2022-10-27, 15:28
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Sluta bete dig som en som verkar behöva en tvångströja!
USA har inga biolab i ukraina som tillverkar vapen , USA har öht inga biolab i ukraina.

Har inte din mamma kramat dig när du var liten.. du är väldigt mycket för tvång (allt från vaccin till nu tvångströja)?

Vad EXAKT är det du inte förstår i länken du fick.. eller om din engelska är bristfällig kan vi hjälpa dig med översättningen?

här kommer länken igen: https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Låt oss bryta ner det:
1. "The U.S. Departments of Defense and State funded programs to help transition such former Soviet weapons facilities into peaceful public health facilities. "... fokusera på "The U.S. Departments of Defense"

2. "The United States has also worked collaboratively to improve Ukraine’s biological safety, security, and disease surveillance for both human and animal health, providing support to 46 peaceful Ukrainian laboratories"... fokusera på bekräftandet av 46 Lab

3. "This assistance has directly and measurably improved Ukraine’s preparedness and response efforts to detect and report outbreaks, including COVID-19 response"... fokusera på viruset
Citera
2022-10-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tack, jag menar vice premiärminister. Sych heter han. Ja, det verkar inte som nazisterna i Ukraina har så mycket emot judar, de är mer inriktade på ukrainskhet och anti-ryskhet (ett annat tema i Hitlers ideologi). Ideologier utvecklas. Karl Marx ansåg det otänkbart att kommunistiska revolutionen skulle starta i Ryssland t ex, eftersom det inte var teknologiskt avancerat nog.

Det intressanta med Azov och deras "systrar" är snarare hur de fått makt utomparlamentariskt, än deras absoluta mängd. De fick artilleri och stridsvagnar. De skrattade ut Zelensky när han ville stoppa dem: https://www.youtube.com/watch?v=rgkPpsyUFcM . Parlamentet har röstat genom Bandera-firande på nationell nivå, osv.

”Antiryskhet”? Så nu är alla som är emot Rysslands regim nazister? Du borde verkligen söka hjälp för det där?
Citera
2022-10-27, 15:30
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Förmodligen inte, men är det då Rysslands aggressiva utrikespolitik eller Natos vilja att expandera österut som får Rysslands grannländer och vilja gå med i Nato?
Rysslands aggressiva utrikespolitik. Den som nekar det vet inte tillräckligt om bakgrunden till konflikten.
Citera
2022-10-27, 15:30
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Det råkar inte vara så att du läst källan? I så fall borde du förstå att du ramlade i den klassiska, "Den som gräver en grop åt andra ...", dvs din "fälla" trillade du själv i. Hela konspirationsteorin med "46 biolabs" handlar ju om att de skulle forska på eller ta fram biomedicinska vapen, och så säger din källa motsatsen, "hoppsan, tänkte inte på det".

Du är dummare än tåget...

Tror du att man skriver rätt ut at man forskar på biovapen som adresserar/attackerar endast ex den slaviska genen?

Menar du att ovan är en omöjlighet i dessa lab?
Om ja.. hur vet du det?
Citera
2022-10-27, 15:31
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ukraina får vapen för att försvara sig mot ryssland. Så din jämförelse kan du slänga
Det är samma sak.
Citera
2022-10-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om det inte fanns "sånt" så skulle caset för att stödja Ukraina förbättras ja. Men det är inte min åsikt.

Nej och den har du givetvis rätt till men din åsikt är ju å andra sidan inte fakta så vi som bryr oss om det istället för att bara gå runt och ”tycka” något helt slumpvis skiter ju såklart i det.

Det har redan avhandlats tusen gånger tidigare att det är ingen som ifrågasätter eller att det funnits ny-nazistiska grupper i Ukraina precis som det finns i alla länder men det har inte med kriget att göra.
Citera
2022-10-27, 15:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Om jag ger dig ett vapen och du går och dödar en snubbe, är inte jag då indirekt medhjälp till mord?

Du kan i vart fall bara bli dömd för det om du visste eller borde ha förstått vad han skulle använda vapnet till. Om tex en jaktaffär säljer en bössa till en jägare och den jägaren sedan skjuter en snubbe med den, anser inte jag att jaktaffären gör sig skyldigt till medhjälp till mord, även om försäljningen i sig var en förutsättning för mordet. Blir fånigt prata om indirekt ansvar, mer vettigt prata om direkt ansvar. Notera att något brott "Indirekt medhjälp till mord" inte finns, av angivna skäl.
Citera
2022-10-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Det är samma sak.

Långt ifrån samma sak. Det förstår även du.
Citera
2022-10-27, 15:35
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
En skillnad mellan oss är att jag även har överlevt fyra doser vaccin.

Det är ju bara att läsa texten du citerade från källan så ser du vad labben handlade om.

Är det kontroversiellt med saker som (titta på det fetade om texten är för lång)
The United States has also worked collaboratively to improve Ukraine’s biological safety, security, and disease surveillance for both human and animal health, providing support to 46 peaceful Ukrainian laboratories, health facilities, and disease diagnostic sites over the last two decades. The collaborative programs have focused on improving public health and agricultural safety measures at the nexus of nonproliferation.

För att finna detta kontroversiellt måste man väl vara ryss, eller åtminstone konspirerationsteo... Ohh, där har vi det.

Då vet vi att din mening aldrig var att försvara ditt val av källa när du försvarade källan. Du inser också att den var usel och kan inte backa upp dina påståenden eller antydningar med trovärdiga källor. Jag visste ju det redan, men bra att det kommer till ytan i denna tråd, kanske med andra användare. Du är en bedragare och kan inte litas på. Och har nu hittat en vän i Putin.

Kanske är du vaccinerad också. Det vet vi ju inte eftersom du visar att du gärna ljuger.

jajaja.. ditt yrke går inte att missta då du är usel på det.

Vi kan vara överens om att vi tolkar texten olika även om den är glasklar.

Frågan var att dina polare förnekade att det fanns bio-lab i Ukraina.. jag motbevisade dem.
Nu ändras fokus till något annat.. i typiskt PsyOps manér.
Det handlar inte om att vina argumentet.. det handlar om att överskölja med felaktigheter så sanningen drunknar.

Vi möts på slagfältet... är du riktig säker att du valt rätt sida?
Nazityskarna lydde också "bara order"
Citera
2022-10-27, 15:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
”Antiryskhet”? Så nu är alla som är emot Rysslands regim nazister? Du borde verkligen söka hjälp för det där?

Nej. T ex ungmoderater och västerpartister kan vara invandringspositiva, av helt olika skäl. På samma vis finns det många olika grupperingar som är anti-ryska. Varför behöver jag förklara det för dig?
Citera
2022-10-27, 15:36
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du är dummare än tåget...

Tror du att man skriver rätt ut at man forskar på biovapen som adresserar/attackerar endast ex den slaviska genen?

Menar du att ovan är en omöjlighet i dessa lab?
Om ja.. hur vet du det?
Det finns ju inget som tyder på det. Inte utöver dina sociala medier - auktoriteter i alla fall.

Huruvida det är möjligt eller inte är inte relevant för om det görs eller inte. Om du vill hävda att det görs, är det ju din uppgift att visa det.

Och då kommer sociala medier in.
Ta detta som exempel
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Hävdar du att det är omöjligt för Putin att skjuta en 12 åring som vägrar suga av honom?

Räcker det att jag skriver att så skett på Facebook för att du ska bli brydd?
Citera
2022-10-27, 15:37
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Långt ifrån samma sak. Det förstår även du.
Varför pratar du för vad jag förstår? Du kan inte ens förstå att om man ger vapen till ett land i en "affär" så är man inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in