2022-10-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Absolut. Att välja bort någon från sitt umgänge är inget fel.

Spännande, för jag vet inte om jag tycker det är rätt. Givetvis bör man ju ha rätten att umgås med folk som man själv vill. Men låt oss nu säga att Bosse har en tysk mamma, som sätter Bosse i fula, egensydda kläder, så man absolut inte vill ha Bosse på sitt kalas, är det då rätt att hela klassen ska få välja bort att bjuda just Bosse??

Rent moraliskt kan jag tycka det är en svår fråga.
Citera
2022-10-27, 17:10
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Jo, det vet vi ju. En del använder uppgifterna till att trakassera både gäddor och anhöriga.

Lysturken är en del av den kedjan. Hade varit bättre om han sökt jobb istället för att stalka gäddor och deras anhöriga. Han var ju enligt egen utsago in på någons mammas Facebook och rotade. Säger ju en del om vad han gör om dagarna.
Tack för att du talar om för mig att jag är arbetslös. Det var mer än jag visste själv.

Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Har ett ganska bra jobb. Kan som någon skrev skriva lite på Flashback samtidigt. Men knappast stalka 150 gäddor med anhöriga som Lysturken ägnar sig åt.

Läste i hans historik för något år sedan. Därför jag antog att han saknade jobb. Verkar inte som att han skaffat något sedan dess. Ganska tragisk människa om jag inte missminner mig.
150 gäddor med anhöriga. Ptja, man kan väl beta av ett par stycken om dagen. Har man dessutom lagt dem på bevakning på Ratsit behöver man inte stalka alls. Men jag gillar din övertro på min arbetsinsats.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför denna oro kring P, S och Lysturken?
Är ni oskyldiga så har ni inget att vara rädda för.
Det var fan vad omnämnanden man fick idag då. Fan, man är ju uppe i smöret här nu alltså. Känner mig hedrad och vet inte var jag ska börja. Vill ändå börja med att tacka mina föräldrar och alla som trodde på mig även fast jag krossade lite för många fönsterrutor som barn. Sen vill jag tacka Zlatan också. Utan honom hade jag aldrig haft en förebild som lärde mig att lejon inte jämför sig själva med människor. Jag vill även tacka min barndomsvän Ragnar, sedermera fyll-Ragnar. Han fyllde en viktig funktion som sidekick när jag slog sönder brevlådor och brände papperskorgar i tonåren. Tack alla betydelsefulla människor! Tack Gunvald.

Jag vill förstås fortsätta leva upp till förväntningarna. Så vi kör vidare med ett...

Viktigt meddelande! Viktigt meddelande!

Alla nollåttor ska idag uppmärksammas på ett namnbyte i peddosvängen. Den beryktade Källargäddan, som hade inrett en källarlokal som en indonesisk bordell, har bytt sitt efternamn. Därmed kan han inte längre kallas för Gryningspedofilen (höhö!).

https://dumpen.se/2022/04/16/kallargaddan-napp-igen/

Rebus

Förnamn: Samma som höjdhoppare Sjöberg men stavas med annan slutbokstav.

Efternamn: Samma som den skribent och musiker som 2010 utkom med verket "Liten dyslektisk diktsamling".

Födelseår: Samma som Led Zeppelin i januari gav ut sitt debutalbum Led Zeppelin.
Citera
2022-10-27, 17:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Spännande, för jag vet inte om jag tycker det är rätt. Givetvis bör man ju ha rätten att umgås med folk som man själv vill. Men låt oss nu säga att Bosse har en tysk mamma, som sätter Bosse i fula, egensydda kläder, så man absolut inte vill ha Bosse på sitt kalas, är det då rätt att hela klassen ska få välja bort att bjuda just Bosse??

Ni är för roliga när det gäller att göra jämförelser.
Hur kan du jämföra att ta avstånd från någon som söker barn/unga i sexuellt syfte med en skolpojke i fula kläder?????
Citera
2022-10-27, 17:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Borde inte det beslutet vara upp till gäddan och tex dennes omedelbara familj att avgöra?
Vissa människor väljer att framstå i full offentlighet via media. Andra väljer att inte göra det.
I det här fallet så ges inget val. De luras till och med till att tro att det finns en möjlighet att undvika det.
Nej, när man jagar barn så ger man upp den rätten att själv välja. Hade han suttit hemma och fantiserat för sig själv så hade det varit hans ensak. Nu gör gäddorna ett annat val och hängs därför ut.
Citera
2022-10-27, 17:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Absolut. Att välja bort någon från sitt umgänge är inget fel.
Att mobba, förfölja, hota, misshandla, begå skadegörelse... det är dock inte lika korrekt.
Det är brottsliga handlingar och givetvis inte okej.
Citera
2022-10-27, 17:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur kan du jämföra att ta avstånd från någon som söker barn/unga i sexuellt syfte med en skolpojke i fula kläder?????
Det gäller att rationalisera, minimera och normalisera ...
Citera
2022-10-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Absolut en svår frågeställning. Min ref var mer till vuxna som själva väljer sitt umgänge. Socialt utanförskao man själv valt är ju en sak. Baserat på andras fördommar är en helt annan
Citera
2022-10-27, 17:30
Medlem
Citat:
Absolut en svår frågeställning. Min ref var mer till vuxna som själva väljer sitt umgänge. Socialt utanförskao man själv valt är ju en sak. Baserat på andras fördommar är en helt annan

Jag känner att vi har en motsättning här. För givetvis bör jag och du ha full rätt i att själva välja vårt umgänge. Oavsett om vi är vuxna eller barn. Men då blir det ju, med ganska stor sannolikhet så att vissa människor, som är udda, hamnar utanför. Oavsett om det är pedofili eller autism som är orsaken till att man är udda, så kan vi ju vara väldigt säker på att den orsaken inte kommer bli bättre och att man blir mindre udda genom social isolering.
Alltså en motsättning, samhället får utesluta en person för pedofili, men då bör man ju vara väldigt medvetna om, och också dela ansvaret för att beteendet kommer bli värre.
Citera
2022-10-27, 17:37
Medlem
Citat:
Nej, det är det inte. Gäddan väljer att chatta, och i många fall, dyka upp på en avtalad tid. Det är dumpen som väljer att donumentera på det sätt de gör, publicera på det sätt de gör, och specifikt ringa runt till omgivning på det sätt de gör.
Gäddan väljer att sexchatta med ett barn och vet att det inte är ok.
Gäddan skickar ofta k*k- och r*nk-bilder till barn och vet att det är olagligt.
Gäddan väljer också att föreslå träff med ett barn i sexuellt syfte vilken gäddan också är medveten om är olagligt.
Gäddan gör mycket som är ytterst olämpligt och olagligt att göra mot barn.
En del gäddor kontaktar pedofilmammor och vill förgripa sig på mycket mycket små barn.

Gäddan skulle aldrig dyka upp på sin föreslagna träffpunkt om de inte trodde deras offer var verkliga.

Det finns all anledning att varna allmänheten för dessa män. Det finns all anledning att informera deras familjer och arbetsgivare.

En sak är säker, det är aldrig första gången gäddorna sökt träff med barn i sexuellt syfte.
Enda skillnaden är att denna gången de stöter på Dumpen så lyckas de inte våldta ett riktigt barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-10-27 kl. 17:40.
Citera
2022-10-27, 17:37
Medlem
Citat:

Det är inte alls en svår jämförelse. Mobbare kommer alltid kunna hitta orsaker till att rationalisera sitt beteende. I ditt fall är det för att offret för din mobbning är pedofil, i Bosses "klasskompisar":s fall är det att Bosse har fula kläder, är konstig, är jobbig, har ett talfel, har en intellektuell funktionsnedsättning, har svårt att sitta still, är dum och så vidare i all oändlighet. Mekanismerna är samma, alldeles oavsett varför man väljer att mobba en person.

Nu tycker du att det är konstigt, för pedofilen bär ju skulden helt själv till varför du vill mobba denna. Problemet är bara att Bosses mobbare har exakt samma argument, Bosse har ju hela skulden till varför han mobbas. Om han bara hade gjort något annorlunda så skulle inte hans mobbare behöva mobba honom.

Det är på det sättet jag kan jämföra "att ta avstånd från någon som söker barn i sexuellt syfte" med en "skolpojke i fula kläder". Visst orsakerna till varför människor vill mobba någon kan variera, men mekanismerna är ändå lika.
Citera
2022-10-27, 17:39
Medlem
cj035s avatar
Lystring lystring! (i sann Lysturken-anda)
Den nyligen uppfiskade gäddan ”han heter kanske Bengt” har varit omgärdad av diverse rykten här i tråden. Han har bland annat påståtts ligga i koma och det har också hävdats att han tagit sig av daga.

https://dumpen.se/2022/10/12/heter-kanske-bengt-napp-156-trollhattan/

Nu har han flyttat några km norrut till en annan stad i en annan kommun. Han säger att han bor i denna stad och kommun i chattloggarna men faktum är att han inte var skriven där då utan han var folkbokförd med sin dåvarande sambo i en intilliggande kommun. Sedan häromdagen är han alltså skriven på ny adress i staden/kommunen han nämner i chattloggarna, är ni med?
Den nya staden/kommunen för tankarna till flertalet användare i den här tråden + en huvudbonad. Peter LeMarc kommer därifrån.

Förnamn:
Samma som Alsterlind känd framförallt från tv-klassikern Hajk.

Efternamn, som jag delar upp i två delar:
Första delen av efternamnet:
Oförskämd på engelska minus sista bokstaven.
Andra delen av efternamnet:
Sveriges sydligaste studentstad som både har domkyrka och traditionsenligt första majfirande.
Citera
2022-10-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Gäddan skulle aldrig dyka upp på sin föreslagna träffpunkt om de inte trodde deras offer var verkliga.

Det finns all anledning att varna allmänheten för dessa män. Det finns all anledning att informera deras familjer och arbetsgivare.

En sak är säker, det är aldrig första gången gäddorna sökt träff med barn i sexuellt syfte.
Enda skillnaden är att denna gången de stöter på Dumpen så lyckas de inte våldta ett riktigt barn.

Vi har ingen som helst aning om det är första gången eller inte som gäddorna söker träff med barn. Dumpen har i sitt intresse att sprida bilden av att det inte är första gången, men vi har ingen aning om så är fallet. Men nu antar du att så är fallet, precis som Dumpen gör. Och fine, jag kan för stunden acceptera ditt antagande, vad spelar det för roll att det inte är första gången?

På vilket sätt har allmänheten, familjen eller deras arbetsgivare en kompetens eller ens en möjlighet att hjälpa männen och kunna förhindra sexuella övergrepp mot barn i framtiden?? NU kommer du säga, "samhället kan ju isolera männen". Okej, och då importerar männen barn från utlandet, köper barnporr eller går ut i parken och kidnappar ett barn istället. Så åter, på vilket sätt har familjen, allmänheten eller deras arbetsgivare möjligheten att hjälpa männen, och genom det en nytta av att få den här informationen?

Givetvis tror männen att personen de chattar med är verklig, annars skulle de ju misstänka att det är en bot de chattar med. Men varför de dyker upp, det har vi mindre aning om. "Det är för att ha sex" ja, kanske, eller så är det någon annan orsak, men visst, det blir ju mer pengar in och mer cirkus om vi antar det är sex det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in