,men har ändå några frågor..

1. Vem skulle T ut med på krogen/restaurangen och vart var hon innan? Sällan man möter upp någon på stället utan träffas hemma och går tillsammans.

2. Var de MGM fulla? Eftersom JJ fick skjuts till Donken av en granne. För jag tänker att är man full så är den där trappan med ett lik väldigt svårt att gå i utan dunsar.

3. Var JJ ensam på Donken eller åkte båda dit? Följde mgm också med till JJ när de skulle bli sams?

För här kan det vara så att det faktiskt är en av dem som inte vet något utan säger vad hon fått till sig att hon ska säga.

1. Det är oklart, allt vi vet står i sammanfattning, det finns ingen information utöver det. Det är underligt att T verkar gå dit själv, men vi vet inte mer än så.

2. Någon har påstått att JJ inte dricker, men det finns inga bevis för att det ska vara sant. Vi vet inte hur fulla dom var,

3. Uppgifterna om det skiljer sig, och är säkert en del av det som anses vara luckor i deras story.

Det finns en klar möjlighet att en av dom har talat sanning och sagt allt den vet, men det kan också vara så att båda ljuger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Har svårt att tänka mig att de styckat kroppen i lägenheten i så fall. Då hade de nog blivit häktade för mord direkt, kan inte tänka mig att de skulle klara av att städa undan efter en styckning.. Vet inte ens om en erfaren obducent skulle klara av det till hundra procent
Jag tycker att det är helt absurt med allt prat om styckning. Det är marginellt lättare att bära ut kroppsdelar än en hel kropp samtidigt som den psykologiska tröskeln för att göra en sådan sak måste vara fullständigt enorm. För att inte tala om hur osannolikt det är att ens ha alla saker man behöver till hands, eller möjligheterna att dölja de spåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja tyvärr är det ju så . Att lever TT så ger vi gmg riktigt bra verktyg hur han ska förhålla sig framåt och misstankar var hon finns osv .
Eftersom någon visste vem denna mannen är som min vän råkat ut för så anar jag att antingen det är mannen själv som är inne och skriver , eller nån av hans vänner .
Då denna person visste att mannen hade besök och var ”upptagen” hela helgen. Mmmm alla är upptagna med något tänker jag. Så upptagen att man har tid att vara online på sin Facebook 24/7
Då har man inte mycket att göra

Jag förstår hur du tänker, men jag delar bara min fakta till dig/er.
Min fakta baserar sig på information ett steg bort men det är enormt svårt att befinna sig på flera platser samtidigt.
Har som sagt haft kontakt med berörda och det finns ingenting som är tveksamt, tvärtom..

Skrev du inte tidigare att "du inte visste om personen hade facebook?"
Hur kan du nu påtala att personen är inne 24/7?

Du vet säkert också att man kan uppfattas som aktiv utan att man faktiskt aktivt pratar med folk?

Nä jag är ledsen men du får allt försöka inse att personen är oskyldig och fortsätta i ett annat spår, som kanske kan bidra till någon lösning istället!

Vetlanda är litet...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Barchefen påstår att TT var orolig över någon tjej(inte JJ eller MH) hon letade efter. Hon ska ha sett på Snapkartan att tjejen var på Nöjet.

Vet vi ingenting om vad TT sysslade med innan hon dök upp på nöjet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Nja man grundar häktningen på någon av dessa 3 punkter:

Kollusionsfara
Recidivfara
Flyktrisk

Någon av dessa punkter måste uppfyllas och inget annat får ligga till grund för att någon ska häktas.
ja jo, men jag svarade på att folk sitter inte häktade utan anledning.. finns det ingen anledning så släpps man.. eller hur. man plockar ju inte in folk bara för att... det måste finnas någon misstanke.
Citera
Medlem
L.Salanders avatar
Kan inte någon av alla duktiga grävare här lista ut vem den tredje personen var som gick ut med JJ och MH. Var det inte "Anna" som nämnde i intervjun att det var tre stycken som gick ut och att även hon själv skulle ha varit med om det inte var för att hon skulle jobba?
Citera
2022-10-28, 14:38
Medlem
Jag har egentligen inget att tillföra i tråden , men dessvärre så måste jag säga att efter så här många dagar då kvinnan i fråga varit försvunnen så bådar det inte gott tyvärr Hoppas innerligt att jag har fel, men jag tror dessvärre Tove är död
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in