2022-10-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En oskyldig behöver inte vara rädd.
Jag trodde jag skrev nått bra med dessa ord...
Är gäddorna skyldiga med andra ord? De är för evigt dömda att finnas i offentligt tillgängliga register...
Artikel 12?
Citera
2022-10-27, 15:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är gäddorna skyldiga med andra ord? De är för evigt dömda att finnas i offentligt tillgängliga register...
Artikel 12?
Ja skyldiga till att söka barn och unga i sexuellt syfte.
Citera
2022-10-27, 15:52
Medlem
Citat:
Söker man barn/unga i sexuellt syfte så är man skyldig till att söka barn/unga i sexuellt syfte.
Konstigt att ingen av gäddorna blivit dömda för det tack vare dumpen då...
Du pekar alltså på alla 150+ gäddorna och säger "Du är skyldig till ett brott" trots att ordningsmakten anser något annat?
Citera
2022-10-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ja skyldiga till att söka barn och unga i sexuellt syfte.
Och straffet för detta bestämmer du? Sara? Patrik?
Citera
2022-10-27, 15:56
Medlem
Citat:
Hur kan du jämföra en jude med en pedofil?
Det är en stor skillnad tycker jag.
Gäddan/pedofilen är ute efter att skada barn/unga.

Det beror ju på vad du menar med "stor skillnad". Det jag har sagt är att de båda delar egenskapen av att vara/ha varit oönskade element av samhället. Det är helt sant, vilket vi båda förstår. Att judendom är en religion och pedofili en sjukdom är i det oväsentligt, och det är där skillnaden ligger.

Det är inkorrekt, andelen gäddor som vill skada barn/unga måste vara försvinnande liten. Klart att den finns, men risken för att jag blir uppäten av en dinosaurie som landar med ett UFO just nu, finns också. Men för det har jag ingen försvarsspray mot utomjordingar, eftersom risken är försvinnande liten. Andelen pedofiler som vill skada barn är än mindre. Att säga något annat är att gå mot nästintill all vetenskap på området. Men deras vilja är dock skilt från vad resultatet kommer bli, det är sant, då deras handlingar faktiskt skadar en hel del av deras offer.

Men då rättssystemet redan bestämt att sexuella övergrepp mot barn är oönskat, och därmed gjort det olagligt, och också arbetar mot sexuella övergrepp mot barn, så ser jag inte varför det skulle finnas ett behov av att belysa problemet. Problemet är känt, och högprioriterat.
Citera
2022-10-27, 15:59
Medlem
Väldigt vad det gnälls på Turken. Han är den roligaste skribenten efter korrekte Adina. Turken står t om för underhållningen i Dumplingarnas bil enligt Sara. Skulle inte kalla det illa pinkat.
Citera
2022-10-27, 16:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Konstigt att ingen av gäddorna blivit dömda för det tack vare dumpen då...
Du pekar alltså på alla 150+ gäddorna och säger "Du är skyldig till ett brott" trots att ordningsmakten anser något annat?
Vi får hoppas på en förändring där inom snar framtid. Dumpen belyser problemet.
Citera
2022-10-27, 16:02
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Smajlaren gjorde susen! Drick nu 5 koppar kaffe och släng dig sedan i bingen.
Tack! Jag lydde ditt råd angående kaffe!

Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
P.S. Har tillfällig vapenvila med Moderator, medan hen samlar sig för ett svar på mitt ifrågasättande av hens moderering.
Ja jag undrade nyss varför du inte dunstat

Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Har ett ganska bra jobb. Kan som någon skrev skriva lite på Flashback samtidigt. Men knappast stalka 150 gäddor med anhöriga som Lysturken ägnar sig åt.

Läste i hans historik för något år sedan. Därför jag antog att han saknade jobb. Verkar inte som att han skaffat något sedan dess. Ganska tragisk människa om jag inte missminner mig.

Lite nyfiken på vad Patrik och Sara gör om dagarna nu när de inte jagar Gäddor? Patrik försörjde sig ju på föreläsningar innan Corona. Det som inträffade var att hans föreläsningar tvärdog i och med pandemin. Han tog ut lån för att klara de löpande utgifterna. På grund av misskötsel så sa banken upp lånen. Därför han hamnade i rättstvist med banken.

Det var i samband med föreläsningstorkan som han hoppade på det här med Dumpen. Förmodligen så tänkte han att swishen skulle ersätta intäkterna från föreläsningarna. Tror att det tvärtom dödat hans möjligheter att återuppta föreläsningarna. Lite för mycket "buskis-snusk" kopplat till honom nu.

Vi är många som läst även din historik…
Citera
2022-10-27, 16:03
Medlem
Citat:
Vi får hoppas på en förändring där inom snar framtid. Dumpen belyser problemet.
Slutsatsen blir - det är värt att både rasera och släcka liv som väljs ut av Sara Nilsson och Patrik Sjöberg för att KANSKE uppnå den förändringen?
Citera
2022-10-27, 16:04
Medlem
Citat:
Jag förstår att det finns pedofiler/hebefiler här i tråden och är dessa oskyldiga så behöver de inte vara rädda, vilket man kan förstå att de är när man ser hur inläggen är skrivna.

Det finns säkert både pedofiler och hebefiler här i tråden. Jag vet inte, och inte tänker jag räkna ut sannolikheten för det heller, utan för sakens skull, så säger vi att så är fallet.

Vad spelar det för roll? Förändras deras argument och fullt rimliga oro, av vad andra tråddeltagares sexuella läggningar/psykiska störningar är? Skulle inte en pedofil kunna känna oro inför att samhället accepterar att vissa medborgare helt saknar mänskliga rättigheter och lagligt skydd? Finns det någon annan psykisk störning som helt sätter en individs resonemangsförmåga ur spel??
Citera
2022-10-27, 16:36
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Slutsatsen blir - det är värt att både rasera och släcka liv som väljs ut av Sara Nilsson och Patrik Sjöberg för att KANSKE uppnå den förändringen?
Det är Gäddan som väljer att rasera sitt liv.
Citera
2022-10-27, 16:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Är man fattig och hittar en hundralapp, lämnar man den inte hos polisen, så frågan är hur mycket pedofiler de är, när de får höra någon snacka snusk så kan de gå i gasen då de aldrig hört det förut. Att sen få höra de är 14 år kan sedan vara svårt att ta.

Men kanske 80-90 % fattar att det är något lurt. Finns det 1000 pedofiler i Sverige så har Dumpen redan fått de lättlurade på kroken och lär inte få så många fler, och de som hört det förut, lär bli svåra att lura.

Så Dumpen får nog ändra inriktning från uthängning till ett diskutionsforum. Förmodligen är det inte så vanligt som de vill göra gällande.

De har gjort avtryck i alla fall, den biten är bra, men tycker det är mycket synd på det sätt som de valt. Dels för att det alltid är fel att luras, sen att de utnyttjar stigmat för att få så mycket verkan som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in