2022-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nu var det ju inte huvudsakligen dessa länders åsikter som var det relevanta i det jag citerade, men fortsätt gapa du. Jag skiter fullkomligt i dig
Inte?? Det var ju ganska EXAKT dessa DU hänvisade till, så hur i hela fridens namn kan det INTE vara dessa???? Vet du ens vad du skriver? Och vet du överhuvudtaget vad sydöst-Asien är? Det står ju för helvete skrivet i DITT inlägg!
Citera
2022-10-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ryssland invaderade Ukraina så att Ukraina inte kan gå med i Nato/EU och några till anledningar. Putin invaderade inte Ukraina för att han är sur över att T.ex. Ukraina valde Nazi-tysklands sids i ww2

Putin invaderade för att stjäla.
Citera
2022-10-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
... så vi kan konstatera att det inte är endast Civila BioLab?
Vad menas med Civila i sammahanget?

Det amerikanarna gjorde var att man gav pengar så Ukrainska labb kunde uppgraderas och moderniseras.

Man jobbar ju för att kunna "detect, prevent, and mitigate infectious disease".

Istället för att utveckla biovapen som ryssland ville ha det till så jobbar man för att "reduce the threat of biological weapons proliferation" enligt avtalet. Ryssland sa samma sak om lab i Georgien när man invaderade dom.
Citera
2022-10-27, 16:55
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Okej, så du känner mig bättre än jag känner mig själv? Tack för att du gör det glasklart att det inte finns någon anledning att fortsätta diskutera med dig.

Du är som Putin. Du började. Började med att säga att jag vill ha krig.
Är det så ni resonerar, så ni kan fortsätta?

”Det är ju inte vi som vill kriga, det är de andra. Därför fortsätter vi kriga.”
Citera
2022-10-27, 16:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ja Putain håller ett tal just nu som Peskov marknadsförde som ett "ytterst viktigt tal" men hittills har inget nytt sagts alls. Samma gamla smörja som innan bara. Väst blabla Nato blabla. Men talet är inte slut än. Jag hade väntat mig nåt i stil med full mobilisering eller full reträtt från Ukraina ju. Får se hur det slutar??
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-10-27 kl. 16:59.
Citera
2022-10-27, 16:57
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Du försöker medveten flytta fokus från det som är huvudfrågan här.. och det är USA's inblandning i de 46 Biolab (tidigare förnekade att de ens existerade) i ett land som gränsar till Ryssland.

Hur många Lab Sverige har är fullkomlig ointressant
Du är för sorglig. Du har fått ett antal svar om varför USA (och tidigare även Ryssland) erbjöd sin hjälp med att hålla ordning på dessa biolab om något skulle hända.

I ställer surrar du dig fast vid vad du tror är ett viktigt avslöjande om ’biolab’; uppenbarligen utan att fundera alls över hur befängd idén om att USA skulle utveckla bio-vapen i 46 (!) lab precis vid ryska gränsen när man har hundratals lab på hemmaplan.

Nu väntar vi på ditt nästa drag: biolab som utvecklade virus speciellt för ryssar!
Citera
2022-10-27, 17:04
Medlem
Väst är inte våran fiende sa Putin i talet och så kan idioten hota med kärnvapen ibland mot oss i väst
Citera
2022-10-27, 17:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Och där tog Putains tal slut. Inget nytt alls. Inte ens något av intresse sades på talet. Verkligen märkligt tal, ingen verkar fatta nånting. Skumt som fan alltså. Hela talet finns översatt till tyska nedan. Bara rent svammel alltså.

https://twitter.com/patriot_singles/status/1585637710760271875
Citera
2022-10-27, 17:05
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Bra att ni nu bekräftat det ni förnekat i denna tråd .. :
1. Det finns 46 BioLab i Ukraina (tidigare förnekat av Shillen på forumet)
2. USAs försvarsdepartement är involverat i dessa
3. Labben kan/används för Bio-vapen framställning
4. Ukraina gränsar till Ryssland.

Ovan var mitt mål med diskussionen.. och jag har lyckats uppnå dessa.

Jag är jag och inte ni, förstår du va det betyder?

1,2 och 4 är ju inte kontroversiella? Allmänt känt. (Få förnekar att Ukraina gränsar till Ryssland)

Om 3 är riktigt vet jag inte och kanske inte gäller alla 46 men rimligen de sovjetiska/ryska biovapenfabrikerna som ryssarna väl känner till, då de var just sovjetiska/ryska, men vad har det för relevans? Att något kan användas till något betyder inte att de gjort det. Du har kommit någonstans först när du visat att de använts för att framställa eller forska på biomedicinska vapen under ukrainsk tid. Lycka till med det.
Citera
2022-10-27, 17:06
Medlem
Citat:
Jag kunde inte skite ett större stycke i vem du med ditt uppblåsta ego är.

Det står dig fritt att ofiltrerat svälja den propagandan som serveras.. men där är andra som inte köper den smörja som man försöker proppa i oss.

Att USA inte har några andra intressen än rent civila är ren BS...
Precis lika stor BS som att Irak hade massförstörelsevapen, Att Libyen ville be befriade därav den så fiffigt namngivna "Arabiska Våren".. när allt egentligen handlar om Amerikanska ekonomiska intressen. Som du din pappskalle okritiskt försvarar

Säg mig.. hur ofta har du våta drömmar om landet i väster?
Och? Vem har sagt att du skall bry dig om mig, mitt ego eller överhuvudtaget min persona. INGENSTANS har jag påvisat att det handlade om MIG, utan det var DU som drog in flaggor, färger och landstillhörighet. INGEN annan än DU gjorde det. Efter detta har du fått ett lika jävla korkat svar tillbaks som ditt påstående var gräddat i.

Vad DU anser, tycker eller tror om USA's intressen är något så fullkommligt ovidkommande att det likväl kunde handlat om vad du tycker om brysselkål eller majrovor. Inte bara OT utan fullständigt vansinnigt för dig att sitta och dryfta om. Som sagt, fokusera nu på vad konflikten handlar om, så kan du ta ditt tjat om USA med några utav dina homies och andra shills i en ANNAN tråd.....ok BRO?

Mina drömmar är fullständigt utanför trådens TS också, men vilket land i väst? Väster om mig har jag Micronesien till att börja med, och ja, jag drömmer fortfarande mig tillbaks dit emellanåt. Mycket vackert på alla sätt och vis. Men nu är det väl åter igen INTE geografi vi diskuterar här visst? Eftersom att det nu har, med din egen hjälp, bevisats att du är helt åt helvete ute och reser gällande din insyn i Laboratorier och dess övervakning i Ukraina, så kan du ju ta och skippa det du nu håller på med - ENDAST sikta på att personifiera mig som din motståndare. Pssssssst....90% av världen är din motståndare i den moraliska frågan gällande Ukraina, så svinga snabbt och lycka till
Citera
2022-10-27, 17:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad var meningen med att ta upp detta manifest om inget i den stämmer då? Det var alltså en lögn från dig att katalysatorn var att han ville ta över hela Ukraina? Du är rolig
Jag fattar inte vad du menar?
Putin släppte ett manifest av misstag där han proklamerade att målet att ena de ryska folken hade lyckats. Det betyder att Putins mål hela tiden var att återupprätta Sovjetunionen och göra sig själv till en ny stor diktator över alla de rysktalande folken.

All annan svada om att Ukraina är nazister, att Nato hotar Ryssland och andra töntiga, högtravande barnsligheter är lögn från Kremls propagandafabrik. Kleptokratin i Kreml insåg naturligtvis att det inte hade varit en god idé att använda Putins diktatorsdrömmar som huvudanledningen till invasionen.
Citera
2022-10-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag är jag och inte ni, förstår du va det betyder?

1,2 och 4 är ju inte kontroversiella? Allmänt känt. (Få förnekar att Ukraina gränsar till Ryssland)

Om 3 är riktigt vet jag inte och kanske inte gäller alla 46 men rimligen de sovjetiska/ryska biovapenfabrikerna som ryssarna väl känner till, då de var just sovjetiska/ryska, men vad har det för relevans? Att något kan användas till något betyder inte att de gjort det. Du har kommit någonstans först när du visat att de använts för att framställa eller forska på biomedicinska vapen under ukrainsk tid. Lycka till med det.
Precis! "kan" användas till blah blah blah. Jo, jag kan använda en cykelslang till att mörda en halv by på en ljummen sommarnatt också. Låt oss förklara krig mot ALLA som innehar cyklar - nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in