2022-10-27, 20:46
Medlem
Man vet att regeringen är populister när de hellre skänker bort pengar än investerar som i lösningen på problemet.
Citera
2022-10-27, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Så du vill ha ännu mer stöd?
Jag föreslår om ni inte har råd att tränga upp er i ett rum. Dystra tider kräver uppoffringar.
Om min lön stiger lika mycket som elpriser, räntor, inflation och bränslepriser så är det inga problem. Men så är det ju inte. Värst har förstås pensionärerna. Deras pensioner höjs väl med en halv procent eller nåt.
Citera
2022-10-27, 20:49
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja han gör ett dåligt jobb på sitt enande... jävla idiot fan vad förbannad jag blir.

Vilket elområde bor du i och vad betalar du per kwh?
Citera
2022-10-27, 20:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Så det finns inga sjukhus på Öland?

Det finns hälsocentral och vårdcentral och dom kan nog tråckla ihop och göra en del saker, men annars är det Kalmar som gäller.
Citera
2022-10-27, 20:53
Medlem
Citat:
Och? Vi producerar den... ni har bättre infrastruktur nya vägar osv vad får vi här uppe inte ett skit... man lägger ner sjukhus och annat här uppe... för att det är för "dyrt"
Makteliten vill splittra svenska folket, det här är bara ett av många verktyg de använder.
Citera
2022-10-27, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Håller med. Det här ingav ingen trygghet alls.
Förstår att om man i stället satt ett maxtak på Kwh-priset och att staten betalat allt över det inte skulle lett till minskad förbrukning men den här ersättningen kändes ganska...snål.
Det är så ett högkostnadsskydd ska fungera. Så fungerar högkostnadsskydd för sjukvård och läkemedel. Man betalar upp till ett visst belopp själv men är skyddad mot de riktigt höga kostnaderna efter staten tar över betalningsansvaret över ett visst belopp. Det här ”elstödet” de har presenterat är inget högkostnadsskydd alls. Namnet är helt missvisande.
Citera
2022-10-27, 20:55
Medlem
Citat:
Bor mer sossar i Södra Sverige din inavlade imbecill det bor inte tillräckligt med folk i Norrland för att kunna rösta sossarna till makten... miljöpartister är också södra Sverige...

Tjuvar och annat pack är det enda ni duger till där nere utan våra resurser här uppe skulle ni vara fattigare än fattigaste det enda ni klarar av är att sko er på andra

Sossarna, miljöpartiet och vänstern dominerar i norrländska hålor. Samt ett och annat lokalt missnöjesparti.

Norrland producerar en bråkdel av Sveriges BNP men det är ju knappast något som du begriper dig på.

Norrland behövs enbart för skog, vattenkraft och turism. Inget mer.
Citera
2022-10-27, 20:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Vilket elområde bor du i och vad betalar du per kwh?

Jag bor i Elområde 2 Sundsvall cirka 50öre +- kwh

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det finns hälsocentral och vårdcentral och dom kan nog tråckla ihop och göra en del saker, men annars är det Kalmar som gäller.

Okej ja då får jag hålla truten för en hälsocentral är inte detsamma som ett sjukhus.
Citera
2022-10-27, 20:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkestenke
Spontant så tycker jag att det låter rimligt. Klart innevånare i S1 och S2 kommer gå man ur huse och leva fan, men i mitt tycke så låter det faktiskt som ett av de mest arbetade förslaget från politiskt håll på mycket länge. (Bor förövrigt i S3)

Ja håller med och detta är ju retroaktivt ett år tbx.
Vi får hoppas att denna fortsätter över vintern med.
Detta borde Sossarna gjort när dom satt, i stället för att gnälla nu
Citera
2022-10-27, 20:58
Medlem
Scrublands avatar
Citat:
Bor mer sossar i Södra Sverige din inavlade imbecill det bor inte tillräckligt med folk i Norrland för att kunna rösta sossarna till makten... miljöpartister är också södra Sverige...

Tjuvar och annat pack är det enda ni duger till där nere utan våra resurser här uppe skulle ni vara fattigare än fattigaste det enda ni klarar av är att sko er på andra

Hur mkt el producerar du personligen?
Citera
2022-10-27, 20:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Sossarna, miljöpartiet och vänstern dominerar i norrländska hålor. Samt ett och annat lokalt missnöjesparti.

Norrland producerar en bråkdel av Sveriges BNP men det är ju knappast något som du begriper dig på.

Norrland behövs enbart för skog, vattenkraft och turism. Inget mer.

En bråkdel du är dum på riktigt du...

Fortfarande Norrland kan inte rösta in en regering då det bor för lite folk här... men det fattas inte en idiot som dig...

Utan Norrland skulle södra Sverige inte kunna hålla sina industrier igång
Citera
2022-10-27, 21:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag bor i Elområde 2 Sundsvall cirka 50öre +- kwh

Okej ja då får jag hålla truten för en hälsocentral är inte detsamma som ett sjukhus.

Dom är säkert duktiga ändå, frågar man får man ju inget veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in