2022-10-27, 19:14
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ovanstående är ett kärnvapenhot !

Jag tror det är rysstrollens uppdrag, att komma med dessa hot.
Jag ser ingen annan orsak till deras existens , detta måste vara deras egentliga ” mission”

Faktiskt, det ständiga kärnvapenhoten är det enda de kommer med (förutom de eviga lögnerna förstås), så där har du nog en poäng. Att få västvärlden att bli rädda för kärnvapenkrig.
Tyvärr funkar ju hot i väst inte på samma sätt som i deras hemland, här blir vi bara förbannade och mer och mer klara över att ryssen måste stoppas en gång för alla.
Citera
2022-10-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Trams!
Den enda som bär sig uselt, fegt och förbannat fegt är du! .

Ursäkta? Men ok, det var ju bra att du konstaterade det. Ha en fin kväll nu du med. Sigh
Citera
2022-10-27, 19:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Soldat från Röda Armén säger att man inte ska tro på propagandan och att Kherson och Zaporizhzhia är fu**ed.
https://twitter.com/wartranslated/status/1585667383309602816

Intressant, motstridiga uppgifter nu om vad som händer i Kherson. Längre utdraget försvar eller plötslig kollaps?
Citera
2022-10-27, 19:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Med ditt resonemang så har hela det svenska folket stått bakom en feministisk regering de senaste 8 åren (öppna gränser, allas lika värde, världens högsta skatter på energi, hbtqi, sveriges gröna politik, mm.) Eller missförstår jag dig?
Sverige är ju trots allt en 'demokrati'
Vad svamlar du om. Jag pratar om ett troll här som försöker framställa ryssar som offer, för att försöka ändra opinionen till ryssarnas fördel trots att de är de riktiga skurkarna.

Sen kommer du med något helt annat som jag inte ens skrivit om och inte har med ämnet att göra. Är du säker på att du är inne på rätt sida? Här handlar det om kriget mellan Ukraina och Ryssland. Inte om feministisk vänsterpolitik.
Citera
2022-10-27, 19:26
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad svamlar du om. Jag pratar om ett troll här som försöker framställa ryssar som offer, för att försöka ändra opinionen till ryssarnas fördel trots att de är de riktiga skurkarna.

Sen kommer du med något helt annat som jag inte ens skrivit om och inte har med ämnet att göra. Är du säker på att du är inne på rätt sida? Här handlar det om kriget mellan Ukraina och Ryssland. Inte om feministisk vänsterpolitik.
Nja, du babblar om invånarna i Nazityskland osv. Så om någon är ute och cyklar är det du.
Citera
2022-10-27, 19:28
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Varför skulle ryska folket vara ansvariga för vad ryska regeringen gör?
För att det Ryska folket röstar fram den Ryska regeringen?

Här i Sverige har vi nu vänsternötter som gråter blod över att vi äntligen har röstat fram en högerregering, en regering som kommer att städa upp all den skit som vänsternötterna har ställt till med.

Ryssarna har bäddat sin egen säng, låt dom nu ligga i den.
Citera
2022-10-27, 19:28
Medlem
Citat:
Det är exakt samma i Ryssland, dom har bara mer tillgänglighet till resten av världen. I Ryssland så lär dom sig en helt annan version av alla historiska händelser som har blivit vridet till Rysslands fördel.
Du förstod uppenbart inte vad jag skrev men det spelar ingen roll…
Citera
2022-10-27, 19:33
Medlem
Putin live talar:
https://www.youtube.com/watch?v=TryhKTBBdBs&ab_channel=SkyNews
Citera
2022-10-27, 19:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vem bryr sig om lagar och regler när det gäller krig?

Alla normala länder. Det finns några som inte gör det och det är Ryssland, Nordkorea, Syrien, Iran och Palestina.
Citera
2022-10-27, 19:36
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
AP och Reuters är allmänt kända för att vara de mest trovärdiga nyhetsbyråerna i världen.
Det vittnar endast om allmänhetens naivitet..

Reuters, BBC, and Bellingcat participated in covert UK Foreign Office-funded programs to “weaken Russia,” leaked docs reveal

https://thegrayzone.com/2021/02/20/reuters-bbc-uk-foreign-office-russian-media/
Citera
2022-10-27, 19:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Så är Ryssland en demokrati eller inte? Hur ska ni ha det? Om de inte är det, hur är det då folkets fel?
Därför att det inte var diktatur tidigare och de har låtit det ske med ord om den ryska stormakten. Hur Putin skulle göra Ryssland stort igen. Eller så hade tyskarna inget med Hitler att göra och vara bara offer trots att de var delaktiga i brotten. Som ryssarna är i Ukraina.
Citera
2022-10-27, 19:40
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ja de kan vi enas om, svara på min fråga nudå.

Är Ryssland en demokrati? Ja i alla fall på papperet, är Ryssarna försupna i allmänhet? Ja, det är dom. Är det en olaglig invasion av ett annat land? Ja, och nu ska dräggen kastas ut från det landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in