2022-10-27, 20:46
Medlem
Behöver knappast ange vad det är för sekt vi pratar om..

Utanför Uppsala bor jag i ett av församlingens gamla hus och har hittat en del saker här i husets källare som kan vara av värde. Tex. Ett kors i järn.

Jag har förövrigt ett stort källarrum i sten (gammal jordkällare från 1800-talet) med kyrkobänkar monterade utmed ena sidan. Dessa kanske kan monteras bort... 🤔

Hursomhelst, var kan jag sälja såna här ovanliga grejer? Finns det en marknad tror ni?
Citera
2022-10-27, 21:23
Medlem
Andersdamaans avatar
Blocket torde funka. Säljs allt möjligt där!
https://www.blocket.se/
Citera
2022-10-27, 21:37
Medlem
I*cK*eN*s avatar
..jag antar att du endast hyr det huset, jag har gjort jobb på den fastigheten, tror inte hyresvärden blir så glad om du börjar bryta bort inredningen och lägga ut den till försäljning?!
Citera
2022-10-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbymorsan
Behöver knappast ange vad det är för sekt vi pratar om..

Varför inte? Förväntas vi veta det ändå?

Förresten finns möjligheten att värdet är högre om sakerna får förbli kvar på sin plats. Åtminstone jag tycker det kan vara sorgligt när en betydelsefull plats söndras och plundras på sina saker.
Citera
2022-10-27, 23:01
Medlem
Tradera torde funka. Säljs allt möjligt där!
https://www.tradera.com/
Citera
2022-10-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I*cK*eN*
..jag antar att du endast hyr det huset, jag har gjort jobb på den fastigheten, tror inte hyresvärden blir så glad om du börjar bryta bort inredningen och lägga ut den till försäljning?!

Nej jag skulle inte göra det utan hyresvärdens godkännande såklart. Tycker att det är en ball inredningsdetalj med kyrkobänkar även om det kan kännas lite småläskigt när man går förbi.
Citera
2022-10-27, 23:36
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag

Förresten finns möjligheten att värdet är högre om sakerna får förbli kvar på sin plats. Åtminstone jag tycker det kan vara sorgligt när en betydelsefull plats söndras och plundras på sina saker.

Knutby.
Citera
2022-10-27, 23:38
Medlem
Farfarsfars avatar
Hittar du nån gammal porr-rulle med pastorn själv lär den kunna gå dyrt. De verkar ju varit helt sexfixerade så kanske inte omöjligt.
Citera
2022-10-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppslag

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Hittar du nån gammal porr-rulle med pastorn själv lär den kunna gå dyrt. De verkar ju varit helt sexfixerade så kanske inte omöjligt.

Jo det vore något haha.
Nej jag kommer inte att plundra något. Ren nyfikenhet på om det finns forum där man kan sälja suspekta saker.
Citera
2022-10-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbymorsan
Nej jag skulle inte göra det utan hyresvärdens godkännande såklart. Tycker att det är en ball inredningsdetalj med kyrkobänkar även om det kan kännas lite småläskigt när man går förbi.
Varför skulle hyresvärden godkänna att du säljer dennes inredning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in