2022-10-27, 15:20
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Indirekt, ja.

Exakt.. precis som USA är i indirekt krig med Ryssland.

Normalbegåvade fattar sådant...
Citera
2022-10-27, 15:22
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Säkert jättemånga som vill gå med nu men det spelar ingen roll. Dom kommer inte bli insläppta, för mycket korruption osv. EU är inte heller på bordet för Ukraina.
Förmodligen inte, men är det då Rysslands aggressiva utrikespolitik eller Natos vilja att expandera österut som får Rysslands grannländer och vilja gå med i Nato?
Citera
2022-10-27, 15:23
Medlem
Citat:
Jag håller med om en sak du skrev. Ryssland är Kinas knähund, det är sant. Kina är en militär stormakt och ett väldigt stort hot mot västvärlden.

Även där har du fel. Kina har en stor krigsmakt men saknar precis som Ryssland förmåga att operera utanför sina egna gränser så Kina är i praktiken inget direkt hot mot västvärlden annat än att faddermusätarna i Peking, precis som Putin givetvis, drabbas av storhetsvansinne och få för sig att de har den förmågan och som ryssarna direkt gör världshistoriens största magplask.
Citera
2022-10-27, 15:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Men nu är det så att Ukrainas president är jude och stora delar av hans släkt blev mördade i förintelsen, är han nazist eller omger sig med nazister?

Vem var den där ”vice statsminister” som var nazist? Nu har ju inte Ukraina någon vice statsminister så jag gissar att du menar premiärminister? Är det juden Arsenij Jatsenjuk som är nazisten??

Mycket prat om Azov bland er sort, dom var väl som mest 2000-3000 personer, det är inte så många i ett land med över 40 miljoner invånare.

Tack, jag menar vice premiärminister. Sych heter han. Ja, det verkar inte som nazisterna i Ukraina har så mycket emot judar, de är mer inriktade på ukrainskhet och anti-ryskhet (ett annat tema i Hitlers ideologi). Ideologier utvecklas. Karl Marx ansåg det otänkbart att kommunistiska revolutionen skulle starta i Ryssland t ex, eftersom det inte var teknologiskt avancerat nog.

Det intressanta med Azov och deras "systrar" är snarare hur de fått makt utomparlamentariskt, än deras absoluta mängd. De fick artilleri och stridsvagnar. De skrattade ut Zelensky när han ville stoppa dem: https://www.youtube.com/watch?v=rgkPpsyUFcM . Parlamentet har röstat genom Bandera-firande på nationell nivå, osv.
Citera
2022-10-27, 15:24
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Mr Artur... long time no see.
uppenbarligen överlevde både du och jag c19 scamen

Som vanligt har du uppfattat helt fel...
Det började med ett telegraminlägg men det var ett bete så dina korkade shill-kompisar skulle klanka på källan och inte innehållet. och självklart krävakälla "från Pentagon"... vilket de fick.

De är bara sura nu och vet inte hur de ska hantera sina känslor när de blev överbevisade... så de drar till det vanliga du också brukar komma med.. du vet.. konspirationsteorier, rysstroll och annan bajs som kommer ur era munnar.

Men här kommer källan igen från Pentagon där de bekräftar inblandning i Ukrainas 46 Biolabs.
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Ha en bra eftermiddag

Det råkar inte vara så att du läst källan? I så fall borde du förstå att du ramlade i den klassiska, "Den som gräver en grop åt andra ...", dvs din "fälla" trillade du själv i. Hela konspirationsteorin med "46 biolabs" handlar ju om att de skulle forska på eller ta fram biomedicinska vapen, och så säger din källa motsatsen, "hoppsan, tänkte inte på det".
Citera
2022-10-27, 15:24
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Mr Artur... long time no see.
uppenbarligen överlevde både du och jag c19 scamen
En skillnad mellan oss är att jag även har överlevt fyra doser vaccin.

Citat:
Som vanligt har du uppfattat helt fel...
Det började med ett telegraminlägg men det var ett bete så dina korkade shill-kompisar skulle klanka på källan och inte innehållet. och självklart krävakälla "från Pentagon"... vilket de fick.

De är bara sura nu och vet inte hur de ska hantera sina känslor när de blev överbevisade... så de drar till det vanliga du också brukar komma med.. du vet.. konspirationsteorier, rysstroll och annan bajs som kommer ur era munnar.

Men här kommer källan igen från Pentagon där de bekräftar inblandning i Ukrainas 46 Biolabs.
https://www.defense.gov/News/Releases/Release/Article/3057517/fact-sheet-on-wmd-threat-reduction-efforts-with-ukraine-russia-and-other-former/

Ha en bra eftermiddag
Det är ju bara att läsa texten du citerade från källan så ser du vad labben handlade om.

Är det kontroversiellt med saker som (titta på det fetade om texten är för lång)
The United States has also worked collaboratively to improve Ukraine’s biological safety, security, and disease surveillance for both human and animal health, providing support to 46 peaceful Ukrainian laboratories, health facilities, and disease diagnostic sites over the last two decades. The collaborative programs have focused on improving public health and agricultural safety measures at the nexus of nonproliferation.

För att finna detta kontroversiellt måste man väl vara ryss, eller åtminstone konspirerationsteo... Ohh, där har vi det.

Då vet vi att din mening aldrig var att försvara ditt val av källa när du försvarade källan. Du inser också att den var usel och kan inte backa upp dina påståenden eller antydningar med trovärdiga källor. Jag visste ju det redan, men bra att det kommer till ytan i denna tråd, kanske med andra användare. Du är en bedragare och kan inte litas på. Och har nu hittat en vän i Putin.

Kanske är du vaccinerad också. Det vet vi ju inte eftersom du visar att du gärna ljuger.
Senast redigerad av MrArtur 2022-10-27 kl. 15:29.
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
LOL

Du är en komplett idiot.
Om jag ger dig ett vapen och du går och dödar en snubbe, är inte jag då indirekt medhjälp till mord?
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Ha en bra eftermiddag
Är dessa biolab amerikanska eller ukrainska? Är de farliga?

Vad får du ut av dina källor?
Citera
2022-10-27, 15:26
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi får väl se, personligen tror jag Ukraina blir det land som kommer finnas kvar om tio år till skillnad från Ryssland.
Ok. Du får tycka det.
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ja men nu finns det ju inget "sånt" så då menar du att det är ok?

Om det inte fanns "sånt" så skulle caset för att stödja Ukraina förbättras ja. Men det är inte min åsikt.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Indirekt, ja.
Börjar likna ett lokalt världskrig det här. Europa, Asien och Nordamerika.
Citera
2022-10-27, 15:28
Medlem
Citat:
Om jag ger dig ett vapen och du går och dödar en snubbe, är inte jag då indirekt medhjälp till mord?

Ukraina får vapen för att försvara sig mot ryssland. Så din jämförelse kan du slänga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in