2022-10-27, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Jo men varför spelar det nån roll?

För att påståendet var att vägen förbi Illharjen skulle vara den naturliga när man tar sig till Nye.
Citera
2022-10-27, 15:22
Medlem
Goldenlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenlink
Det pågår efterforskningsåtgärder idag runt om och i Vetlanda

Enligt SVT: https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ny-sokinsats-efter-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda

Uppdatering:Enligt uppgifter till SVT har polisen också flera platser där sökinsatser är planerade. Vid tidigare insatser har polisen också spärrat av i samband med sitt arbete, eftersom man vill jobba ostört utan att allmänheten kan gå för nära.
Citera
2022-10-27, 15:22
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Känns ju helt sjukt att det är så. Vi har ju hundar som markerar på typ allt annat. Folk försvinner ju titt som sätt och misstänks vara döda.

*väcker schäferhunden som sover jämte mig i soffan och går ut för att börja träna på liksök*
Vi har haft likhundar, tex Shampo i Quickutredningen. Men den hunden förstörde hela utredningen och ledde till att Quick fälldes felaktigt. Kan iofs också berott på dålig förare men tror att förtroende för likhundar är lågt efter det?
Citera
2022-10-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
För att påståendet var att vägen förbi Illharjen skulle vara den naturliga när man tar sig till Nye.

Handlar diskussionen om vart dom eventuellt kan ha dumpat kroppen eller är det bara tjafs?
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vi har haft likhundar, tex Shampo i Quickutredningen. Men den hunden förstörde hela utredningen och ledde till att Quick fälldes felaktigt. Kan iofs också berott på dålig förare men tror att förtroende för likhundar är lågt efter det?
Åtminstone mitt förtroende för likhundar steg till rejäla höjder efter att de lyckades nosa upp alla kroppsdelarna i samband med ubåtsmordet. Tyvärr tycks vi ha förlorat den kapaciteten sedan dess.
Citera
2022-10-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Illharjen passeras inte vid från 125an, den sträcker sig inte så långt.

.

Jo, man passerar Illharjen. Det ligger då till ca 500-1000 m höger i färdriktningen.

Men allt är en definitionsfråga såklart.
Citera
2022-10-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket, mycket långsökt.
Varför är det långsökt? Han kan ha jobbat på samma skola T jobbar på och han kan ha tränat M i handboll?
Någon konflikt hade dom ju, och T sades leta efter en ung kvinna hon var orolig för den kvällen?
M måste ha känt denna handbollstränare som chattat med dumpen i avsikt att ha sex med minderårig.
Senast redigerad av A.Stalker 2022-10-27 kl. 15:31.
Citera
2022-10-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Var det där i närheten ödehuset låg, som T pojkvänn youtubade vid?

Var inte hennes pojkvän som spelade in, är två helt andra killar!
Citera
2022-10-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
det var ett medium i wilmatråden oxå.. samma? var inget vidare medium iaf.

Jag vet inte om det var samma . Men jag är inget medium och jag tipsade polisen
Citera
2022-10-27, 15:31
Medlem
Varför är nästan alla journalister på Vetlanda Posten boendes i Jönköping? Trodde lokaljournalistik innebar att man faktiskt bor på orten man bedriver journalistik på.
Citera
2022-10-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillelin
Berätta mer, vilken video är detta?
Finns det en länk?

Han har missförstått, det är två helt andra personer som spelat in en video vid ödehus, pojkvännen har inget med det att göra.
Citera
2022-10-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Handlar diskussionen om vart dom eventuellt kan ha dumpat kroppen eller är det bara tjafs?

Mest tjafs vid det här laget, men från början var det påståendet att "Illharjen ligger på vägen från JJ:s lägenhet till pappans gård. Ett område JJ måste ha kört förbi väldigt många gånger och känner sig hyfsat bekant med." Och min invändning var att det inte ligger på vägen (och även om man kört förbi tusentals med gånger så vet jag inte om man nödvändigt är bekant med Illharjen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in