2022-10-27, 17:32
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Jaha. Denna gång åker han ju på torsk. Är det alltså en premtive strike mot Ryssen som måste till? Att han får landområden är uteslutet. Bäst för alla vore att Ryssland slöt fred och åkte hem till Ryssland.
Ja såklart de hade varit bäst om Ryssland drar tillbaks men det kommer inte hända. Jag vet inte hur seriös du är men en "preemptive strike" i Ryssland hade varit ett snabbt sätt att starta ww3. Jag har svårt och se hur denna konflikt kan sluta på ett snyggt sätt. Jag håller med, Ryssland kan inte få någon mark så hur hade ens förhandlingarna sett ut?
Citera
2022-10-27, 17:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Absolut inte... jag har bevisat för "labb-förnekarna" att 46 BioLab existerar och supporteras av amerikanska försvaret... i Ukraina.

Du får gärna slå hål på ovan fakta

Här kommer Pentagon källan igen:
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Än sen? Inte heller detta ger Ryssland rätt att invadera Ukraina.
Citera
2022-10-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vi kan notera att det går dåligt för rySSen nu och då börjar flera rySStroll att skriva jag tar inte parti för någon alls. Detta fast dom ordagrant tar parti för rySSland. Kanske är ett sätt för dessa att lära sig att acceptera det kommande kapitulationen. 320 döda idag. Nu ska hjälpen komma från Afghanistan
Bara en tidsfråga innan det springer talibantomtar i rySSka armen.

Antonovsky bron är återigen bombad. Allt går enligt planen....
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/yekro1/ukrainian_force_use_12_himars_missiles_hit_a/

1 SU-25 och 1 Ka-52 nerskjutna idag. Allt går enligt planen....
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/yenelu/on_the_morning_of_october_27_ukrainian_defenders/
Ja precis. Snacka om "proxy-krigande"! Man kan ju undra hur det kommer sig att pro-ryssarna tycker det är fullständigt normalt att man ansammlar både den ena talibanen efter den andra för att skuta sönder vägskyltar i Ukraina, men samtidigt är några instruktörer från US och UK efter Ukrainas EGEN vilja i sitt EGET land tillräckligt för att förstöra 40 miljoner människors liv. Man bara måste älska det genomgående objektiva resonemanget hos dessa stackars sekundära avarter. De kämpar, postar, ljuger och i desperation klandrar alla andra för exakt vad de själva styrs utav. Ja, de sista idioterna är sannerligen inte födda än. Lyckligtvis gör det ingen skillnad om dessa afghanska soldater är diskuterade som MÖJLIG påfyllnad för Rysslands styrkor, ty detta kommer inte ske. Dessa är djupt rotade i amerikansk vänlighet och utbildning, och det största misstaget Ryssland skulle kunna göra just nu . Men.....som det heter - fiendens fiende är den bästa fienden man kan ha i fiendens led
Citera
Medlem
Putin sa i direktsändning att hela Ukraina tillhör Ryssland och att de vet var den sk "dirty bomb" finns för någonstans- Och att Japan hatar USA pga atombomberna
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Kan du försöka vara lite seriös?
Jag är fullständigt seriös. Ingen fattar vad ni ryzzar gör här överhuvudtaget, vad tror ni ni ska få ut av det? Fönstret för förhandlingar är stängt för er del och det öppnas inte mera.
Konflikten slutar då Putin avrättas och ryssarna lämnar hela Ukraina. Hur dom lämnar väljer dom själva, med svansen mellan benen eller i en liksäck.
Citera
2022-10-27, 17:38
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sen när blev det lagligt att invadera ett annat land för att de vill gå med i en försvarsallians? I synnerhet när man skrivit på FN chartern. Yttterligare ett exempel på att Ryssland bör kastas ut ur FNs säkerhetsråd omedelbart.
Vem bryr sig om lagar och regler när det gäller krig?
Citera
2022-10-27, 17:42
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Inte Ryssland iaf.
Citera
2022-10-27, 17:42
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Domstolar, efter kriget.
Citera
2022-10-27, 17:43
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ryssarna tydligen. Nu senast skrek dom om en "dirty bomb" som visade sig vara 12år gamla bilder dom stulit från Slovenien

Ryssarna blev små söta ynkliga offer nu när dom får så satans med stryk av ukrainarna så att dom får sitta när dom ska pissa resten av livet...
Citera
2022-10-27, 17:43
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag är fullständigt seriös. Ingen fattar vad ni ryzzar gör här överhuvudtaget, vad tror ni ni ska få ut av det? Fönstret för förhandlingar är stängt för er del och det öppnas inte mera.
Konflikten slutar då Putin avrättas och ryssarna lämnar hela Ukraina. Hur dom lämnar väljer dom själva, med svansen mellan benen eller i en liksäck.
Jag är inte ryss. Det du skriver är inte realistiskt, du kan väl försöka att se den här konflikten på ett vuxet sätt. Även om Putin avrättas (vilket är extremt osannolikt) så är nästa person mycket värre.
Citera
2022-10-27, 17:44
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Jag är inte ryss. Det du skriver är inte realistiskt, du kan väl försöka att se den här konflikten på ett vuxet sätt. Även om Putin avrättas (vilket är extremt osannolikt) så är nästa person mycket värre.
Du är ryss och vad jag skrev är vad hela det samlade väst har kommit överens om. Det är så det kommer att sluta, det är väst som bestämmer i världen och Ryssland ska ner på knä. Punkt.
Citera
2022-10-27, 17:44
Medlem
Tillssons avatar
Wagner tar några krigsfångar.

https://twitter.com/TobiAyodele/status/1585616958808006656
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem