Citat:
Ursprungligen postat av
Arnebrylenius
Vilket jävla bullshit. En ny regering sätter en egen agenda. Kalla det "Force Majeure" Än en gång ska vi smarta norrlänningar stötta korkade skåningar!
Du har väl inte gjort ett skit. Vattenkraften är utbyggd med arbetskraft från hela landet. Du äger inte naturen bara för att du bor där. Kraftnätet för att du alls ska få el har svenska staten byggt. Att du lägger norrlänning och skåning i samma mening visar bara att du inte kan geografi. Skåne är ett landskap och Norrland en landsdel.
Det är knappast götalänningar (däribland skåningar) och svealänningar (där ibland Mälardalen) som bad om att S med MP skulle lägga ner fullt fungerande kärnkraft där. Varför ska du försöka annektera svenska statens egendom som naturen är?
Jag bor i SE1, men jag inser att det vore orimligt att kräva kompensation för ett elpris som låg på 40 öre (fast jag hade avtal på 60 öre) när det i SE4 låg på 4 kronor. Bara en inbilsk norrpundare kan göra det. Nu kommer elpriset att stiga i norr, så nästa år kanske du får 75 öre i kompensation och bara betala 3,25/kWh. Blir du glad då?