Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
För Ukraina är det en seger att de fortfarande är ett land; ni har sänkt era krav från att erövra Ukraina på några dagar till att ni inte förlorar erövrat territorium lika fort...........
Människor väljer frihet, ryskt förtryck påtvingas dem med bomber och död.
Hon är fortfarande inte president. Självklart vill hon inte dansa för de gamla fula snuskgubbarna. Är det den moraliska överlägsenheten gentemot väst som gör att du har den synen på kvinnor? Att unga kvinnor skall dansa för gamla gubbar? Det är väl dekadent om något.
Precis! Det skulle vara en seger för Ukraina, det vill säga de delar som återstår, skulle kunna fortsätta vara ett land med skydd av Nato medlemskap. De skulle efter det kunna känna sig trygga och bygga upp sitt land och du skulle kunna turista och besöka häftiga ukrainska barer i Kiev och känna frihet som turist.
Jag tror svenske kungen skulle bli helt ställd om finske presidenten plötsligt började dansa så med honom mitt under ett statsbesök. Den ynkryggens som ställer sig bakom en buske och smygröker så ingen kan se. Jag tror inte heller någon annan av de där gubbarna jag räknade upp skulle uppskatta det heller. Det är ju du som har förlegad kvinnosyn - inte jag.