2022-10-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Jaja, JJ är oskyldig och en ängel utan dess like. Vi vet.

Har inte påstått det .
Men att totalt fastna i ett spår att dem kallblodigt har mördat henne utan att polisen kan fastslå att det stämmer .
Hade du själv velat bli uthängd för ett mord du aldrig begått ???
Och svenska folket läser om precis allt i dessas liv , hur fula dem är , deras nationalitet, hur dem ser ut och hur dem säkerligen är.
Tror inte nån av dem är guds bästa barn , men bägge är ostraffade och det säger iaf att dem inte sysslat med grova brott .
Knarkar på helgerna var det nån som skrev . Det gör dem inte till mördare .
Dem var osams på krogen . Eller vet inte om jag vill kalla det osams då inga vittnen runt omkring upplevde något stötte tjafs på krogen .
Utan det var ett litet tjafs mellan dem.
Och att dem gick hem för att lösa det .
TT och MH var nog inte så osams som tråden vill påstå. Då både TT och hennes tvillingsyster kommenterat på MH instagram med hjärtemoji.
Så ser inte varför hon inte skulle kunnat följa med dem hem då dem känner varandra och vill lägga ner stridsyxan .
Dem gick ändå hem tillsammans och då verkade dem inte vara osams ?
Citera
2022-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
mord är inte alltid = blod.
du kan strypa någon, kväva med plastpåse över huvud.. inte så mkt blod då. Att hon vart i lgh är ju ingen hemlighet.. tror att dunsarna mkt väl kan vara en T som inte får luft sparkar slåss för sitt liv, går inte direkt att skrika med andnöd heller..

Jo det är sant men . Det är fortfarande två personer som är tidigare ostraffade och som, utifrån vad vi vet, inte har erfarenhet och vetskap om hur man gömmer kroppar. Jag har bara svårt att tänka mig att två stolpskott skulle kunna bli av med en kropp utan några spår. Men visst absolut. Det är inte omöjligt
Citera
2022-10-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det här är en ganska tråkig och enkel förklaring, men också just därför den mest sannolika. Det är väldigt rättframt utan komplicerande faktorer och innehåller i viss mån en förklaring på alla kända fakta.

Ringde hon inte killen 230
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Samtidigt finns vittnesmål från en granne att JJ har tagit en påse från TTs cykel efter besöket på McDonalds. Vilket betyder att TT vet att TT ej cyklat hem kl 02.30-3.00.
Varför ljuger hon?
Man ska inte hänga upp sig på ordval. Det är lätt att slänga ur sig "hon cyklade hem" i ett förhör enbart baserat på att hon då lämnade bostaden och hade sagt att hon skulle cykla hem.
Men det faktum att JJ plockat en påse från TTs cykel *efter* det faktum att hon skulle ha cyklat hem är uppenbart besvärande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Givetvis har dom misslyckats dom sitter ju häktade

De är häktade på sannolika skäl för människorov, inte för mord. Sorry men utgår ifrån att hon tyvärr inte är i livet
Citera
2022-10-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Tack snälla!

Om det är någon som hjälpt dessa donnor med kroppen om det nu är så att hon är avliden så tror jag att den personen läser denna tråd med stor säkerhet.

Men vem skulle hjälpa dem?
De hade inga såna summor betala nån
Vem hade de hållhake på annars de kunde tvinga hjälpa dem?
Är det nån förälder som hjälper till verkligen?
Citera
2022-10-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Det har dom troligtvis inte, därför dom sitter häktade på sannolika skäl. Polisen har ingen skyldighet att avslöja vilka bevis man hittat i lägenheten, då detta fall är helt öppet ännu utan kropp.

Om de hade haft fler spår hade det nog vart allvarligare misstankar eller ev häktning för mord enligt min mening men det är såklart att dra slutsatser i förväg, får hoppas att hon ”bara” är kidnappad
Citera
2022-10-28, 14:26
Medlem
Vilka är den mörka tjejens föräldrar?
Citera
2022-10-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Man ska inte hänga upp sig på ordval. Det är lätt att slänga ur sig "hon cyklade hem" i ett förhör enbart baserat på att hon då lämnade bostaden och hade sagt att hon skulle cykla hem.
Men det faktum att JJ plockat en påse från TTs cykel *efter* det faktum att hon skulle ha cyklat hem är uppenbart besvärande.

Mja… jag köper inte det riktigt. Om man sitter i förhör och man vet att man tagit en påse från den försvunnes cykel, då säger man inte att hon ”cyklade hem”.

Men det är bara min åsikt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja men hon var ju i lägenheten det vet vi ju .
Det kan ju ha varit bild på vad som helst egentligen . Dem kan ha tagit bilder till snap , tex att dem röker , lagt upp TTs nycklar som kanske var kvarglömda , hennes plastpåse som låg kvar i hennes cykelkorgen och separata bilder på vad det var i korgen. Det behöver ju inte vara bilder som binder dem till något mord ???
Så mycket bilder var det inte i dokumenten . Så det kan helt enkelt varit saker som fanns i påsen . Vi vet inte hur stor påsen var och hur mycket som fanns i den . Alla saker lär ju fotats separat .
Om polisen hade starka misstankar om att en gärningsman utöver de två häktade mgm var i farten, en enskild person, någon som tog T när hon kom till cykeln, då hade polisen givetvis gått ut med det till allmänheten, delvis som en varning men också för att hålla uppsikt, och för att absolut hitta T och denna enskilde gm.

Polisen har varit ganska tyst, så vi har ytterst lite att gå på, men inget av det polisen har sagt tyder på att dom vill att allmänheten fortsätter att leta efter ytterligare en gm.
Citera
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
https://stud.epsilon.slu.se/10722/1/karlsen_v_170915.pdf

Sidan 18 beskriver, förutom processen att träna upp en likhund, ett fall där man rubricerade till mord efter markering från likhund. Dock tillsammans med blodspår från den mördade.

Tack! Det va lite det jag va ute efter. Likhund + blod med DNA är ju rimligt. Men utan DNA borde det vara svårt att ändra en brottsrubricering när man inte har en kropp?

Dock vill jag understryka att det är mycket möjligt att polisen har blodspår att gå på trots att inte vi vet om det. Jag vet inte om det skulle kunna va så att man väljer att inte ändra nån rubricering trots mer bevis, då MGM ändå sitter där dom sitter ifall det är så att man misstänker att fler än inblandade och därför vill hålla på korten? Och att ändrad rubricering kanske isåfall sker först vid 3nov? (Som är nästa häktningsförhandling om jag inte missminner mig)
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Har inte påstått det .
Men att totalt fastna i ett spår att dem kallblodigt har mördat henne utan att polisen kan fastslå att det stämmer .
Hade du själv velat bli uthängd för ett mord du aldrig begått ???
Och svenska folket läser om precis allt i dessas liv , hur fula dem är , deras nationalitet, hur dem ser ut och hur dem säkerligen är.
Tror inte nån av dem är guds bästa barn , men bägge är ostraffade och det säger iaf att dem inte sysslat med grova brott .
Knarkar på helgerna var det nån som skrev . Det gör dem inte till mördare .
Dem var osams på krogen . Eller vet inte om jag vill kalla det osams då inga vittnen runt omkring upplevde något stötte tjafs på krogen .
Utan det var ett litet tjafs mellan dem.
Och att dem gick hem för att lösa det .
TT och MH var nog inte så osams som tråden vill påstå. Då både TT och hennes tvillingsyster kommenterat på MH instagram med hjärtemoji.
Så ser inte varför hon inte skulle kunnat följa med dem hem då dem känner varandra och vill lägga ner stridsyxan .
Dem gick ändå hem tillsammans och då verkade dem inte vara osams ?

Genom din skrift låter du väldigt ilsken. Vad är det som gör dig så attackerande och ilsken?
Du projicerar i ditt sätt att skriva och uttrycka dig.

Kan du inte snälla ta det lite lugnt och lyssna in då det är så många som bett dig att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in