2022-10-27, 16:38
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är Gäddan som väljer att rasera sitt liv.

Håller med.

Sluta chatta med barn, och framförallt att prata sex med dom, för att sedan bestämma träff med en minderårig!!

Problem solved.

Ni som klagar på jägarna, skulle ni gilla att eran respektive hade gäddornas grisiga beteende?

Eller att era småbarn chattade med Larry55 som skickade 24 bilder på sitt ollon till dom?
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-10-27 kl. 16:42.
Citera
2022-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Slutsatsen blir - det är värt att både rasera och släcka liv som väljs ut av Sara Nilsson och Patrik Sjöberg för att KANSKE uppnå den förändringen?

Det går inte är få dem att tänka om. Det måste livet och egna erfarenheter göra. De kommer inte att få rätt, mer än hos pöbeln. Vi lever tack och lov i ett rättssamhälle, vars rättsuppfattning står över pöbelns.
Citera
2022-10-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är Gäddan som väljer att rasera sitt liv.
Nej, det är det inte. Gäddan väljer att chatta, och i många fall, dyka upp på en avtalad tid. Det är dumpen som väljer att donumentera på det sätt de gör, publicera på det sätt de gör, och specifikt ringa runt till omgivning på det sätt de gör.
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det går inte är få dem att tänka om. Det måste livet och egna erfarenheter göra. De kommer inte att få rätt, mer än hos pöbeln. Vi lever tack och lov i ett rättssamhälle, vars rättsuppfattning står över pöbelns.
Du har helt rätt i det. Tyvärr verkar det inte som rättsuppfattningen kommit gäddorna tillgodo dock. Enda chansen, JK, har ju redan indirekt legaliserat genom att lägga ner samtliga anmälningar...
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och straffet för detta bestämmer du? Sara? Patrik?
Straffet bestäms av omgivningen givetvis. Gillar de inte gäddans barnraggande kan det ju hända att de inte vill ha med gäddan att göra.
Det är deras rätt att välja bort personer de finner frånstötande av ett eller annat skäl.
Citera
2022-10-27, 16:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det är det inte. Gäddan väljer att chatta, och i många fall, dyka upp på en avtalad tid. Det är dumpen som väljer att donumentera på det sätt de gör, publicera på det sätt de gör, och specifikt ringa runt till omgivning på det sätt de gör.
Om nu gäddan inte gör något fel eller olagligt så kan det ju inte spela någon roll om folk får veta vad gäddan sysslar med.
Citera
2022-10-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Håller med.

Sluta chatta med barn, och framförallt att prata sex med dom, för att sedan bestämma träff med en minderårig!!

Problem solved.

Ni som klagar på jägarna, skulle ni gilla att eran respektive hade gäddornas grisiga beteende?

Eller att era småbarn chattade med Larry55 som skickade 24 bilder på sitt ollon till dom?
1) Hade säkerställt att min respektive fått den hjälp som krävs.
2) Jag hade tagit mitt vuxenansvar och sett till att en sådan chat inte ägt rum.
Citera
2022-10-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Straffet bestäms av omgivningen givetvis. Gillar de inte gäddans barnraggande kan det ju hända att de inte vill ha med gäddan att göra.
Det är deras rätt att välja bort personer de finner frånstötande av ett eller annat skäl.
Absolut. Att välja bort någon från sitt umgänge är inget fel.
Att mobba, förfölja, hota, misshandla, begå skadegörelse... det är dock inte lika korrekt.
Citera
2022-10-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard

Nej, absolut inte, jag skulle vilja att min respektive skulle få hjälp med orsaken till att den lever ut ett sådant beteende. Vad jag inte skulle vilja att är man skulle försöka med 1800-tals metoder att försöka mobba ut psykiska störningar. Vi vet redan att det inte fungerade då, och inte heller fungerar det nu.

Nej, jag skulle inte vilja att något småbarn chattade med Larry55, utan hellre skulle jag vilja att småbarnet blockar och går vidare i livet, alternativt meddelar om att kontakten är ovälkommen och om den ändå fortsätter polisanmäler, så att personer med rätt kompetens kan hjälpa Larry55. Åter, vad jag inte skulle vilja är att småbarnet skulle försöka mobba eller straffa Larry55, eftersom det är just det beteendet som jag tycker är så extremt fel med Dumpen.
Citera
2022-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Om nu gäddan inte gör något fel eller olagligt så kan det ju inte spela någon roll om folk får veta vad gäddan sysslar med.
Borde inte det beslutet vara upp till gäddan och tex dennes omedelbara familj att avgöra?
Vissa människor väljer att framstå i full offentlighet via media. Andra väljer att inte göra det.
I det här fallet så ges inget val. De luras till och med till att tro att det finns en möjlighet att undvika det.
Citera
2022-10-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Tack! Jag lydde ditt råd angående kaffe!

Ja jag undrade nyss varför du inte dunstat

Vi är många som läst även din historik…

Haha, vad bra! Nyfikna människor lär sig mer! Hoppas att du läste dem med ett öppet sinne och moralknappen avstängd! Men sånt får du ta i rätt tråd!
Senast redigerad av odif6891 2022-10-27 kl. 17:19.
Citera
2022-10-27, 16:55
Medlem
Citat:

Jag tycker inte det är något fel när folk sitter och onanerar. För den skull vill jag inte ha en publik om jag gör det själv, och jag brukar inte heller vilja prata med andra om det. Precis som andra inte vill prata med mig om att de gör det.

Att något inte är fel eller olagligt är ju inte samma sak som att man vill att alla andra ska veta allt om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in