2022-10-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Precis det jag skrev när jag såg det i tråden här . Konstigt att en tjej umgås med 10 år yngre tjejer .
La märke till hennes ålder & jag tycker det låter konstigt . Heter Anna Anna i verkligheten eller vad det ett påhittat namn i tidningen ?

Åldern kan vara påhittad för att Anna inte ska kunna identifieras
Citera
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Han ringde henne. Varför jag undrar hur han visste att vara orolig då hon inte skulle till honom eller J initialt, varför skulle hon till J-dom hade ju en konflikt, hon borde varit hemma efter krogen, varför ringer han henne, vet han att hon inte är hemma hos sig?

Ber om ursäkt på förhand om någon annan redan skrivit samma sak. Håller febrilt på att läsa i kapp.

T var på väg att flytta ihop med pojkvännen. Enligt vad jag läst någonstans (Aftonbladet?) så hade hon börjat köra dit kartonger med hjälp av sin pappa. Vet vi att hon var på väg hem till pappan eller hade hon börjat se pojkvännens lägenhet som hemma? Isåfall kan det ha varit det hon menade med att vara på väg "hem". Alltså att hon var på väg hem till sig och pojkvännen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Är det helt uteslutet att det möjligtvis finns en ensamvarg/incel i Vetlanda som tog T om hon lämnat JJ's lägenhet?
Ingenting är uteslutet. Men ett sådant scenario kräver ganska komplicerade förklaringar till dunsarna i lägenheten, cykeln, etc, och är därför mycket mindre sannolik.
Citera
2022-10-27, 20:26
Medlem
Står att intyget från p7 ska ha kommit in till tingsrätten senast den 21 november 2022? Då behövs en omhäktning. Sådan undersökning brukar ta ett tag.
Citera
2022-10-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissyPhoto
Men då måste det ju finnas spår av detta i lägenheten?

Att stycka en person och flytta kroppen i olika påsar lär ju polisen upptäcka. Svårt att dölja blod. Då får man skrubba ordentligt med klorin och sen måla om . Men då ska färgen hinna torka oxå och lukten försvinna.
Tror inte hon mördade i sin lägenhet . Då hade polisen med sannolikhet ansett henne skyldig till brottet . Men verkar inte som dem hittat någonting mer än telefonen som tyder på att TT varit där ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Om man läseo förhåller sig någorlunda saklig- neutral till allt som skrivs,
och gör en ytlig analys så ser man att folk fabulerar hej vilt
Det där med grepen som blev avhandlat i timmatal , knäppt
imma på rutan-tjejerna satt i bilen, gjorde morgonpasset-lika befängt.
Dunsar i bostaden, någon försökte göra om dunsarna till sparkar i väggen-vem vet vad det egentligen var för sorts ljud..
det är tydligt att J.J saknar fanclub.

Var väl en granne som sagt att det hördes som att någon bankade på väggen, kan ha fel visserligen 🤔
Citera
Medlem
Det var tydligen ett butiksrån som 2 män gjorde för några år sedan, och sen efter flydde dom hem till JJ efter, har jag läst någonstans i tråden.
Kan det vara så att TT har vittnat emot ev. JJ eller männen i efterföljande mål angående det rånet?
Och den gamla konflikten har något med det att göra?

Vet någon om JJ är född på Gotland? för hennes personnummer är gotländskt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
TT tog ju inte cykeln hem. Den kanske var trasig, saknade lyktor osv . Många påvisar att ramen är sned. Ser inget konstigt alls att JJ tar upp en påse som ligger kvar i TT korg om det faktiskt inte hänt något . Hon var på donken med grannen och såg när hon kom hem att det låg kvar en påse i korgen. Kan vara extrakläder om det blir kallt , reflexer eller vad som .
Om en kompis eller nån hade varit i min lägenhet efter stängning och jag upptäcker när jag går ut att denne har glömt en påse i korgen på cykeln hade jag oxå plockat med den utan konstigheter .
Hade inte alls gjort det menar ni?
Det är ju inget konstigt med det .

Det konstiga är ju att J.J. inte ringde T.T. och meddelade att hon glömt en påse i cykelkorgen och undrat varför hon inte cyklade hem.

Borde hon inte blivit orolig över att det hänt T.T. något och börjat leta efter T.T. i omgivningen och dryftat saken för den dom skjutsade henne till McDonalds?

Hon gjorde kanske så, dock har vi ingen indikation på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

”Anna” är 28 år.
Citera
2022-10-27, 20:28
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Jag tror inte heller det. Vem går fram och knackat på en bil som är dimmig då ? Det låter konstigt. Det gör man ju inte direkt . Är nog en trådsanning för att vilseleda .

De flesta med vett i huvudet kontrollerar en dimmig bil för att se att allt står rätt till.

För övrigt håller du på och påtalar att Tove arbetar på Brinell senaste året vilket jag inte tror på, gymnasiet tar inte in vikarier. Främst tas ju även folk som bor i kommunen in på högstadiet då det ofta är kort varsel, dessutom arbetade Tove just nu på en låg/mellanstadieskola i Vetlanda om du missat det här i tråden och i media. Jag vet även till 100% säkerhet att hon innan detta arbetade på höglandssjukhuset vilket hon även skulle gå tillbaka till om någon vecka.
Kommer inte kommentera hur jag vet detta men det är 100% säkert.

Innan detta studerade hon ju läkarprogrammet i Linköping tills dess att hon tog en paus
Citera
2022-10-27, 20:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Dom verkar ha sport gemensamt, samt häst intresse

Ok, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Vägen mot korsberga är en större trafikerad väg men när sedan svänger av i korsberga blir det en mindre ”landsväg”.

väg 125 som man vanligtvis kör om man är i Vetlanda och ska till nye är ju definitivt mindre trafikerad och ganska öde egentligen om man tänker nattetid/morgon.

Risken att möta tex polisen är ju helt klart större om du tar riktning mot korsberga

Tack för det!

Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är tre fyra personer som spelar dumma och spammar samma fel uppfattade frågor och använder trådsanningar för att befästa oreda.
Brukar det bli så i trådar efter ett tag, eller är det sabotage bara i denna?

Nä, det brukar bli så oftast!

Citat:
Ursprungligen postat av Byrakraten
Jag är ny här så vänligen ha lite tålamod. När det gäller spåret att något kan ha hänt Tove efter att hon lämnat lägenheten: har de här tidigare vansinnesdåden diskuterats i tråden? Samma gärningsperson men med stort tidspann (1982 och 2003).

(FB) Fågelskådare ville döda - körde över 25 personer, Vetlanda, 25 april 1982

Gammalt fall,
Borde inte galningen gå med rullator idag?

Citat:
Precis det jag skrev när jag såg det i tråden här . Konstigt att en tjej umgås med 10 år yngre tjejer .
La märke till hennes ålder & jag tycker det låter konstigt . Heter Anna Anna i verkligheten eller vad det ett påhittat namn i tidningen ?

Nej "Anna" är ett påhittat namn och rösten troligen förvrängd.
Citera
2022-10-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Varför ställa upp i en intervju om man inte kan se hennes ålder eller namn?
Oxå jätte konstigt .
Om det var hon som var på bilden i tidningen så har hon oxå varit en del på Brinell gymnasiet i Nässjö och det skrev jag även när bilden kom ut på ” Anna ”
Fler har sett henne på gymnasiet i Nässjö . Sen om hon är assistent eller rentav gick där då förra året vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in