2022-10-27, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
Men då måste det ju finnas spår av detta i lägenheten?

Det måste inte finnas entydiga spår, men det kan finnas spår som talar för att en styckning kan ha ägt rum.

Tekniker och hund har nyligen varit i lägenheten, något intressant har de antagligen hittat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Det låter ytterst märkligt att det skulle skett för ett par dagar sedan och absolut ingen har tagit upp det, sett något eller hört något om det tidigare. Troligtvis påhitt och troll

Absolut inget påhitt eller ”troll”. Har flera säkra källor på detta. Både från den berörda arbetsplatsen och individer i Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Precis det jag skrev när jag såg det i tråden här . Konstigt att en tjej umgås med 10 år yngre tjejer .
La märke till hennes ålder & jag tycker det låter konstigt . Heter Anna Anna i verkligheten eller vad det ett påhittat namn i tidningen ?
Kanske spelat fotboll/handboll tillsammans. Ganska vanligt att 14-15 åringar spelar i damlaget i brist på jämnåriga att spela med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Tyvärr blir det ju inte mycket till läsning för din del. Allt är maskat än så länge.

Såg just det, 115 sidor hemligt, gav inte ett skit annat än att bilderna bör innehålla något av värde och bevis om brott.
Citera
2022-10-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tullamoredew
Det var tydligen ett butiksrån som 2 män gjorde för några år sedan, och sen efter flydde dom hem till JJ efter, har jag läst någonstans i tråden.
Kan det vara så att TT har vittnat emot ev. JJ eller männen i efterföljande mål angående det rånet?
Och den gamla konflikten har något med det att göra?

Vet någon om JJ är född på Gotland? för hennes personnummer är gotländskt.

Tidigare i tråden pratas det om en bild JJ har på sin Facebook där hon står med cykeln som påstås vara TT . Bilden är tagen på Gotland
Citera
2022-10-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tullamoredew
Det var tydligen ett butiksrån som 2 män gjorde för några år sedan, och sen efter flydde dom hem till JJ efter, har jag läst någonstans i tråden.
Kan det vara så att TT har vittnat emot ev. JJ eller männen i efterföljande mål angående det rånet?
Och den gamla konflikten har något med det att göra?

Vet någon om JJ är född på Gotland? för hennes personnummer är gotländskt.

Butiksrånet var precis innan jul förra året, men det här med att de skulle flytt hem till är extremt tveksamt eftersom hon inte flyttade in i lägenheten förrän i år (och vad det verkar bodde i Nye innan dess).

Någon drog upp ett foto på JJ med en cykel i tron att det var TT, och det fotot var nog taget i Visby (någon här kunde identifiera gatan).
Citera
2022-10-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balleblongfjong
Absolut inget påhitt eller ”troll”. Har flera säkra källor på detta. Både från den berörda arbetsplatsen och individer i Vetlanda.

Vad är anledningen till att dessa rumäner har tagits in? Har dom nån koppling till MGM?
Citera
2022-10-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det konstiga är ju att J.J. inte ringde T.T. och meddelade att hon glömt en påse i cykelkorgen och undrat varför hon inte cyklade hem.

Borde hon inte blivit orolig över att det hänt T.T. något och börjat leta efter T.T. i omgivningen och dryftat saken för den dom skjutsade henne till McDonalds?

Hon gjorde kanske så, dock har vi ingen indikation på det.

Vi vet ju inte om hon upptäckte telefonen efter 02,30 . Dem åkte ju inte till mc d förrän 03 ca . Vi vet ju inte om hon försökt ringa eller sms Tt om att hon glömt påsen och då upptäckte att telefonen var kvar hemma hos henne .
Citera
2022-10-27, 20:33
Medlem
Citat:
Jag tror inte på uppgiften att J.J. och M.H. satt i en bil den där morgonen, inte heller att I.L. sågs promenera i området eller annorstädes
tidigt söndag morgon.

Däremot är jag öppen för att J.J. under söndagen gjorde en Jonna 2.0.

Ja skillnaden är väl att ryttarinnan var rätt snabb att höra av sig själv till polisen då.
Likheten med Illharjen skulle vara att Jonnas offer hittades i ett friluftsområde.

Återstår att se var på psyko-skalan MGM hamnar till slut. Att stycka någon ter sig ju jäkligt annorlunda men när det gäller unga tjejer så ska man ha Jonna i åtanke absolut.
Citera
2022-10-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad är anledningen till att dessa rumäner har tagits in? Har dom nån koppling till MGM?

Ingen aning. Mer än att det ska vara kopplat till detta fall. Därav frågan tidigare om någon mer hört om det och har ytterligare information.
Citera
2022-10-27, 20:35
Bannlyst
Citat:
Det måste inte finnas entydiga spår, men det kan finnas spår som talar för att en styckning kan ha ägt rum.

Tekniker och hund har nyligen varit i lägenheten, något intressant har de antagligen hittat.

Vi kan nog sluta oss till att Åklagaren har på fötterna med denna mängd av bilder som anses relevanta, bevis om bråk i bostaden, blod etc etc... Lägger ner min alternativa hypotes om tysken!
Citera
2022-10-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja det är en av mina teorier . Att denna tjejen TT letade efter skulle köpa droger och hon ville ha tag på henne och stoppa henne . TT har nog många unga omkring sig då hon jobbat som vikarie på Brinell skolan i Nässjö under sista året .
Det är en högstadie och gymnasieskola .
Så hon kan nog vara rädd om sina elever.
Så kan vara orsaken att MH och JJ var sura på TT . Och att TT skvallrat för barchefen
Nu vet jag inte hur snap chat funkar, men vad jag har snappat upp så kan man se sina kontakter vart dom befinner sig.
Och det sades att hon visat barchefen eller nämnt att hon såg en ung kvinna på den som visade att hon va på Nöjet?
Det kan ju vara en kontakt från skolan?
Lägger man till minderåriga på SC jag vet inte?
Bråket som var mellan dom tre på Nöjet? Kan det ha handlat om den handbollstränare som chattat med minderåriga i sexuellt syfte?
Kan det vara så att T var orolig kanske sett honom hört att han befann sig där och M kanske försvarade honom och menade på att han inte alls är någon fara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in