Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Vad menar du?
En fiskares dag. Del ? jag minns inte längre.
Det börjar bli mörkt om mornarna. Kallt. Gäddorna lovar dyrt och heligt att värma mitt 13-14åriga jag. Om jag är riktigt snäll kan de skjutsa hem mig efter skolan. Så jag slipper gå. Tack.
Dumpen har börjat få effekt, det märks tydligt i våra fiskevatten. Gäddorna är lite skyggare. Dock inte så pass att de kan låta bli, de bara kräver lite extra från barnen. Men inget som vi fiskare inte kan lösa med lite pusslande och kreativitet. Dröm vore att kunna surfa ett varv på nätet utan att en enda person hugger efter kroken. Där är vi inte än. Långt ifrån tyvärr.
Sara hann inte mer än bumpa ner på svensk mark innan hon med nyfunnen energi blev sugen på kokt gädda! Få fram gäddorna! Och vi kastade ut krokar allihop åt olika håll och fick genast hugg.
Jag tänker mycket på hur dessa män måste se på sig själva. Jag hade personligen aldrig inlett en konversation med en okänd (oavsett ålder) med ”hej är du kåt?” eller en bild på mitt privataste. Inte ens min hubby får såna bilder.
Och ärligt talat, kära gädda. Din sn*pp är inte så fin att se på. Det tycker inte jag. Det tycker inte någon annan fiskare. Och det tycker heller inte de riktiga barn som du säkert också har skickat den till. Stäng gylfen. Gå och ställ dig i skamvrån. Du är äcklig.
Svarar ändå att den ser mumsig ut. Eller att den gör mig upphetsad. Det enda den gör IRL är att få min frukost att åka lite hiss.
En annan gädda vill ha min fulla uppmärksamhet. Han har ju tänkt på mig hela tiden i säkert 5 minuter!! Kan vi inte ses imorgon? självklart kan vi det. Sara är ju hungrig och blir så tjurig utan mat, så vi kastar fort dit allehanda fula fiskar innan hon börjar gnaga på Patriks armar.
Dels därför. Och dels för att jag känner en sådan otrolig lättnad när de nappar. Kanske kan det förhindra att ett enda barn slipper växa upp med ett bagage liknande mitt!!
Nog om allt detta! Men när jag ändå har er uppmärksamhet!
Världens vackraste och viktigaste Mikaela roddar dumpens namninsamling. Vi KRÄVER förändringar!! Ny regering på plats så nu är det dags att röra om i grytan! In och skriv under. Jag tycker vi överraskar Mickan med en jätteflodvåg av underskrifter nu!!!
https://www.skrivunder.com/2forty2_kraver_lagandring_for...
Barn är skyddsombjekt, inte sexobjekt. Och det är ALDRIG slumpen som gör att du hamnar på dumpen.
Du är på dumpen för att du gjort aktiva val som lett till den punkten. Vi fiskare jagar aldrig någon utan poppar upp lite här och där på nätet som barn. Ibland trasiga barn och ibland oskyldigt naiva. Första kontakt sköter gäddorna. Ibland ser det ut som att vi skriver först i loggar, men då har den kontakten i regel börjat på annan plattform. Vi jagar inte pedofiler som media gärna kallar det. De jagar faktiskt oss.
Styrka och mod till mina fiskarvänner och alla andra som behöver det!
/Ebba. Moderator, fiskare och nykär i den gamla mal jag råkade fiska upp på dumpen som vuxen