Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Hur kan du jämföra en jude med en pedofil?
Det är en stor skillnad tycker jag.
Gäddan/pedofilen är ute efter att skada barn/unga.
Det beror ju på vad du menar med "stor skillnad". Det jag har sagt är att de båda delar egenskapen av att vara/ha varit oönskade element av samhället. Det är helt sant, vilket vi båda förstår. Att judendom är en religion och pedofili en sjukdom är i det oväsentligt, och det är där skillnaden ligger.
Det är inkorrekt, andelen gäddor som vill skada barn/unga måste vara försvinnande liten. Klart att den finns, men risken för att jag blir uppäten av en dinosaurie som landar med ett UFO just nu, finns också. Men för det har jag ingen försvarsspray mot utomjordingar, eftersom risken är försvinnande liten. Andelen pedofiler som vill skada barn är än mindre. Att säga något annat är att gå mot nästintill all vetenskap på området. Men deras vilja är dock skilt från vad resultatet kommer bli, det är sant, då deras handlingar faktiskt skadar en hel del av deras offer.
Men då rättssystemet redan bestämt att sexuella övergrepp mot barn är oönskat, och därmed gjort det olagligt, och också arbetar mot sexuella övergrepp mot barn, så ser jag inte varför det skulle finnas ett behov av att belysa problemet. Problemet är känt, och högprioriterat.