2022-10-27, 13:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Gör de ju inte. Står att de haft insats under ”torsdagsförmiddagen”. Att de ”sökt”, inte ”söker”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=978399
Det är ett sammelsurium av imperfekt och presens i den notisen, så det är lite svårt att utifrån den avgöra om något pågår eller inte.
Citera
Medlem
Wazzzzzaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Men snälla, VP hänvisar till expressen vilka skriver ”Polis har tidigare gjort en stor insats i området, och nu är flera poliser på plats vid ett hus i ett angränsande område” detta för 45min sedan.
"SPÄRRAT AV" innebär ju inte att det är avslutat. De skriver ju inte polisen SPÄRRAR AV
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Men snälla, VP hänvisar till expressen vilka skriver ”Polis har tidigare gjort en stor insats i området, och nu är flera poliser på plats vid ett hus i ett angränsande område” detta för 45min sedan.

VEM säger att det behöver va hos JJs pappa
?? Det är inga polisbilar där nu och tror det hade kommit i tråden tidigare idag om det varit polisbilar där . Jag tror söket är någon annanstans. Har dem sökt i flugeby ??
Citera
2022-10-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
När planerades sökinsatsen? Påstår inte att hon har hittats men det kan ju lika gärna ha varit planerat i förväg i flera dagar.
Fick sms-et idag kl. 12.53. då jag är medlem. Den kanske blir inställt om hon är hittat. Tror inte MP ställer in något innan polisen informerar familjen. Skrämmande hur som helst.
Citera
2022-10-27, 13:30
Medlem
Vad exakt har dom spärrat av? Nån som vet?
Citera
2022-10-27, 13:31
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiaLotta61
Vad exakt har dom spärrat av? Nån som vet?

Inga avspärrningar längre. Den sökinsats en som drogs igång tidigare idag är avslutad.

Verkar som att media är lite långsamma på att rapportera.
Citera
2022-10-27, 13:32
Medlem
Både expressen och ab har prioriterat ner sina artiklar om avspärrningen.
Citera
2022-10-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Inga avspärrningar längre. Den sökinsats en som drogs igång tidigare idag är avslutad.

Verkar som att media är lite långsamma på att rapportera.

område runt hus/område som dom redan kikat på
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
VEM säger att det behöver va hos JJs pappa
?? Det är inga polisbilar där nu och tror det hade kommit i tråden tidigare idag om det varit polisbilar där . Jag tror söket är någon annanstans. Har dem sökt i flugeby ??

Hallonbåt rapporterade redan vid 10snåret idag om poliser och avspärrning på ett område granne med JJs pappa. Media var 3h senare med samma rapportering men utan platsspecifikt, att anta att det handlar om JJs pappas bostad är inte särskilt långsökt.
Citera
Medlem
kauwts avatar
Ja på grund av pressträff från regeringen är det väl tyvärr så.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Både expressen och ab har prioriterat ner sina artiklar om avspärrningen.
Citera
2022-10-27, 13:35
Medlem
Mötte polis med blåljus mot Sävsjö i morse, vart har dom sökt idag?
Citera
2022-10-27, 13:36
Medlem
enskilaasikter eller vad hen hette som kläckte ur sig att en polare påstått sig sett att hon hittats har inte skrivit mer? Troll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in