2022-10-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Ändå verkar hon ha flera "vänner" som uttalar sig i media och påstår att hon är energisk, snäll, rolig och ärlig. Nu senast "Anna" i Expressen. Är personerna hon umgås med lika "skumma"?
kan lika gärna vara de som spyr ut negativa påståendena som är skummisar.
Det vore inte alls märkligt om man försöker ana orsaker till dessa rykten
-vem sprider illvilja,
kanske har J.J valt bort dåliga vännerna och nu ´hämnas de och eldar dessa på varann..

Hon J.j kanske är precis så trevlig som hennes vänner påstår, och skitsnackarna kanske är
uppretade på grund av orsaker vi inte vet. tex Blivit bortvalda /dumpade av henne.

Det finns en tendens till rena häxbränningen av J.J -brist på bevis fortfarande¨
det är verkligen viktigt att stanna upp och förstå att inget bevis har framkommit att Flickorna faktiskt har med Toves försvinnande att göra.
Det finns massor med knäppa män som bör undersökas, och kanske finns förövaren att söka kring den där Oktoberfesten på Nöjet, eller någon som dök upp o mörkret och som kände Tove lite..
eller någon helt okänd som var ute o raggade efter ung tjej. Eller någon som hon litade på..
Polisen undersöker så klart även tältplatserna där den tyske kvinnomördaren kan ha gömt sig.
Under en månads tid har han alltså campat i olika skogar och undanskymda platser..
Senast redigerad av moshes 2022-10-27 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Helt uteslutet?
- Antagligen inte men mycket långsökt när det sitter två personer häktade på sannolika skäl, två personer vars lögner inte höll ens igenom ett första förhör.

Nä det stämmer. Men de kanske ljuger om allt annat än själva inblandning i människorovet?
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är bara en användare som har påstått att JJ ska ha haft en relation med JL. Det är inte bekräftade uppgifter.

Okej. Må så vara. Men det frångår inte faktum att hon verkar vara en person som har psykopatiska drag. Manipulativ, grandios självbild, thrill-seeker, och med smutsigt mjöl i påsen. Denna information har framkommit från personer som verkar veta vem hon är även om de kanske inte direkt umgås med henne. Så jag tar det som ganska säkra uppgifter. Detta är ju dock bara min högst personliga uppfattning, och jag säger inte att jag har rätt. Det är bara den bild jag får av henne.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-10-27 kl. 19:05.
Citera
2022-10-27, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Nä det stämmer. Men de kanske ljuger om allt annat än själva inblandning i människorovet?
OBS jag försöker bara spekulera. Försöker INTE flytta fokuset från de två häktade
Citera
2022-10-27, 18:58
Medlem
Citat:
Jag förstår att oljuden från lägenheten tolkas som att hon bragdes om livet där. Men, är det inte möjligt att det var bråk men mer av ett slagsmål/brottning? T tappar sin telefon och vill bara gå hem. Det som talar emot är väl telefonsamtalet till pojkvännen vid 02:30? Jag tänker att man behöver ju inte skrika i trapphuset bara för att man åkt på däng.
Och anledningen att MGM ljuger för sina vänner är då vad för någon? Hon har sagt att de bråkade på Nöjet, gick hem för att tala ut och blev sams. Dessutom måste man ignorera en hel drös med indicier för att ens börja fantisera om att de inte har något att göra med bara försvinnandet. Alldeles för osannolikt i nuläget.
Citera
2022-10-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan man anta att tjejerna hållit den här konflikten ganska tajt? Verkar iaf som att halva Vetlanda inte är inblandat.
Hade de gått kvar på gymnasiet hade kanske konflikten gjort mer avtryck med tanke på fler kontaktytor osv?

Ja verkar som det. Har pratat med en som var på nöjet men denne har inte noterat något bråk. Däremot har jag hör rykten från flera håll att folk ska ha blivit drogade på nöjet denna kväll, och att droger över lag verkar florera ganska fritt både på Nöjet och i Vetlanda överlag.
Citera
2022-10-27, 18:59
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Har ni läst handlingarna från tingsrätten som delats här så ser ni att endast MH ska utredas enligt P7.

Hittar inga handlingar att det begärts in en P7:a ang JJ.

Men bägge MGM ska göra en PU-kriminalvården

Så här står det vad jag kan läsa

Bägge MGM ska genomgå en så kallad paragraf 7-utredning. En paragraf 7-utredning utreder om någon lider av en allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället.
- Minst en av MGM ska genomgå en personutredning.

Personutredningen är nog för MH kan vara oklarhet i hennes ålder om hon kan vara under 18 med tanke på straff. Hon är adopterad o kan vara oklart om vilket födelseår.
Citera
2022-10-27, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nu är det flera timmar sen du skrev detta och jag har inte läst igenom tråden. Men vill gärna som vetlandabo backa dig och bekräfta att från JJ lägenhet tar man Nygatan ut om man ska till nye. Alla gånger! Inte Västerleden. Hur man agerar med ett lik i bilen är något annat.
Om man har ett lik i bilen som man vill hitta en bra och hemlig plats att dumpa det på så är det nog inte snabbast väg som gäller. D
Citera
2022-10-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
kan lika gärna vara de som spyr ut negativa påståendena som är skummisar.
Det vore inte alls märkligt om man försöker ana orsaker till dessa rykten
-vem sprider illvilja,
kanske har J.J valt bort dåliga vännerna och nu kämnas de och eldar dessa på varann..

Hon J.j kanske är precis så trevlig som hennes vänner påstår, och skitsnackarna kanske är
uppretade på grund av orsaker vi inte vet. tex Blivit bortvalda /dumpade av henne.

Det finns en tendens till rena häxbränningen av J.J -brist på bevis fortfarande¨
det är verkligen viktigt att stanna upp och förstå att inget bevis har framkommit att Flickorna faktiskt har med Tives försvinnande att göra.
Det finns massor med knäppa män som bör undersökas, och kanske finns förövaren att söka kring den där Oktoberfesten på Nöjet, eller någon som dök upp o mörkret och som kände Tove lite..
eller någon helt okänd som var ute o raggade efter ung tjej. Eller någon som hon litade på..
Polisen undersöker så klart även tältplatserna där den tyske kvinnomördaren kan ha gömt sig.
Under en månads tid har han alltså campat i olika skogar och undanskymda platser..
Ta då och förklara bort alla indicier och varför de sitter och ljuger i förhör/vänner före de blev häktade istället för att bara repetera att de är oskyldiga.
Citera
2022-10-27, 19:05
Medlem
Vet man hur länge JJ, MH och TT var vänner innan de blev osams?

Jag tänker på att man kommer ihåg vart man lekt som barn, i skogar o.s.v. Möjliga gömställen som bara de tre kände till? Möjligtvis vid JJ's pappas område?
Citera
2022-10-27, 19:05
Avslutad
Citat:
Varför skulled om göra det, till och med dom här båda genierna fattar väl att det är bättra att berätta sanningen om någon annan skit så att dom slipper sitta inne för människorov.
Citera
2022-10-27, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Ja verkar som det. Har pratat med en som var på nöjet men denne har inte noterat något bråk. Däremot har jag hör rykten från flera håll att folk ska ha blivit drogade på nöjet denna kväll, och att droger över lag verkar florera ganska fritt både på Nöjet och i Vetlanda överlag.
Då antar jag att "folk" har polisanmält att dom blivit drogade på nöjet just denna kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in