2022-10-27, 17:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
The US has nothing to offer the world except its dominance. The absolute majority of countries now demand democracy in international affairs, not accepting the dictates of individual states - Putin

Detta är oroande, extremt hotfull retorik direkt från Putins tal. Denna konflikt kommer inte spelas ut snyggt.
Nej, ryssarna kommer att tvingas lämna Ukraina och återvända till sitt paradis med sitt eget huvud upptryckt i sin röv. Så kommer konflikten att sluta.
Citera
2022-10-27, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmm.. och 90% var också min motståndare i C19-frågan.. tydligen samma fårskock.

Men det "bräks" lite mindre nu

Ukraina konflikten handlar inte om endast Ryssland och Ukraina... utan i allra högsta grad även USA. Det är just därför som det är relevant att dra in det landet för att få ett helhetsperspektiv .. och inte bara följa vad tidningarna säger åt dig att tro.

Är det verkligen så? "nödvändigt att dra in för ett helhets perspectiv"?? Det är inte så att du möjligen har förstått att dina perspektiv redan är sedda som inget annat än diverifierade fantasier från en frustrerad barnunge som inte kan läsa sina EGNA perceptifierade länkar? Lägg av nu....det räcker med ditt jidder, om både mig, USA, Irak och varför inte Libyen. Vill du snacka om Libyen så delar jag gärna en diskussion om den underbara maten i en ANNAN tråd. Skit dig nu i näven så har du gratis brylkräm för en vecka, om du nu skulle behöva gå ut och sprida din information och kunskap i det riktiga livet. Ha det bar och här ändar vi våran ICKE diskussion.
Citera
2022-10-27, 17:16
Avslutad
LIVE PUTIN

https://www.rt.com/on-air/rumble/
Citera
2022-10-27, 17:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmm.. och 90% var också min motståndare i C19-frågan.. tydligen samma fårskock.

Men det "bräks" lite mindre nu

Ukraina konflikten handlar inte om endast Ryssland och Ukraina... utan i allra högsta grad även USA. Det är just därför som det är relevant att dra in det landet för att få ett helhetsperspektiv .. och inte bara följa vad tidningarna säger åt dig att tro.
Tidningarna säger inte åt människor att tro. Människorna läser tidningarna och väljer själva vad de ska tro på. Du läser konspirationsteorier, uppenbart, och väljer vad du själv ska tro på. Sen är då frågan vad som är sant. Det man väljer att tror på eller det man inte väljer att tro på.
Men påstår man något bör man förstås belägga det på något sätt. Kan du inte det. Väljer jag att inte tro på de du säger.
Framförallt för att du inte kan belägga dina påståenden om vad de skulle ha sysslat med. Men även för att din argumentation faktiskt är dum. Du saknar trovärdighet.
Citera
2022-10-27, 17:19
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Du skrev nyss att allt som Putin säger är lögner. Alltså är allt i manifestet lögner och inget som är sant, så vad menar du? Det du skrev nyss i detta inlägg är taget från manifestet = alltså inte sant. Du kan inte cherrypicka.
Det var inte Putin som skrev manifestet. Det var nån som var anställd av Putin för att skriva hans segertal. Hade Putin skrivit det själv hade det naturligtvis varit fullt av lögner.

Nu var den enda lögnen där att ryssen proklamerade det nya storryssland där Ukraina och Vitryssland ingick. Och så kommer det naturligtvis inte att sluta. Det enda slutet på denna konflikten är att ryssarna återvänder till Ryssland med sina egna huvuden uppkörda i sina rövar. Det är den enda möjliga utgången.
Citera
2022-10-27, 17:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Det är en sak att träna rekryter med en T-62, men att springa runt med full-bumpor (granater med driv- men utan sprängladdning) i civila kläder*…?
https://twitter.com/ralee85/status/1585531865011822592?s=46&t=aaK4d3v457BQ_K-0EFEGqw

Hur kan man sakna 300’ uniformer om man har (iaf i teorin) en värnpliktsarmé?

*) med reservation för att detta är en för mig okänd svart rysk pansaruniformsrock.
Citera
2022-10-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Finland förlorade trots allt Viborg, rikets andra stad, vilket var en kännbar stympning. Orsaken till min ambivalens är att jag tror att om Finland förlorat helt och blivit "Finska SSSR" så hade de 1991 blivit fria Finland med sina gränser från 1939, dvs inklusive Viborg och Karelen etc. Dock hade man ju haft en urusel utveckling mellan 1945-1991 och ingått i östblocket och haft några 100 000 importerade ryssar att dras med. Värt det? Vettesjutton.

Finland hade ju vid rysk ockupation blivit helt russifierat, ta den stora ryska minoriteten i Estland och Lettland. Dessutom hade en massa finländare skickats till gulag i Sibiren. Så nej Finländarna förlorade nog hellre någon provins än att utsättas för ett folkmord.
Citera
2022-10-27, 17:22
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej, ryssarna kommer att tvingas lämna Ukraina och återvända till sitt paradis med sitt eget huvud upptryckt i sin röv. Så kommer konflikten att sluta.
Jag önskar att det är så konflikten kommer sluta men så blir det inte, Putin har fortfarande makten och han kommer inte acceptera en förlust på sin egen gräns, medhjälp av Nato. Han har fortfarande 6200~ kärnvapen.
Citera
2022-10-27, 17:23
Medlem
Lawlines avatar
Vi kan notera att det går dåligt för rySSen nu och då börjar flera rySStroll att skriva jag tar inte parti för någon alls. Detta fast dom ordagrant tar parti för rySSland. Kanske är ett sätt för dessa att lära sig att acceptera det kommande kapitulationen. 320 döda idag. Nu ska hjälpen komma från Afghanistan
Bara en tidsfråga innan det springer talibantomtar i rySSka armen.

Antonovsky bron är återigen bombad. Allt går enligt planen....
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/yekro1/ukrainian_force_use_12_himars_missiles_hit_a/

1 SU-25 och 1 Ka-52 nerskjutna idag. Allt går enligt planen....
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/yenelu/on_the_morning_of_october_27_ukrainian_defenders/
Citera
2022-10-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
precis så enkelt och simpelt ja. Sedan är det bara upp till de stackars odågorna hur mycket manskap de vill förlora på köpet. Resten har de redan förlorat för lång lång tid framöver. Låt oss hoppas att de gör ett litet misstag så att vi får ge dem lite realitet gällande "NATO". Time for a tango!

https://www.youtube.com/watch?v=MepPfI7ebMY
Citera
2022-10-27, 17:29
Medlem
GundeSs avatar
Citat:
Jag önskar att det är så konflikten kommer sluta men så blir det inte, Putin har fortfarande makten och han kommer inte acceptera en förlust på sin egen gräns, medhjälp av Nato. Han har fortfarande 6200~ kärnvapen.

Jaha. Denna gång åker han ju på torsk. Är det alltså en premtive strike mot Ryssen som måste till? Att han får landområden är uteslutet. Bäst för alla vore att Ryssland slöt fred och åkte hem till Ryssland.
Citera
2022-10-27, 17:30
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Och efter att ryssarna har återvänt till sitt paradis med sina huvud upptryckta i sina rövar så ska 6200 kärnvapenspetsar tryckas upp i Putins röv. Ett efter ett tills han exploderar. Så kommer den här konflikten att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in