2022-10-27, 15:38
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Du kan i vart fall bara bli dömd för det om du visste eller borde ha förstått vad han skulle använda vapnet till. Om tex en jaktaffär säljer en bössa till en jägare och den jägaren sedan skjuter en snubbe med den, anser inte jag att jaktaffären gör sig skyldigt till medhjälp till mord, även om försäljningen i sig var en förutsättning för mordet. Blir fånigt prata om indirekt ansvar, mer vettigt prata om direkt ansvar. Notera att något brott "Indirekt medhjälp till mord" inte finns, av angivna skäl.
Det här är inte en tråd för Sveriges lagar. Jag ville inte starta en diskussion om lagen, det var bara en jämförelse.
Citera
2022-10-27, 15:38
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Nej och den har du givetvis rätt till men din åsikt är ju å andra sidan inte fakta så vi som bryr oss om det istället för att bara gå runt och ”tycka” något helt slumpvis skiter ju såklart i det.

Det har redan avhandlats tusen gånger tidigare att det är ingen som ifrågasätter eller att det funnits ny-nazistiska grupper i Ukraina precis som det finns i alla länder men det har inte med kriget att göra.

Jo. Vi bör inte uppmuntra det eller skicka vapen till sådana grupper. Jag köper i princip invändningen att fiendens fiende är vår vän i det fallet, men Ryssland var inget hot mot oss. Ej heller var eller är de så starka att vi behöver nedbryta deras stridskapacitet. Men vi borde öka vår egen.
Citera
2022-10-27, 15:39
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du är dummare än tåget...

Tror du att man skriver rätt ut at man forskar på biovapen som adresserar/attackerar endast ex den slaviska genen?

Menar du att ovan är en omöjlighet i dessa lab?
Om ja.. hur vet du det?

Personangrepp, nice touch, eller inte?

Så vad har då källan för värde för att stödja din konspirationsteori enligt dig? Inget enligt mig. Känns lite Hans Holmér över dig, "det värsta hotet är att det inte finns ett hot"

Och nu är det du som påstår att de biologiska labben använts till annat än vad de uppges vara till för, så bevisbördan för ditt befängda påstående landar hos dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att stödja nazismen i Ukraina är raka motsatsen till allt som är moraliskt rätt.
Du har nog inte gjort din hemläxa angående nazism. Vad är nazistiskt i Ukraina? Revanschism och irredentism? Raslagar? "Kinder, Küche, Kirche"? Motstånd mot homosexualitet? Antisemitism?

Allt detta låter snarare som ryska nationalsporter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Nej. Ryssland invadera pga Nato, Nato skickar vapen till Ukraina för att kriga indirekt mot Ryssland. Så det är ett proxykrig

Med ditt resonemang så har inte bara Ryssland fört proxykrig över hela världen sedan 40-talet, utan dessutom mer eller mindre vartenda land i världen. Med ditt resonemang som är så totalt ute i det blå och som en rak kopia på vad ryska staten sitter och fantiserar om, så är alltså alla länder som säljer och skänker (mycket ofta ja) vapen i proxykrig med någon eftersom att en hiskeligt stor del av de länder som får/köper vapen är i väpnad konflikt med ett annat. Ditt jävla jidder om proxykrig är inget annat än ett påhitt från de stackars ryssarna som inte kan acceptera sin egen uselhet när de stöter på riktiga och moderna vapen. Så en rysk offerkofta med för långa armar och inget annat.

Vad som däremot är sant är att Ukraina får OCH köper (lend lease) vapen utav individuella länder (INTE NATO, ty NATO har inga gemensamma vapen utan endast medlemmarnas egna sådana) som anser att det är det moraliskt rätta att stötta Ukraina i konflikten som Ryssland bringat dem in i. Fullt normalt och som det skall vara. Istället för som ryss-asen som har stöttat ENDAST vansinnesregimer med vapen de senaste 70 åren. DET däremot är i allra högsta grad att proxykriga för egen vinnings skull. Europa och USA ger inte Ukraina vapen för att vinna något själva, som du klart och tydligt kan se, och (du)även gör eftersom att du nämner hur gåvorna tynger EU hårt. Hjälpen Ukraina får är inte för att på något sätt bringa dem närmre "väst" och ännu mindre för att komma åt Ryssland. Att försvaga Ryssland har blivit en bieffekt EFTER att Ryssland nu har invaderat och terroriserat grannstater i 20+ år. Simpel matematik
Citera
2022-10-27, 15:41
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
jajaja.. ditt yrke går inte att missta då du är usel på det.

Vi kan vara överens om att vi tolkar texten olika även om den är glasklar.

Frågan var att dina polare förnekade att det fanns bio-lab i Ukraina.. jag motbevisade dem.
Nu ändras fokus till något annat.. i typiskt PsyOps manér.
Det handlar inte om att vina argumentet.. det handlar om att överskölja med felaktigheter så sanningen drunknar.

Vi möts på slagfältet... är du riktig säker att du valt rätt sida?
Nazityskarna lydde också "bara order"
Labben finns. De varken tillverkade eller utvecklade några vapen.

För att påståendet att USA sponsrar lab som syftar till biovapenutveckling behöver båda nedanstående vara sant:
1. USA har sponsrat lab.
2. De lab som USA sponsrat utvecklar biovapen.

Var det som utlöste kriget att en 12 åring gav Putin nobben?

Han hävdade ju innan invasionen att invasionen inte skulle ske.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-10-27, 15:42
Medlem
Citat:
Om jag ger dig ett vapen och du går och dödar en snubbe, är inte jag då indirekt medhjälp till mord?

Om jag ger dig ett vapen för att skydda dig mot någon som redan dödat någon i den familj och nu är påväg döda fler så gör man en god gärning och inte mord.
Citera
2022-10-27, 15:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Om jag ger dig ett vapen och du går och dödar en snubbe, är inte jag då indirekt medhjälp till mord?
En felaktig jämförelse som bara förstärker vad jag sa om dig.
Citera
2022-10-27, 15:44
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Är dessa biolab amerikanska eller ukrainska? Är de farliga?

Vad får du ut av dina källor?

Att"Lab-förnekarna" inte kan förneka att det faktiskt finns 46 BioLab i Ukraina.. och som supporteras av amerikanska försvarsdepartmentet.
Ovan är fakta.. det skriver tom Pentagon

Att flytta fokus till "är de farliga".. är att bara spinna vidare så man till slut kan säga.. "ahhhaaa, I gotcha!"
Citera
2022-10-27, 15:45
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Har inte din mamma kramat dig när du var liten.. du är väldigt mycket för tvång (allt från vaccin till nu tvångströja)?

Vad EXAKT är det du inte förstår i länken du fick.. eller om din engelska är bristfällig kan vi hjälpa dig med översättningen?

här kommer länken igen: https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Låt oss bryta ner det:
1. "The U.S. Departments of Defense and State funded programs to help transition such former Soviet weapons facilities into peaceful public health facilities. "... fokusera på "The U.S. Departments of Defense"

2. "The United States has also worked collaboratively to improve Ukraine’s biological safety, security, and disease surveillance for both human and animal health, providing support to 46 peaceful Ukrainian laboratories"... fokusera på bekräftandet av 46 Lab

3. "This assistance has directly and measurably improved Ukraine’s preparedness and response efforts to detect and report outbreaks, including COVID-19 response"... fokusera på viruset

Biolabben finns, allt annat är grejer som borde vara tillräckligt för att få dig tvångsinlagd.
Citera
2022-10-27, 15:46
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det finns ju inget som tyder på det. Inte utöver dina sociala medier - auktoriteter i alla fall.

Huruvida det är möjligt eller inte är inte relevant för om det görs eller inte. Om du vill hävda att det görs, är det ju din uppgift att visa det.

Och då kommer sociala medier in.
Ta detta som exempel
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Hävdar du att det är omöjligt för Putin att skjuta en 12 åring som vägrar suga av honom?

Räcker det att jag skriver att så skett på Facebook för att du ska bli brydd?

Jag sa till dig att du suger på ditt jobb.. vi har sedan länge passerat "sociala medier" som källa.

Du har fått en direktlänk till Pentagons pressrelease...

men här kommer den igen (ta nu en kopp kaffe och kom in i matchen lite)
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/
Citera
2022-10-27, 15:48
Medlem
Citat:
Jag håller med om en sak du skrev. Ryssland är Kinas knähund, det är sant. Kina är en militär stormakt och ett väldigt stort hot mot västvärlden.

Kina är en militär stormakt ja. Kina är dessutom fyllt med ett folk som är upplysta och utvecklade på ett mycket "högt" plan. Däremot är Kina inte ett hot mot västvärlden på något sätt mer än att de utgör en riktig potentiell fara vid eventuellt krig. Dock är Kina inte krigiskt i varken sinne eller blod....Ryssland däremot är ENDAST krigiskt. Du kan inte jämföra retarderade slaver med högt utvecklade asiatiska folk. Det är en skymf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in