Jag har en ny chef som använder en taktik som jag inte sett innan. Hon håller nere lönerna genom att hela tiden jämföra med vad de andra har på arbetsplatsen. Hon säger att mina meriter inte påverkar min lön, men sedan använder hon ändå argument med meriter för att försvara högre löner hos tidigare anställda.
Det bör väl nämnas i sammanhanget att jag har många meriter som skulle kunna användas för att motivera en högre lön. Hon har satt mig på absolut botten och ignorerar hela mitt cv. Jag vet inte riktigt varför, men tror det handlar om att jag är man eller något annat konstigt skäl.
Jag har en ny chef som använder en taktik som jag inte sett innan. Hon håller nere lönerna genom att hela tiden jämföra med vad de andra har på arbetsplatsen. Hon säger att mina meriter inte påverkar min lön, men sedan använder hon ändå argument med meriter för att försvara högre löner hos tidigare anställda.
Det bör väl nämnas i sammanhanget att jag har många meriter som skulle kunna användas för att motivera en högre lön. Hon har satt mig på absolut botten och ignorerar hela mitt cv. Jag vet inte riktigt varför, men tror det handlar om att jag är man eller något annat konstigt skäl.
Skaffa dig ett annat jobb å ge haggan fingret när du går till det nya. Eller ta kontakt med facket, de borde kunna hjälpa dig i detta.
Byt jobb och arbetsplats. Dessutom får du säkert upp lönen vid flytt och nöjet att ge häxan långfingret.
Skaffa dig ett annat jobb å ge haggan fingret när du går till det nya. Eller ta kontakt med facket, de borde kunna hjälpa dig i detta.
Det fackliga ombudet på arbetsplatsen är chefens högra hand. Jag snackade med henne helt oplanerat och då märkte jag att hon argumentade å chefens vägnar istället för å mina. Ombudet är ju en kollega som får bra betalt och tjänar på att hålla sig god med chefen. Man har med andra ord ingen nytta om ombudet.
Det kan inte vara så att du är en strulputte som mest dräller runt på arbetsplatsen och inte får något vettigt gjort?
Nej det är jag inte och även om så hade varit fallet så sattes den felaktiga lönen innan jag började så där faller den logiken. Jag är bra på det jag gör. Riktigt bra.
Kort och gott så är du en hoe i din chefs ögon. Dessutom vågar du inte stå upp för dig själv vilket bekräftar din horighet.
Jobba på att säga saker som om dom vore absolut sanning även om det är vita lögner så ska du se att attityden ändras.
Alltså jag är ganska säker på vad jag säger, men hon rör sig inte en millimeter. Hon drar sig inte heller för att förolämpa mig in my face. Logik biter inte över huvud taget. Hon är väldigt bra på att argumentera och saknar rättvisekänsla. Eller jo kanske någon form av rättvisa att jag typ skall strffas för att vita straighta män haft det bra i tidigare generationer. Andra individer alltså. Jag önskar jag hade lite mer av det där privilegiet det snackas så mycket om hela tiden.