2022-10-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Verkligen.
Jag har kört bakom pappan många gånger(står emåförbundet eller www.eman.se på bilen) och vägen som går in vid Salvaryd ungefär från väg 125 svänger han alltid in. Den leder ju sedan till där polisen är nu .
Antar att han tar den vägen hem.

Jag är inte från trakten, men antar att det finns många lador och kanske förfallna övergivna hus där omkring, eller sommarstugor, där T skulle kunna vara (särskilt om hon är i livet). Men på såna ställen har polisen garanterat undersökt.
Citera
2022-10-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ofan, en vecka kvar alltså? Trodde en häktningsperiod var fjorton dagar. Men det är lite godtyckligt då?

Det två MGM häktades den 20/10, ev omhäktning den 3/11, alltså efter 14 dagar vilket är en häktningsperiod som du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Då är frågan;

- Har pappan varit delaktig i bortforslandet av kroppen?

eller

- Har JJ (ev plus MH) ensam forslat bort kroppen? Och att hon väljer vägar/områden hon är bekant med kring pappas boende?
Med tanke på att pappan enligt vittnen setts tillsammans med de två häktade kvinnorna söndag morgon lutar det nog åt att han hjälpt till med att få bort bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Att konstatera:

Polisens sök senaste dagarna har varit koncentrerat kring
JJ:s fars ägor
JJ:s fars grannes mark
Samt;
- Illharjens naturreservat. Brandmän med specialutrustning, bland annat sonar.
Ytbärgare och brandmän på bräda med livräddningsutrustning, torrdräkter och räddningsdräkter, som har tagit sig hela vägen ned till väg 125 som går mot Nye. Man har paddlat, simmat och gått i Emån minst ned till Flugeby.
Alltså; områden som är i riktning ner mot JJ's pappas hus.

Området vid Illharjen är enbart ner mot pappans hus i den meningen att är mot öster.
Citera
2022-10-27, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Något du vet eller bara vad du tror/hoppas?

Något jag tror naturligtvis. Det kan ju vara nåt obskyrt vittne också, bara polisen vet.
Citera
2022-10-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Tillhör en gård på ca 300 hektar
Vem äger denna gården?
Citera
2022-10-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Hur vet du?
Kan han inte ha haft tillgång till bilen innan ägarbytet gjorts?

Eftersom du inte tror att de inte har med detta att göra så kan jag också garantera att vare sig ste*n eller hennes pojkvän har med detta att göra. Likaså är bmw'n som nu är i deras ägo inte relevant för detta fall.
Citera
2022-10-27, 13:52
Medlem
Citat:
Om pappan inte varit delaktig i bortforslingen av kroppen;

JJ väljer bekant väg/område som hon känner till. Vägen till pappan har hon säkert åkt tusen ggr innan.
Dumpar kroppen. Fortsätter sedan till pappan därefter och låtsas som att allt är som vanligt. Fint alibi med. Kanske sätter de in annonserna under tiden hon är hos honom på förmiddagen och eftermiddagen?

Ja dessutom har hon hästar på sin fb. Kanske har ridit mycket i skogarna runt sin fars bostad? Tror inte vi ska vara för snabba med att tro att han är inblandad bara för att polis sökt runt hans fastighet
Citera
2022-10-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Med tanke på att pappan enligt vittnen setts tillsammans med de två häktade kvinnorna söndag morgon lutar det nog åt att han hjälpt till med att få bort bevis.
Dom sågs inte tillsammans? Kvinnorna satt i en igenimmad bil och pappan ute och motionerade. Dock i samma område?
Citera
2022-10-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Området vid Illharjen är enbart ner mot pappans hus i den meningen att är mot öster.

Den springande punkten; det ligger på vägen från JJ:s lägenhet till pappans gård. Ett område JJ måste ha kört förbi väldigt många gånger och känner sig hyfsat bekant med.
Citera
2022-10-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Dom såg inte tillsammans? Kvinnorna satt i en igenimmad bil och pappan ute och motionerade. Dock i samma område?

Vem är ute och motionerar när det blåser och regnar? Känns märkligt.
Citera
2022-10-27, 13:55
Medlem
lindblomsgröns avatar
JJ ringer hälsar på sin pappa och säger ”pappa du förstår jag råkade ha ihjäl en tjej igår hemma kan du hjälpa mig med kroppen” ”men lilla stumpan vad har du gjort ja ja vi får väl gräva ner henne då”

Jag skulle inte involvera mina föräldrar i nått sådant.
Att bara erkänna en sådan handling är konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in