Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Nej, och det var ett mycket trovärdigt inlägg tycker jag.
Här, jag får dra detta igen....
Jag har själv en sådan här som soffbord. Man kan lyfta av locket och fylla den med saker, filtar, kuddar eller whatever. Faktum är att även botten är mycket stadig.
Man kan även spika ihop locket, så att inget faller ut om det skulle skita sig.......
JJ säljer ju saker på nätet hela tiden, en bra ursäkt om någon granne ser att något sådant börs ut till bilen......."Jag har sålt den, köparen har ingen bil, så jag levererar den....." och de har även köpt lite kläder och tunga böcker som ligger inuti......
Det måste ju inte vara precis den modellen eller IKEA, men de är populära och speciellt i en liten lägenhet.....
https://www.ikea.com/gb/en/p/hol-storage-table-acacia-50161321/
Min spekulation.
Då det är två yngre tjejer som MGM så har det ju redan diskuterats huruvida de orkar flytta kroppen själva. Om vi antar att det bara är JJ och MH som flyttat kroppen utan medhjälpare tycker jag personligen att det känns osannolikt att de skulle göra det än tyngre genom att blanda in en möbel.
Sen har jag inte full koll på vilken bil som kan ha använts med den som figurerat ofta är väl en Renault Clio, och då vet jag inte om den där möbeln skulle få plats i bilen heller.
Men om man bortser från muskelkraft och bilstorlek, är det ett möjligt verktyg för att gömma en kropp när man bär den ur en lägenhet, ja.