Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
..ser fram emot matchen mot Rosengård på Camp Nou den 21 december, inför förhoppningsvis en stor publik..
Det var någon match i slutskedet av förra årets UWCL-säsong som hade publikrekord för damfotboll, eller om det var största siffran på årtionden. Om det möjligtvis kan varit en bortamatch för Wolfsburg i semin, vilket väl var mot just Barcelona om jag minns rätt? Jag minns att jag såg matchen men minns inte säkert.
Edit: Visst var det så, båda semina mellan Barcelona och Wolfsburg hade 91k+, men sen var det bara 32k i finalen mot Lyon? Hur sjutton blev det så?
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Åh f-n, hade helt missat att det fanns en eventtråd för detta. Så bra
Jag har ju tidigare föreslagit att vi ska hjälpas åt att göra en gemensam TV-tablå över alla sporter som sänds både på TV och via live-streams via allehanda sajter, som exempelvis denna turnering, även om tyvärr ingen varit intresserad av att hjälpa till. I en sådan tablå skulle man kunna lägga till en liten förkortning i ena kanten på varje rad som visar om sporten har en eventtråd eller säsongstråd.
I övrigt märkligt att DAZN, UEFA och CL anser det vara bra för varumärket att snåla så med bitraten som dom gör för matcherna, jag har sett andra 1080p60-streams på Youtube som spelas på gräs och ser mycket snyggare ut än dessa i h264. Dock märkte jag nu att man får vp9-coden om man kollar via Youtube-appen i åtminstone AndroidTV(och sannolikt även AppleTV). Men dom som är begränsade till Chromecast tycker jag synd om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Blir nog ingen 9-0-seger för Barcelona idag.
Fast nu pressar Barcelona rejält.
Ja tyvärr började målen komma till slut, i helt fel riktning.
Meeeen sen vände det medan jag skrev och ett kom i rätt riktning!
Edit: Jag är knäpp, har igång 5st streams från matcherna, 3st med olika kommenteringsspår från Rosengårds-matchen i 3st Chromecast, den andra matchen i en fjärde Chromecast, och sen Rosengård i AndroidTV för att få bättre bildkvalitet. Tänkte kolla om det var olika intervjuer beroende på vilket språk man hade valt, men så verkar inte vara fallet.