2022-10-28, 13:10
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag är på plats imorgon i Vetlanda men går inte i ett organiserat sök. Någon som är nyfiken på nåt speciellt jag ska kolla/hålla utkik efter?
Tänkte annars mäta master o dyl.

Jag är nyfiken på ifall det finns titthål i dörrarna i JJs hus, men kanske svårt att ta sig in där eller så ser man det från porten?
Citera
2022-10-28, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Synd att behöva komma med ett till klagomål, för du verkar inte hantera det särskilt bra. Men vad jag vet är det FAKTUELLT INKORREKT att hon skulle ha lagt ut annons på förmiddagen.

Det var pappan som lade ut annons på förmiddagen, JJ lade senare ut annonsen på facebook, men det var senare på dagen. (Eftermiddag/kväll om jag minns rätt.)
Bara att vänja sig.. Modig gillar att fara med diverse saker som påståtts i tråden som sanningar och fakta. Skit i det bara.
Citera
2022-10-28, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Ligger länkar i sammanfattningen. Apples app med podcaster.

Det är ju bara en trailer på 1 min i båda länkarna??
Citera
2022-10-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
2020 hade Sverige 1 Likhund Wirre. Har vi fått såpass många nu 2022?
Källa tack!
Enl tidigare inlägg, jag tror det var av heratic, Sas det att vi inte har renodlade likhund ar. Utan de hundar som finns kan bl.a spåra lik. Men inte enkom.
Citera
2022-10-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det är ju bara en trailer på 1 min i båda länkarna??

Podden är ej släppt ännu. Kommer under dagen.
Citera
Medlem
Följt den här tråden från och till i ett par dagar, så ursäkta om jag upprepar det som sagts.

Hur är stämningen i Vetlanda nu? Känns som att det kan bli rätt stel/laddad stämning om man springer på människor som man misstänker vara inblandade i det hela, eller som är släkt med de häktade.

Nu tror jag personligen att de två tjejerna är inblandade i hennes försvinnande och vi vet ju inte ännu exakt vad de har sagt till polisen. Men om de tiger så gott det går, finns det något som tyder på att det är en tredje part som skrämmer dem till tystnad? Jag har fått uppfattningen att det är rätt tyst i Vetlanda kring det här. Hjälper ju inte att den där bruden som media intervjuade snarare grät över de häktades situation än Toves. Får bara dåliga vibbar av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis
Jag är nyfiken på ifall det finns titthål i dörrarna i JJs hus, men kanske svårt att ta sig in där eller så ser man det från porten?

J.J s dörr har titthål. Finns bild på den avspärrade dörren i nån av Aftonbladets artiklar.
Citera
2022-10-28, 13:16
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Var MH med till Donken då, eller var hon verkligen kvar med liket

Hon var inte med till Donken. Om hon var hemma hos JJ med ett lik får väl vara osagt tills vidare..

Men intressant att du nämner MH. För jag är väldigt intresserad av när hon kom hem till sig, till föräldrahemmet där hon bodde. Denna uppgift är såklart känd, MHs föräldrar har ju givetvis hörts av polis.

Anledningen att det är intressant är för att MH naturligtvis hade begett sig hemåt någon gång under natten, givet att det inte hände något alldeles speciellt timmarna efter att feststället Nöjet stängde.

JJ bodde i en liten vindsvåning med snedtak, en 1:a som inte lär ha inhyst någon extrasäng för MH att sova i. MH hade dessutom väldigt nära hem från JJs lägenhet, och hade såklart lagt de fåtal minuter det tar för att komma hem och kunna sova i sin egen säng.

Om det är så att MH kom hem först på söndagsförmiddagen, vilket jag befarar, så är det väldigt misstänksamt som jag ser det..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-28 kl. 13:24.
Citera
2022-10-28, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon hade ju lagt ut annonsen på fm hos sin pappa i nye & var det som en i tråden skrev men som är obekräftat sågs JJ och MH i en bil på morgonen på en parkering vid Ilharjen .
Så jag antar att dem åkte ut till JJ S pappa på morgonen för att lägga ut annonsen som kom ut på fm …. Eller vad i det var fel!

Nu får du / ni fan sluta! Står det rätt till ?
Tycker fler ska skriva till moderatorer som anser att jag blir påhoppad i allt jag skriver .

Blir riktigt arg! Hur gamla är ni ?
Låter som ni är bäst och störst . Paragrafryttare är ni . Letar fel i allt .
Gör det bättre själv då för f-n !
Det enda ni ligger kraft på är att klanka ner på andras inlägg .
Moget ….. och det är ju det FB är till för ???

“Flying monkeys often operate under the illusion that they serve both parties best interests and believe that the narcissist’s toxic relationships are worth saving.

People who do the narcissists dirty work for them are often unaware of the manipulation of being involved with a narcissist.“

https://www.whiterivermanor.com/news/flying-monkeys-in-narcissism/
Citera
2022-10-28, 13:17
Medlem
Är det fler än jag som mer tror på teorin att hon faktiskt lämnade JJs lägenhet när hon ringde och sa att hon gjorde det . Och på vägen hem blev hon överfallen av en man .
Antingen fick skjuts hem för att ”hon visste vem det var”
Eller att nån annan man överfaller henne .
Hur vet vi att telefonen inte var med TT och att våldtäktsmannen våldtog henne i närheten av biltema masten & upptäckte då att hon hade sin telefon på sig. Stänge av den och gjorde sig av med den på plats . Behöll TT som han nu utnyttjar sexuellt nånstans .
Hur kan den teorin vara omöjlig ?

Ingenstans står det att TT telefon ska ha befunnit sig i JJs lägenhet på natten efter att TT åkt hem .
Utan en trådsanning .
Då kan ju lika väl gärningsmannen åkt ut mot biltema först och utnyttjat henne samtidigt som han stänger av telefonen .

Dem spår poliserna verkar gå på är att TT bekräftats vara hos dessa tjejer efter krogen och det tror jag oxå definitivt på att hon var. Sen går polisen på att det hördes ljud från lägenheten, och att killen hört konstigt ljud i bakgrunden, och att tjejerna sa någonting olikt varandra .
Och att dem ska ha blivit osams över någonting på krogen som vi ff inte vet om vad än .

Det verkar va polisens spår .

Att TT var hos JJ är ju bevisat . Men att TT inte försvann på väg hem från JJ är inte uteslutet .
Kvinnor försvinner ju på löpande band . Så mycket Incels just nu och psykiskt sjuka .
Jag är själv utbildad inom psykiatri beteende vetenskap så jag vet.

Jag kommer givetvis ta tillbaka min teori om motsatsen bevisas . Men jag tycker inget anmärkningsvärt binder JJ och MH ha dödat TT.
Utan bägge säger i förhör att TT faktiskt lämnade innan dem bägge åkte till donken .

Varför skulle det inte kunna vara så ?
Känns som dem killar som hoppar på mig i tråden vill att det ska vara JJ och MH som ska utpekas och va skyldiga mördare . Inget annat finns i deras värld .

Och att det dessutom finns en man i Vetlanda som sista halvåret velat få tjejer att visa sig lättklädda och tillfredsställa honom sexuellt för pengar verkar inte va av intresse . En man som dessutom är bror till en av tjejerna som uttalat sig i tidningen och var vän med TT . Tänk om just denna man visste att TT var hos JJ den kvällen . Och att denna man frågade henne om hon ville ha skjuts hem för att det regnar och är mitt i natten . TT hängde då med honom för att hon kanske kände igen honom pga att hon och hans syster är vänner enligt AB.
Jag hade oxå kunnat åka med nån hem hellre än att gå mitt i natten i spöregn om det kom nån jag visste vem det var .

Polisen har som sagt fått detta tips och skulle ta det vidare . Dem ringde upp 10 min efter tipset kom in med bilder så då tyckte dem nog det var angeläget .

Så fortsätt tryck ner mig i tråden bäst ni vill .

Jag hade haft samma tanke om en tjej i staden jag bor försvann och jag visste att det fanns en man där som erbjöd tjejer pengar , stora belopp att tillfredsställa honom , och visa sig i kläder han tycker om .
För såna personer ska tjejer Akta sig för mitt i natten .

Och ni som inte håller med . Hoppas verkligen inte ni har egna tonårsdöttrar .
Hade ni tänkt likadant då oxå ?????
Citera
2022-10-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rådis

På en bild Aftonbladet publicerat syns ett titthål. Det kan så klart vara en genrebild, men det är åtminstone samma fotograf som tagit andra foton åt TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xgg51R/21-arig-kvinna-forsvunnen-i-vetlanda
Citera
2022-10-28, 13:18
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
J.J s dörr har titthål. Finns bild på den avspärrade dörren i nån av Aftonbladets artiklar.
Tackar! Undrar om någon kikade ut när det var spring i trappen? Jag hade då gjort det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in