2022-10-27, 14:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför skulle han kolla vattennivån utanför arbetstid en söndag morgon?

Det har du rätt i, inte så troligt. Men jag tror du gör fel i att fästa för mycket vikt vid själva uppgiften om pappans närvaro i Illharjen den morgonen.

Uppgiften är trots allt mycket osäker. Uppgiftslämnaren själv sa ju att det kunde vara någon som bara var lik pappan. Betänk också att många Vetlandabor är både uppjagade är väl pålästa om fallet - då räcker det kanske med att man bara möter en skallig person i förbifarten, och så får man associationer till JJs pappa. Sedan efterrationaliserar de lite och tänker: Jo, visst måste det ha varit honom jag såg.

Som sagt, mycket osäker uppgift.
Citera
2022-10-27, 14:18
Medlem
Starbacks avatar
Enligt radio-ekot kl 14:00 har polisen spärrat av ett stort område utanför Vetlanda i dag. Oklart om dom hittat något redan. Nån kanske har skrivit om detta redan. Jag ville bara informera.
Citera
2022-10-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Spontant tror jag att det närmar sig. Nytt sök tidigare i dag på ungefär samma plats som tidigare, men inte exakt. Det bör väl vara efter tips, tänker jag. Snart kan polisen förmodligen ringa in ett område där kroppen finns. Allt detta gör väl också att misstankarna mot MGM stärks för en utomstående, liksom misstanken att det rör sig om mord (och inget annat).
Eller så är det riksmord? som nu tagit över och gått igenom alla tips och tolkat detta tips som det hetaste som behöver kollas igen.
Citera
2022-10-27, 14:19
Medlem
Vems hus är det dem har sökinsats utanför nu??
Citera
2022-10-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Otroligt korkat tänk, hon vet att hon kommer bli misstänkt för brottet. Då väljer hon att forsla bort kroppen nära Pappans marker. När hon vet att där kommer Polisen och Missing people att söka av. Nej det tror jag faktiskt inte. Bor man där ute i bondehålan så känner man till många andra vägar, som är bättre lämpade för att forsla bort en kropp på.

Om mördare var smarta och tänkte logiskt hade inte åkt fast.

Se på tidigare mordfall; när mördare dumpar sina offer är det nästan alltid i området de känner sig bekanta med.
Citera
2022-10-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag förstår hur du menar. Tänker att 125:an går förbi Illharjen. Oavsett om du tar 125:an eller 31:an åker du förbi Illharjen på väg till pappan. (Även om det är snirkligare att nå Illharjen från 125:an, precis som du skriver).

Illharjen ligger i samma riktning som vägen till pappan. Det står jag fast vid. Bara att se på vilken karta som helst.

Då tror jag du tittar på kartan fel.

https://imgur.com/a/jlKCEMz
Citera
2022-10-27, 14:22
Medlem
Alltså helt sinnes, jag uppdaterar sidan med den här tråden var 30:e sekund typ!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Var det inte hundarna Ace och Ben i Kim Wall-fallet? Kanske även Boss som du nämner tillkom senare i sökningen efter likdelar?

Ursäkta, ja det stämmer. Den tredje hunden hette något på "C".
Citera
Medlem
Åkte precis förbi Föreda kvarndammen, där stod polisen på rastplatsen och gick även runt med hund i skogen/diket vid vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Du är ganska ung va? Verkar inte ha mycket livserfarenhet alls. Att en tjej skriver grattis 🥰🥰🥰❤️❤️ bästaaaaa. Betyder inte ett skit folk och speciellt tjejer i den åldern är sjukt falska.

Är väl annars i princip boomers (som jag) som inte förstår att alla likes osv på sociala medier inte är bokstavligt menade.
Senast redigerad av .-.-.-. 2022-10-27 kl. 14:28.
Citera
Avstängd
Fredriksbergs gruvhål? Eller Hörnebo? Det finns gott om ställen att dumpa en kropp i Vetlanda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Japp, dom har hittat henne. Polare var där och kikade.. kommer väl fram senare idag/imorgon

Sluta trolla din pajas 🤡🤡🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in