2022-10-27, 14:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Varför denna oro kring P, S och Lysturken?
Är ni oskyldiga så har ni inget att vara rädda för.
Citera
2022-10-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför denna oro kring P, S och Lysturken?
Är ni oskyldiga så har ni inget att vara rädda för.

Dessvärre är det svårt att tänka så. För förföljelser av människor man anser vara oönskade i samhället börjar ofta litet, och accelererar till allt värre. Har vi sett flera gånger under historien, tyvärr.

Det är helt klart bättre att slå ner medborgargrupper som vill bryta samhällets våldsmonopol och rättsskipning så tidigt som möjligt. Annars får polismyndigheten problemet senare med stora mobbar som vill skipa rättvisa på sitt sätt, och då riskerar oskyldiga absolut att skadas. Återigen, det finns flertalet bevis på det genom åren, så det är inte en utveckling vi behöver undra OM den händer, utan snarare NÄR den händer, om samhället låter privata ordningsmakter leka.

Citat:
När de kom för att hämta kommunisterna brydde jag mig inte,
jag var ju inte kommunist.
När de kom för att hämta fackföreningsfolket brydde jag mig inte,
jag var ju inte med i någon fackförening.
När de kom för att hämta judarna och zigenarna brydde jag mig inte,
jag var ju inte jude eller zigenare.
När de kom för att hämta de homosexuella brydde jag mig inte,
jag var ju inte homosexuell.
När de kom för att hämta mig, fanns det ingen kvar som kunde hjälpa mig...

Det är den här utvecklingen jag är orolig för, om vi undantar vissa grupper av människor, på grund av att dessa betraktas som oönskade element i samhället, då är den här utvecklingen inte långt borta.
Citera
2022-10-27, 15:02
Medlem
Igår såg jag precis det jag varit rätt för hela tiden med Dumpen.se. Jag kan inte säga att jag reagerade jättekraftigt, eftersom jag som sagt gått och väntat på det, men det gör mig ändå ledsen och lite orolig inför framtiden.

Det jag syftar på, är ett inlägg från Sara, där hon delar en text från Expressen tror jag. Handlar om en tjej, på runt 13 år, som bokat träff med en äldre man. Orsaken är ju att det är en "pedofil, som skulle straffas. Hon ville kasta ägg på honom". Helt ärligt så kan jag tycka att det är en farlig utveckling på två sätt.

För det första så är det alltid en risk med att medborgare som saknar rätt kompetens och utrustning, ska börja leka ordningsmakt. Ordningsvakter och ordningspoliser har alla utbildning för sitt uppdrag. OV:s kan vi väl surra lite om, det är inte en lång utbildning, men ändå en utbildning, men prov och lämplighetskontroller. Polis, det är en högkoleutbildning på 2,5 år, och aspirantjänstgöring. Det betyder att det är extremt självklart att en 13 åring inte ska leka polis.

För det andra så är det attityden jag är orolig för. Här träffar man på en människa med ett felaktigt beteende, om det råder inget tiviel. Men vilken jävla uppfostran har ungen, vars första tanke är att personen ska förödmjukas och hånas? Precis den jävla attityden som ligger bakom att människor med psykisk ohälsa skäms. Precis den stenåldersattityden som ligger bakom att vanställda människor hånas i samhället. Hur kan det inte vara någon som reagerar på att det skulle vara ett problem 2022?

Vad hade varit önskvärt beteende i det här fallet? Jo att ungen hade blockerat personen, och gått vidare. Hur kan det ska vara så svårt? Hon kommer råka på många oönskade kontaktförsök, varför inte bara lära henne en bra lösning på det? Alternativt informera om att det är oönskat, och om försöken ändå fortsätter, polisanmäla, så snubben kan få hjälp att lösa sitt beteende.
Citera
2022-10-27, 15:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Dessvärre är det svårt att tänka så. För förföljelser av människor man anser vara oönskade i samhället börjar ofta litet, och accelererar till allt värre. Har vi sett flera gånger under historien, tyvärr.

Det är helt klart bättre att slå ner medborgargrupper som vill bryta samhällets våldsmonopol och rättsskipning så tidigt som möjligt. Annars får polismyndigheten problemet senare med stora mobbar som vill skipa rättvisa på sitt sätt, och då riskerar oskyldiga absolut att skadas. Återigen, det finns flertalet bevis på det genom åren, så det är inte en utveckling vi behöver undra OM den händer, utan snarare NÄR den händer, om samhället låter privata ordningsmakter leka.

Det är den här utvecklingen jag är orolig för, om vi undantar vissa grupper av människor, på grund av att dessa betraktas som oönskade element i samhället, då är den här utvecklingen inte långt borta.
I det här fallet handlar det inte om olika åsikter, hudfärg eller härkomst.
Det handlar om män som söker barn/unga i sexuellt syfte.
Det är olagligt och kan ge de utsatta skador för livet.
Det går inte riktigt att jämföra med det som du har tagit upp.
Dumpen visar hur fel det är att göra som Gäddorna gör. Det handlar alltså inte om oskyldiga människor som plötsligt skulle bli påhoppade.
Är man oskyldig och låter bli att söka barn/unga i sexuellt syfte så behöver man inte vara rädd.
Citera
2022-10-27, 15:17
Medlem
Citat:
Dumpen visar hur fel det är att göra som Gäddorna gör. Det handlar alltså inte om oskyldiga människor som plötsligt skulle bli påhoppade.
Är man oskyldig och låter bli att söka barn/unga i sexuellt syfte så behöver man inte vara rädd.

Antar att du gör ditt bästa efter dina mentala förutsättningar.

Anser du att vi ska avskaffa domstolar? Dumpen avgör vilka som är skyldiga?

Hur ska du tänka som anhörig då? Hur undviker du att bli drabbad av Dumpen då? De gör ju inget alls och blir ändå trakasserade.
Citera
2022-10-27, 15:19
Medlem
Citat:

Precis som du säger, det handlar om oönskade element i samhället. Spelar sedan ingen som helst roll om det är oönskat på grund av religion, sexuell läggning, åsikter, eller hudfärg. Så jämförelsen är helt riktigt och fullt möjligt att göra. Under Nazityskland så var det olagligt att vara Jude, på grund av att de kunde skada andra människor.

Dumpen visar inte alls på hur fel det är att göra som göddorna gör. De är enbart ute efter att få förödmjuka människor, för att skapa ett vi och de andra samhälle. Inget annat.

Och du har helt rätt, att ha sex med minderåriga och/eller att söka kontakt med minderåriga för sexuella syften är olagligt. Därav så fyller ju inte Dumpen någon önskad funktion i samhället, utan enbart en oönskad och riskfylld. Problemen är som sagt många, och nyttan är vad som hittills visats obefintlig.
Citera
2022-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
Hm? I lagens mening är de ju oskyldiga? När du säger att de är skyldiga så är det ju du som tar på dig rollen att dömma?
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odif6891
Antar att du gör ditt bästa efter dina mentala förutsättningar.

Anser du att vi ska avskaffa domstolar? Dumpen avgör vilka som är skyldiga?

Hur ska du tänka som anhörig då? Hur undviker du att bli drabbad av Dumpen då? De gör ju inget alls och blir ändå trakasserade.
Dumpen förstör livet för potentiella övergripare eftersom de KAN utgöra ett hot mot barn.

Vad ska vi göra med de som kör för fort med riktiga barn i bilen? De är potentiella barnamördare och har en reell sannolinhet att skada ett eller flera barn svårt, alt döda de.
Citera
2022-10-27, 15:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Precis som du säger, det handlar om oönskade element i samhället. Spelar sedan ingen som helst roll om det är oönskat på grund av religion, sexuell läggning, åsikter, eller hudfärg. Så jämförelsen är helt riktigt och fullt möjligt att göra. Under Nazityskland så var det olagligt att vara Jude, på grund av att de kunde skada andra människor.

Dumpen visar inte alls på hur fel det är att göra som göddorna gör. De är enbart ute efter att få förödmjuka människor, för att skapa ett vi och de andra samhälle. Inget annat.

Och du har helt rätt, att ha sex med minderåriga och/eller att söka kontakt med minderåriga för sexuella syften är olagligt. Därav så fyller ju inte Dumpen någon önskad funktion i samhället, utan enbart en oönskad och riskfylld. Problemen är som sagt många, och nyttan är vad som hittills visats obefintlig.

Hur kan du jämföra en jude med en pedofil?
Det är en stor skillnad tycker jag.
Gäddan/pedofilen är ute efter att skada barn/unga.
Fördelen med Dumpen är att problemet uppmärksammas och att det kan ha en avskräckande effekt så man låter bli att söka barn/unga i sexuellt syfte.
Jag förstår att det finns pedofiler/hebefiler här i tråden och är dessa oskyldiga så behöver de inte vara rädda, vilket man kan förstå att de är när man ser hur inläggen är skrivna.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-10-27 kl. 15:41.
Citera
2022-10-27, 15:37
Medlem
Citat:
Hur kan du jämföra en jude med en pedofil?
Det är en stor skillnad tycker jag.
Gäddan/pedofilen är ute efter att skada barn/unga.
Fördelen med Dumpen är att problemet uppmärksammas och att det kan ha en avskräckande effekt så man låter bli att söka barn/unga i sexuellt syfte.
Jag förstår att det finns pedofiler/hebofiler här i tråden och är dessa oskyldiga så behöver de inte vara rädda, vilket man kan förstå att de är när man ser hur inläggen är skrivna.
Du kan ta mig fan inte skriva ett inlägg utan att kalla olikt tänkande för pedofiler. Otäcka människa. Måtte du varken han omsorgsroll för barn, eller någon form av förtroendeyrke!
Citera
2022-10-27, 15:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du kan ta mig fan inte skriva ett inlägg utan att kalla olikt tänkande för pedofiler. Otäcka människa. Måtte du varken han omsorgsroll för barn, eller någon form av förtroendeyrke!
En oskyldig behöver inte vara rädd.
Jag trodde jag skrev nått bra med dessa ord...
Ville vara snäll...
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-10-27 kl. 15:55.
Citera
2022-10-27, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hm? I lagens mening är de ju oskyldiga? När du säger att de är skyldiga så är det ju du som tar på dig rollen att dömma?
Söker man barn/unga i sexuellt syfte så är man skyldig till att söka barn/unga i sexuellt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in