2022-10-28, 07:16
Medlem
Är dumpen för dödstraff?
Citera
2022-10-28, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/851258582894560/

Intressant beskrivning av hur urvalsprocessen går till...
Vad menar du?
En fiskares dag. Del ? jag minns inte längre.
Det börjar bli mörkt om mornarna. Kallt. Gäddorna lovar dyrt och heligt att värma mitt 13-14åriga jag. Om jag är riktigt snäll kan de skjutsa hem mig efter skolan. Så jag slipper gå. Tack.
Dumpen har börjat få effekt, det märks tydligt i våra fiskevatten. Gäddorna är lite skyggare. Dock inte så pass att de kan låta bli, de bara kräver lite extra från barnen. Men inget som vi fiskare inte kan lösa med lite pusslande och kreativitet. Dröm vore att kunna surfa ett varv på nätet utan att en enda person hugger efter kroken. Där är vi inte än. Långt ifrån tyvärr.
Sara hann inte mer än bumpa ner på svensk mark innan hon med nyfunnen energi blev sugen på kokt gädda! Få fram gäddorna! Och vi kastade ut krokar allihop åt olika håll och fick genast hugg.
Jag tänker mycket på hur dessa män måste se på sig själva. Jag hade personligen aldrig inlett en konversation med en okänd (oavsett ålder) med ”hej är du kåt?” eller en bild på mitt privataste. Inte ens min hubby får såna bilder.
Och ärligt talat, kära gädda. Din sn*pp är inte så fin att se på. Det tycker inte jag. Det tycker inte någon annan fiskare. Och det tycker heller inte de riktiga barn som du säkert också har skickat den till. Stäng gylfen. Gå och ställ dig i skamvrån. Du är äcklig.
Svarar ändå att den ser mumsig ut. Eller att den gör mig upphetsad. Det enda den gör IRL är att få min frukost att åka lite hiss.
En annan gädda vill ha min fulla uppmärksamhet. Han har ju tänkt på mig hela tiden i säkert 5 minuter!! Kan vi inte ses imorgon? självklart kan vi det. Sara är ju hungrig och blir så tjurig utan mat, så vi kastar fort dit allehanda fula fiskar innan hon börjar gnaga på Patriks armar.
Dels därför. Och dels för att jag känner en sådan otrolig lättnad när de nappar. Kanske kan det förhindra att ett enda barn slipper växa upp med ett bagage liknande mitt!!
Nog om allt detta! Men när jag ändå har er uppmärksamhet!
Världens vackraste och viktigaste Mikaela roddar dumpens namninsamling. Vi KRÄVER förändringar!! Ny regering på plats så nu är det dags att röra om i grytan! In och skriv under. Jag tycker vi överraskar Mickan med en jätteflodvåg av underskrifter nu!!!
https://www.skrivunder.com/2forty2_kraver_lagandring_for...
Barn är skyddsombjekt, inte sexobjekt. Och det är ALDRIG slumpen som gör att du hamnar på dumpen.
Du är på dumpen för att du gjort aktiva val som lett till den punkten. Vi fiskare jagar aldrig någon utan poppar upp lite här och där på nätet som barn. Ibland trasiga barn och ibland oskyldigt naiva. Första kontakt sköter gäddorna. Ibland ser det ut som att vi skriver först i loggar, men då har den kontakten i regel börjat på annan plattform. Vi jagar inte pedofiler som media gärna kallar det. De jagar faktiskt oss.
Styrka och mod till mina fiskarvänner och alla andra som behöver det!
/Ebba. Moderator, fiskare och nykär i den gamla mal jag råkade fiska upp på dumpen som vuxen
Citera
2022-10-28, 08:02
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det spelar ju ingen roll. När de chattar med vad de tror och är barn och när de möter upp Dumpen så har de tagit klivet från passiva ofarliga till aktiva som söker offer.
Skulle det vara första gången som någon tog det steget - vilket jag betvivlar - så har de avslöjats tidigt. Det är ju där man önskar alla avslöjades - innan de hinner skada ett barn.
Har jag sagt att det spelar roll? Jag menade att även om det (osannolikt) är första gången så är det inte på något vis förmildrande, de förtjänar att hängas ut oavsett.
Citera
2022-10-28, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vart får du tag på dina länkar?
Det kan jag tyvärr inte avslöja, med hänsyn till rikets säkerhet.
Citera
2022-10-28, 08:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Språkbruket i "vissa delar av USA" kan vi bortse från, när det gäller den här tråden. Har du några vetenskapligt grundade idéer om hur man får bort pedofili från att verka i samhället, så är de välkomna.

Själv håller jag på med att gå igenom resultatet av en googling på "pedofili behandling".
Du får såklart bortse från vad du vill. Predator används om pedofiler och det är ett utmärkt uttryck för vad det handlar om - odjur på jakt.

Det finns i princip bara en metod som varit något effektiv - kastrering. Givetvis är total kastration mest effektiv - men kemisk kastrering kan fungera på en del. Det är dock en frivillig behandling som många inte vill underkasta sig.

Ett läkemedel som sänker nivåerna av manligt könshormon i kroppen minskar risken för att män med pedofili begår sexuella övergrepp. Det visar en studie från Karolinska Institutet som publiceras i tidskriften JAMA Psychiatry.
https://nyheter.ki.se/lakemedel-minskar-risk-for-sexuella-overgrepp-mot-barn

En annan effektiv metod är den man tillämpar i delar av USA som går ut på att minimera möjligheterna för pedofiler och hebefiler att komma nära barn genom registrering, informationsplikt till grannar, förbud att bo och vistas nära skolor/barn osv.
Ungefär det som Dumpen gör i men mindre omfattning än vad som sker i de stater där det är lagstiftat.
Citera
2022-10-28, 08:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Snart på Dumpen, ny gädda:

https://rumble.com/v1q7um9-busshllplats-mannen.html
Vilken bra konfrontation. Både Patrik och Sara (?) är lugna och sakliga, Sara argumenterar bra för att få honom att förstå att han inte kan krypa bakom något funktionshinder. Han får också utrymme att försöka förklara sig lite.
Citera
2022-10-28, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Vad menar du?
"Gäddorna är lite skyggare. Dock inte så pass att de kan låta bli, de bara kräver lite extra från barnen. Men inget som vi fiskare inte kan lösa med lite pusslande och kreativitet"

"Sara hann inte mer än bumpa ner på svensk mark innan hon med nyfunnen energi blev sugen på kokt gädda! Få fram gäddorna! Och vi kastade ut krokar allihop åt olika håll"

"Sara är ju hungrig och blir så tjurig utan mat, så vi kastar fort dit allehanda fula fiskar innan hon börjar gnaga på Patriks armar.
Dels därför. Och dels för att jag känner en sådan otrolig lättnad när de nappar."

Ingen annan som läser det med lite höjda ögonbryn?
Citera
2022-10-28, 08:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ingen annan som läser det med lite höjda ögonbryn?
Nej jag reagerar inte. Vad reagerar du på?

Det är ett typ blogginlägg, konstruerat både för att berätta något men att göra det läsvänligt och intressant istället för knastertorr uppradad fakta.
Hon ironiserar också över vad som påstås bl a här på Flashback om deras motiv för att driva Dumpen.
Citera
2022-10-28, 09:02
Medlem
Citat:
Nej jag reagerar inte. Vad reagerar du på?

Det är ett typ blogginlägg, konstruerat både för att berätta något men att göra det läsvänligt och intressant istället för knastertorr uppradad fakta.
Hon ironiserar också över vad som påstås bl a här på Flashback om deras motiv för att driva Dumpen.
Reagerar på indikationerna om att fiskarna pressas.
Citera
2022-10-28, 09:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Reagerar på indikationerna om att fiskarna pressas.
Det är ironi och raljerande för att det påstås på sociala medier/flashback m m att de pressar och lurar gäddorna till att ta kontakt med barn.
Citera
2022-10-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Snart på Dumpen, ny gädda:

https://rumble.com/v1q7um9-busshllplats-mannen.html

Han var skönare i ensam mamma söker.

https://youtu.be/VGicnjLY-Gs
Citera
2022-10-28, 09:14
Medlem
Citat:
Du får såklart bortse från vad du vill. Predator används om pedofiler och det är ett utmärkt uttryck för vad det handlar om - odjur på jakt.

Det finns i princip bara en metod som varit något effektiv - kastrering. Givetvis är total kastration mest effektiv - men kemisk kastrering kan fungera på en del. Det är dock en frivillig behandling som många inte vill underkasta sig.

Ett läkemedel som sänker nivåerna av manligt könshormon i kroppen minskar risken för att män med pedofili begår sexuella övergrepp. Det visar en studie från Karolinska Institutet som publiceras i tidskriften JAMA Psychiatry.
https://nyheter.ki.se/lakemedel-minskar-risk-for-sexuella-overgrepp-mot-barn

En annan effektiv metod är den man tillämpar i delar av USA som går ut på att minimera möjligheterna för pedofiler och hebefiler att komma nära barn genom registrering, informationsplikt till grannar, förbud att bo och vistas nära skolor/barn osv.
Ungefär det som Dumpen gör i men mindre omfattning än vad som sker i de stater där det är lagstiftat.

Gillar ordet predator! Absolut, jag är en predator!

Sen ser jag på den förståndshandikappade killen med reflexjackan och tänker ordet. Suck...

Någon som tycker det är rätt att hänga ut förståndshandikappade? Någon som tror att han skulle kunna räknas som tillräknelig i domstol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in