2022-10-28, 12:06
Medlem
Man kan jo også flytte ett lik med hest. Da vil man kunne komme lenger inn steder uten veier som folk kanskje tenker det er helt usannsynlig at noen har fått flyttet ett lik, da det ville bli alt for tungt for mennesker å bære og for ikke å snakke om tiden det ville tatt. Selvom det er noe jeg ser på som svært lite sannsynlig så er det ikke helt umulig..
Citera
2022-10-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Sällskapet antar jag var berusade så dom fick skjuts till Mc-Donald. Men senare på morgonen sitter JJ & MH i JJ,s bil i utkanten av staden. Vet inte om det är korrekt uppfattat. Måste isf vara något speciellt som fått JJ att plötsöigt köra berusad. Är jag ett dygn fel?

Mycket antagande, JJ drick inte alkohol - troligare påtänd isf
Citera
2022-10-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oerhört tacksam för dina uppdateringar, eftersom det är stört omöjligt att hänga med i tråden om man inte läser 24/7!

Vädigt bra att du försöker vara saklig, ta med källor osv.

Tänker för "saklighetens" skull kan det vara bra att även ta med "Annas" beskrivning av JJ. Det är även det värdefull information, oasvsett vad man tror och tänker.

Tack

Är det "Annas" beskrivning av MGM som finns längre ner under "Relationen mellan den försvunna och de två MGM" du tänker på?
Citera
2022-10-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer, men om J.J är nykterist och har egen bil så blir det ännu mer konstigt att hon ber grannen köra.

Fast om grannen kör så blir det ju ett extra vittne som kan intyga att hon inte var i lägenheten. Samt att hon kan framstå som lugn osv.

Då kan hon senare använda det som bevis och hävda att hade det hänt något så hade hon aldrig kunna vara så avslappnad.

Ren spekulation såklart. Men så tror jag.
Citera
2022-10-28, 12:10
Medlem
Citat:
Jag tror att T var kvar i lägenheten vid McDonalalds besöket. När grannen knackade på tror jag hon fick panik och insåg att grannarna var vakna. Dels ville hon skaffa sig alibi men även försäkra grannarna att allt var lugn så dom inte skulle ringa polisen.

Kroppen tror jag dom flyttade efter kl 05:00 då grannarna förmodligen hade släckt och det var tyst i huset.

Tror precis samma. Därför vore det bra om det gick att få veta en ungefärlig tid när dom sågs på parkeringen, vilket var tidigt. Tror dom va klar då (stå synligt på en parkering med ett lik i bilen känns långt borta) och började då prata ihop sig om vad dom skulle säga o.s.v
Skulle man få veta en ungefärlig tid så kan man kanske börja spekulera i hur långt dom kan ha kört på den tiden för att ev få fram ställen som skulle kunna sökas igenom.
Citera
2022-10-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jävla bra skrivet och väldigt teoretisk rimligt.
Men då borde fler vara jävligt intresserade av vad som gick snett där ute.

Tjejerna som är häktade känns bara tysta lixom.. jag tror dom sitter häktade just av anledningen att dom inget säger. Snarare döljer sanningar..
Min känsla bara, har säkert fel som vanligt.
Man sitter inte häktad för att man inget säger... man sitter häktad för att det finns bevis av något slag, eller väldigt stark misstanke.. man blir släppt om bevisen går att "förklara"
att hon skulle ringa sin pojkvän för att sen rusa ut och glömma telefonen är mkt konstigt.
sen hade väl någon granne hört dunsar som om någon sparkade i väggen även när den knackat på men ingen hade öppnat.
Citera
2022-10-28, 12:11
Avslutad
Om det är kliniskt rent och städat i JJ's hem
Ja , då åker de - emot sitt nekande.

De släpps inte fria på många långa år.
Citera
2022-10-28, 12:12
Avslutad
Citat:
Jag tror att T var kvar i lägenheten vid McDonalalds besöket. När grannen knackade på tror jag hon fick panik och insåg att grannarna var vakna. Dels ville hon skaffa sig alibi men även försäkra grannarna att allt var lugn så dom inte skulle ringa polisen.

Kroppen tror jag dom flyttade efter kl 05:00 då grannarna förmodligen hade släckt och det var tyst i huset.
Och då, efter 5, så flyttas den till natrurreseevatet med jjs bil.
Citera
2022-10-28, 12:13
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, och det var ett mycket trovärdigt inlägg tycker jag.

Här, jag får dra detta igen....

Jag har själv en sådan här som soffbord. Man kan lyfta av locket och fylla den med saker, filtar, kuddar eller whatever. Faktum är att även botten är mycket stadig.

Man kan även spika ihop locket, så att inget faller ut om det skulle skita sig.......

JJ säljer ju saker på nätet hela tiden, en bra ursäkt om någon granne ser att något sådant börs ut till bilen......."Jag har sålt den, köparen har ingen bil, så jag levererar den....." och de har även köpt lite kläder och tunga böcker som ligger inuti......

Det måste ju inte vara precis den modellen eller IKEA, men de är populära och speciellt i en liten lägenhet.....

https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-storage-table-acacia-50161321/

Min spekulation.

Då det är två yngre tjejer som MGM så har det ju redan diskuterats huruvida de orkar flytta kroppen själva. Om vi antar att det bara är JJ och MH som flyttat kroppen utan medhjälpare tycker jag personligen att det känns osannolikt att de skulle göra det än tyngre genom att blanda in en möbel.

Sen har jag inte full koll på vilken bil som kan ha använts med den som figurerat ofta är väl en Renault Clio, och då vet jag inte om den där möbeln skulle få plats i bilen heller.

Men om man bortser från muskelkraft och bilstorlek, är det ett möjligt verktyg för att gömma en kropp när man bär den ur en lägenhet, ja.
Citera
2022-10-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Jo sant. Det finns ngt vittne som säger det. Men tänker dels att det är otroligt lätt att ta fel på tiderna när saker händer (vet av egen erfarenhet som vittne, jag sög!) och dels att TT kan börjar gå hemåt/gömt sig för att sedan gå tillbaka efter cykeln när hon lugnat sig ngt.

Men bara mina tankar om och utifall att…
Är nyfiken på om denna granne som såg cykeln är densamma som skjutsade till mcdonalds..
och du har rätt det kan vara lätt å ta fel på tid... men de flesta människor har rutiner.. därför lite intressant vilken granne som sett den.. någon som alltid går ut med hunden den tiden? någon som jobbar helg med pendelavstånd, eller kanske tidningsbud? om det var en person som bara kom hem på fyllan säger knappast tiden 4 något. därav intressant att veta varför denna grannen är säker på tiden.
Citera
2022-10-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Och då, efter 5, så flyttas den till natrurreseevatet med jjs bil.

Kan de ha kjørt med liket i bilen til gården, og så flyttet henne videre med hest? Da vil de kunne komme mye lenger unna veier og steder folk tenker at ett lik kunne bli flyttet.
Citera
2022-10-28, 12:17
Medlem
Citat:

Det tror jag med. Därav är det någon som träffat dom kl 11 vid det där illharjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in