2022-10-26, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Det handlar om pengar. Haval hade säkert inget emot Einar, men när folk som Haval var skyldig tjänster/pengar ville åt Einar hade han inget annat val än att göra som de sa.

Haval är en hund precis som alla andra hjärndöda gangsters. Finns absolut 0 lojalitet och man säljer ut sin mamma för kaffepengar.
Citera
2022-10-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
alla vet att de va snickers o scar

men vem klippte snickers? vilka låg bakom det då? och tror du samma folk släcker scar/haval? för uppenbarligen haval lever på lånad tid den råttan och scar är bara en tidsfråga, han kan inte va utomalands föralltid
Finns det någon bild på den här Snickers?
Citera
2022-10-27, 01:17
Medlem
Killen hade hela livet framför sig. Innan hans död så förstod jag ej hans storhet. Helt enkelt för att jag inte lyssnade på hans musik. Nu har jag lyssnat igenom hans album och förstått hur otroligt grym han var. Det han skapade på de knappa tre åren var helt otroligt. Det fanns ingen som Einar och musiken i sverige är inte densamma längre sedan hans död. Lyssna bara på Einara del i "din låt", man får gåshud. Hans röst var redan bra men blev så grymt bra på slutet och riktigt fin sångröst dessutom. De andra rapparna hade inte i närheten samma fantasi flow och bars ELLER röst. Det är sån enorm skillnad.

Fan också. Så jävla sorgligt och overkligt att han är död. Kan inte sluta fråga mig själv varför? Varför detta dödande? Helvetes piss.

Fortfarande 1.5 miljoner lyssnar på spotify regelbundet. Verkar ha ökat sedan döden också.

Som nån sa en gång: Den som lämnar ett stort avtryck här i världen blir odödlig.

Du hann bli odödlig bror och din musik och röst kommer leva för evigt. Flyg högt broder vi ses på andra sidan. Dina hatare kommer också dö någon dag om inte annat av ålder och dom blir bortglömda snabbt, du lever förevigt, du kommer leva så långt efter dem. King är du. Fyfan kan inte hålla mig från att släppa tårar när jag lyssnat på rymden och tillbaka, särskilt videon. RIP.
Citera
2022-10-27, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnabry
Beskydd är inte nödvändigtvis att man får fysiskt beskydd, utan snarare att andra nätverk vet att "gör vi något mot honom kommer det komma med konsekvenser från gänget som "skyddar" honom".

Att Einar kunde kidnappas av Vårby helt utan vedergällning var att hans skydd från Dalen var borta. Att någon/några kunde sätta ett pris på honom och sen klippa honom är för att de vet att det var riskfritt, eftersom att det skydd han hade från andra gäng inte längre gällde p.g.a. uteblivna betalningar.
Som han säger i sin låt sista gång " hundra gubbar sa dem va med mig tills de hetta till sen ja kolla runt o såg dem va gone "
Citera
2022-10-27, 18:34
Medlem
Haval dissar einar I sin låt som kmr inatt. "Mannen du är lacking vart tog du vägen Du är gone "
Citera
2022-10-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
Haval dissar einar I sin låt som kmr inatt. "Mannen du är lacking vart tog du vägen Du är gone "

Patetisk. snubben kan inte rappa, än mindre rimma. hoppas iaf han är smartare än Nisse och Dara och håller sig undan.
Citera
2022-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni
Killen hade hela livet framför sig. Innan hans död så förstod jag ej hans storhet. Helt enkelt för att jag inte lyssnade på hans musik. Nu har jag lyssnat igenom hans album och förstått hur otroligt grym han var. Det han skapade på de knappa tre åren var helt otroligt. Det fanns ingen som Einar och musiken i sverige är inte densamma längre sedan hans död. Lyssna bara på Einara del i "din låt", man får gåshud. Hans röst var redan bra men blev så grymt bra på slutet och riktigt fin sångröst dessutom. De andra rapparna hade inte i närheten samma fantasi flow och bars ELLER röst. Det är sån enorm skillnad.

Fan också. Så jävla sorgligt och overkligt att han är död. Kan inte sluta fråga mig själv varför? Varför detta dödande? Helvetes piss.

Fortfarande 1.5 miljoner lyssnar på spotify regelbundet. Verkar ha ökat sedan döden också.

Som nån sa en gång: Den som lämnar ett stort avtryck här i världen blir odödlig.

Du hann bli odödlig bror och din musik och röst kommer leva för evigt. Flyg högt broder vi ses på andra sidan. Dina hatare kommer också dö någon dag om inte annat av ålder och dom blir bortglömda snabbt, du lever förevigt, du kommer leva så långt efter dem. King är du. Fyfan kan inte hålla mig från att släppa tårar när jag lyssnat på rymden och tillbaka, särskilt videon. RIP.
Riktigt synd. Han hade lyckats väldigt bra i musiken om han gick ungefär samma väg som Viktor Leksell. Att göra gangster rap kan bli riskabelt får man blir då ofta testad.
Citera
2022-10-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanni

Håller med, det är fruktansvärt det som hänt, alla skjutningar och Einárs död tog hårt, kändes som man kände honom efter de knappa 3 åren jag hann lyssna på honom innan han gick detta tragiska öde tillmötes. Det gick alldeles för fort men hans musik kommer för alltid leva vidare, synd bara att han inte fick leva klart. Sån oerhört stor och glad personlighet. Jag hade ju hoppats att hans död skulle vara ett extra högt skrik för att få bukt på detta gatuvåld, men politikerna har inte lyckats vända det ens en smula. Så sorglig värld, hans död fick dock självaste Viktor Banke att börja se över hårdare straff, så hans död lyckades ju få de som i högsta grad har huvudet mellan molnen att vakna till lite iaf om man ska de något positivt i allt det sorgliga. Men han är oerhört saknad av mig som ett stort fan. Får bara hoppas att han har det bättre där han är nu. <3
Citera
2022-10-27, 21:21
Medlem
Citat:
Riktigt kefft av honom, han är typ 10 år äldre än Nisse. Så omoget och äckligt gjort, håna en ung person som dog alldeles för tidigt. Blir ju inte till att lyssna på den låten iallafall. Rip Nils
Citera
2022-10-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolaburken
Riktigt kefft av honom, han är typ 10 år äldre än Nisse. Så omoget och äckligt gjort, håna en ung person som dog alldeles för tidigt. Blir ju inte till att lyssna på den låten iallafall. Rip Nils
Om någon hade dödat din bror, vad hade du gjort?
Citera
2022-10-28, 04:24
Medlem
Citat:

Fråga honom var e Dara då
Senast redigerad av Smartapojken 2022-10-28 kl. 04:28.
Citera
2022-10-28, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Om någon hade dödat din bror, vad hade du gjort?

Va trodde han skulle hända när han hjälpte kidnappa ett barn att han skulle gå fri efteråt?

Han fick deN värsta straffen Haval värre än döden!

Att leva med tanken hela ditt liv att din lillebror som var en bra grabb o inte förkännade döden men fick ändå kulor i pannan på grund av dig e värre än döden!

Jag skulle ta döden alla dagar i veckan än att leva med den tanken!

Men så e livet karma kommer för o senare undrar hur många kartor tram går åt på nätterna

(Glöm inte att det kom fram att de ville bomba hans mamma också! Allt på grund av Haval hade Haval gjort detta mot mig o min mamma skulle blandas in hade tagit hans dotter utan att tveka så killen kom ändå billigt undan jag antar att Einar e inte som oss o han hade hjärtat kvar)

Ser du inte helheten o vem e den äckliga här då e du än blind kurd som e kär i den råttan!
Senast redigerad av Smartapojken 2022-10-28 kl. 04:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in