2022-10-19, 19:02
Medlem
Ikväll börjar gruppspelet för grupp C och D, efter avklarat kval, A och B imorgon. Svenska FC Rosengård är med för första gången sedan 2015-16 tror jag det stod, i grupp D tillsammans med Bayern München, Barcelona och Benfica.

Alla matcherna livestreamas fritt på Youtube genom DAZN's kanal för UWCL. Alla matcherna har engelsk kommentering plus respektive lags hemmaspråk(således finns det alltid 2-3 stream för varje match), så kvällens mest intressanta match har därav engelsk, tysk och även svensk kommentering, av Marcus Bylund tror jag han hette.

Två matcher pågår nu, och två till börjar 21:00. Fyra till imorgon från andra två grupperna. Nästa omgång är redan nästa Ons/Torsdag.

Matchernas sänds i 1080p60 så extern stream-utrustningen kopplad till TV'n behöver ställas in på 60Hz refresh rate om den inte sköter det automatiskt. Trots ca 7Mb/s så ser gräset i h264-stremarna jävligt pixligt ut, som tyvärr är default i Chromecast. I Kodi och rimligtvis några andra enheter kan man välja Google's vp9-codec istället, som trots lägre 4.8Mb/s ser lite bättre ut.

https://www.youtube.com/channel/UCxgii5f9u4YgXCeubCozbEA

https://en.wikipedia.org/wiki/2022%E2%80%9323_UEFA_Women%27s_Champions_League_gr oup_stage

Efter 15 minuter står det 0-0. Bollen är silvrig med blåröda stjärnor. Gräset är grönt. Domarna är gula. FC Rosengårds utsikter påminner om Kameruns avbytarbänk vad jag förstått det som.

Edit: Rosengård tar oväntat ledningen efter 24 minuter!
Senast redigerad av pumahunter 2022-10-19 kl. 19:20.
Citera
2022-10-19, 19:23
Medlem
bagarn29s avatar
1-1 efter 35 min.
Citera
2022-10-19, 21:50
Medlem
Bayern vs Rosengård 2-1 FT
Zurich vs Juventus 0-2 FT
Barcelona vs Benfica 3-0 HT
Lyon vs Arsenal 1-3 HT
Citera
2022-10-19, 23:02
Medlem
Lyon vs Arsenal 1-5 FT
Barcelona vs Benfica 9-0 FT

Kommentar: Otroliga resultat, framför allt att Eidevall coachar hem en "femetta" på bortaplan mot regerande CL-mästarinnorna..

"Barca" vinner nästan med tvåsiffrigt, ser fram emot matchen mot Rosengård på Camp Nou den 21 december, inför förhoppningsvis en stor publik..
Citera
2022-10-27, 15:41
Medlem
Det var ju fyra matcher igår med från andra omgången, med enstaka svenska spelare, men idag spelar Rosengård. Kvällens match-schema:

18:35 Rosengård Vs. Barcelona
18:35 Juventus Vs. Olympique Lyonnais
20:35 Benfica Vs. Bayern Munich
20:35 Arsenal Vs. Fc Zürich

https://youtube.com/c/DAZNUEFAWomensChampionsLeague/

Är det någon som lyckats komma åt vp9-codecen i någon annan spelare än Kodi, så gräset ser lite mindre gräsligt ut?
Citera
2022-10-27, 16:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Åh f-n, hade helt missat att det fanns en eventtråd för detta. Så bra

Har ju inte varit helt förväntade resultat så här långt.
Citera
2022-10-27, 18:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Blir nog ingen 9-0-seger för Barcelona idag.

Fast nu pressar Barcelona rejält.

Snyggt reduceringsmål av Olivia Holdt.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-10-27 kl. 19:36.
Citera
2022-10-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
..ser fram emot matchen mot Rosengård på Camp Nou den 21 december, inför förhoppningsvis en stor publik..
Det var någon match i slutskedet av förra årets UWCL-säsong som hade publikrekord för damfotboll, eller om det var största siffran på årtionden. Om det möjligtvis kan varit en bortamatch för Wolfsburg i semin, vilket väl var mot just Barcelona om jag minns rätt? Jag minns att jag såg matchen men minns inte säkert.

Edit: Visst var det så, båda semina mellan Barcelona och Wolfsburg hade 91k+, men sen var det bara 32k i finalen mot Lyon? Hur sjutton blev det så?

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Åh f-n, hade helt missat att det fanns en eventtråd för detta. Så bra
Jag har ju tidigare föreslagit att vi ska hjälpas åt att göra en gemensam TV-tablå över alla sporter som sänds både på TV och via live-streams via allehanda sajter, som exempelvis denna turnering, även om tyvärr ingen varit intresserad av att hjälpa till. I en sådan tablå skulle man kunna lägga till en liten förkortning i ena kanten på varje rad som visar om sporten har en eventtråd eller säsongstråd.

I övrigt märkligt att DAZN, UEFA och CL anser det vara bra för varumärket att snåla så med bitraten som dom gör för matcherna, jag har sett andra 1080p60-streams på Youtube som spelas på gräs och ser mycket snyggare ut än dessa i h264. Dock märkte jag nu att man får vp9-coden om man kollar via Youtube-appen i åtminstone AndroidTV(och sannolikt även AppleTV). Men dom som är begränsade till Chromecast tycker jag synd om.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Blir nog ingen 9-0-seger för Barcelona idag.
Fast nu pressar Barcelona rejält.

Ja tyvärr började målen komma till slut, i helt fel riktning.

Meeeen sen vände det medan jag skrev och ett kom i rätt riktning!

Edit: Jag är knäpp, har igång 5st streams från matcherna, 3st med olika kommenteringsspår från Rosengårds-matchen i 3st Chromecast, den andra matchen i en fjärde Chromecast, och sen Rosengård i AndroidTV för att få bättre bildkvalitet. Tänkte kolla om det var olika intervjuer beroende på vilket språk man hade valt, men så verkar inte vara fallet.
Senast redigerad av pumahunter 2022-10-27 kl. 19:44.
Citera
2022-10-27, 20:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Rosengård är ju tillbakapressade av Barcelona men jag tycker ändå att de står upp bra och till och från kommer fram i halvchanslägen.

Dock snöpligt med Barcelonas 3-1-mål.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-10-27 kl. 20:16.
Citera
2022-10-27, 20:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Nu skall jag kolla på Arsenal mot Zurich. Tyvärr ingen Blackstenius från start, tycker hon var otroligt bra mot Lyon.

Seg tillställning. Byt in Stina.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-10-27 kl. 21:24.
Citera
2022-10-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Det var någon match i slutskedet av förra årets UWCL-säsong som hade publikrekord för damfotboll, eller om det var största siffran på årtionden. Om det möjligtvis kan varit en bortamatch för Wolfsburg i semin, vilket väl var mot just Barcelona om jag minns rätt? Jag minns att jag såg matchen men minns inte säkert.

Edit: Visst var det så, båda semina mellan Barcelona och Wolfsburg hade 91k+, men sen var det bara 32k i finalen mot Lyon? Hur sjutton blev det så?

De matcherna som hade 90k+ var Barcelonas två hemmamatcher i slutspelet, kvartsfinalen mot Real Madrid och semifinalen mot Wolfsburg..

Denna säsong har man även lagt två av sina gruppspelsmatcher på Camp Nou, mötena mot Bayern och Rosengård..
Citera
2022-10-27, 21:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Hurtig gör sitt första mål för Arsenal precis för pausvilan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in