2022-10-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Finns väl ingen lag för det? Snarare helt fritt att yppa. Yttrandefriheten är grundlagsskyddad.

Alla har rätt att yppa missförhållanden

Fast det är inte missförhållanden.. det är deras jobb. Kanske de ska byta jobb istället för att protestera mot sina arbetsuppgifter?

Missförhållanden har vi haft sedan Palme. Eller är det kanske så att handläggarna på migrationsverket vill ha arbetslöshet och skjutningar? 130miljarder minst kostar babbarna oss skattebetalare. Det om något är missförhållanden.
Citera
2022-10-27, 12:35
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Wow vilken förolämpning! Du är verkligen vass! Eller, jag tror faktiskt ingen som röstat på sd blir de minsta förolämpad av det. Du får arbeta på dina förolämningar 😉

Sen är jag nyfiken på hur du tänker, förklara gärna. Högerblockets motto är ju lite "det ska löna sig att arbeta", hur tycker du det rimmar med att sds väljare är långtidsarbetslösa? Borde inte de som röstar på sd istället rösta på bidragspartier på vänstersidan?

Nu verkar du ju inte vara den mest rationella människan direkt men förklara gärna det för mig. Jag tror du missuppfattat svt här faktiskt. ☺️

Kram
Li

Wow Du har väldigt starka argument på sakfrågan så vi har väl något gemensamt när det gäller det rationella ☺️☺️
Kram
Citera
2022-10-27, 12:43
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Snacka om priviligierat arbete. Jag har ännu inte jobbat någonstans där jag fräckt lallar om min personliga övertygelse eller tro och gråtit över att jag inte får igenom det hos mina chefer. De flesta av oss andra får "nöja" oss med att vi har ett jobb vi tycker om men måste lämna våra personliga åsikter hemma. Det som gör mig förvånad är att dessa människor ofta har invandrarbakgrund och har inte ens ett uns av tacksamhet av vårt land som ger dom plats, de måste hela tiden ha mer, att leva i frihet med ett skattefinansierat arbete är inte längre tillräckligt. Varför ens bo kvar i Sverige om det är så jävligt att man nu måste lyssna och följa regler med en ny chef. Egentligen vill jag skrika "håll käften och var nöjda, annars åk för fan hem, ingen vill ha er här". Ingen.

En vän av ordning kan ju också fråga sig hur dessa människor egentligen har skött sitt arbete under tiden som varit.

Har de avslagit ansökningar då lagen har krävt det eller har de gått på sina känslor och beviljat personers ansökningar bara för att vara snälla och goda?

Har de kanske bjudit på lite skattebetalda grejor hit och dit till de stackars männen som tagit sig hit från tredje världen?

Åtminstone vän av ordning känner verkligen ingen som helst tillit till dessa myndigheter något mera. Snarare ett starkt obehag.

Den som tidigare kanske tvekat om att det sitter en massa aktivister ute på myndigheter och department kan sluta med det nu. Här är ett ypperligt bevis för just det.
Citera
2022-10-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://web.archive.org/web/20221026082735/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEngP/brak-pa-migrationsverket-efter-tidoavtalet-vill-bara-grata

Anställda på Migrationsverket gör politiskt uppror på intranätet.
Bör de tjänstemännen ha synpunkter på regeringspolitik?
Om det bedrivs en politik där det
1 SKALL göras utredning om varje person som ansöker
2 ingen utredning får komma fram till avslag, detta pga empati

=> då kan man väl avskaffa hela migrationsverket? Varför slösa pengar på skenutredningar?
Citera
2022-10-27, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
En vän av ordning kan ju också fråga sig hur dessa människor egentligen har skött sitt arbete under tiden som varit.

Har de avslagit ansökningar då lagen har krävt det eller har de gått på sina känslor och beviljat personers ansökningar bara för att vara snälla och goda?

Har de kanske bjudit på lite skattebetalda grejor hit och dit till de stackars männen som tagit sig hit från tredje världen?

Åtminstone vän av ordning känner verkligen ingen som helst tillit till dessa myndigheter något mera. Snarare ett starkt obehag.

Den som tidigare kanske tvekat om att det sitter en massa aktivister ute på myndigheter och department kan sluta med det nu. Här är ett ypperligt bevis för just det.

Mycket intressant frågeställning, faktum är att det borde nästan myndigheten ta och undersöka!
Citera
2022-10-27, 13:10
Medlem
AntonAusTirols avatar
Personliga åsikter hör inte hemma bland tjänstemän på arbetet. Visst de får uttrycka sig bäst de vill på fritiden. Men på jobbet är det rättning i ledet och utför det jäkla arbete du ska enligt de riktlinjer som gäller.
Duger det inte så lämna din tjänst till förfogande då någon som kan hantera arbetsuppgifterna kommer in.
Citera
2022-10-27, 13:13
Medlem
Citat:
https://web.archive.org/web/20221026082735/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EEngP/brak-pa-migrationsverket-efter-tidoavtalet-vill-bara-grata

Javisst. Det är ju jättebra att ventilera! Det finns inget som helst som säger att tjänstemannarollen skulle vara icke-moraliserande, neutral, opolitisk, saklig, rättssäker, förtroendeingivande eller lojal mot uppdragsgivaren. De har all rätt att föra den politiska kampen vidare på intranätet. Inte ska dom behöva söka sig till Flashback heller!
Citera
2022-10-27, 13:14
Medlem
Ja och återinfört tjänstemannaansvar blir grädde på moset.
Citat:
Ursprungligen postat av pottsork
Det är inte utan att man känner lite skadeglädje över att dessa myndighetsutövare faktiskt avkrävs myndighet i sitt utövande istället för godhetssignalering.
Citera
2022-10-27, 13:16
Medlem
Migrationsverket har jag inget som helst förtroende för.
Kryphål är väl vad dessa handläggare letar efter dagarna i ända.
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Citera
2022-10-27, 13:22
Medlem
Jag kontrar med vart tog självbevarelsedriften vägen?
Jodå den smyger tillbaka med myrsteg men det är inte nog.
Citera
2022-10-27, 13:40
Medlem
Kosmos.s avatar
Migrationsverket ska inte vara en lekplats för invandringsvurmande aktivister. De ska göra sitt jobb efter direktiv. Tyvärr är det ofta diton som söker sig till myndigheten. Vi behöver ett återvandringsverk istället. Bara ett sådant namnbyte hade dragit till sig rätt virke för jobbet, och inte typiska Maggan, 57 som är med i föreningen för ensamkommande "barn"(läs Muhammad's med medelåder på 27 år)
Senast redigerad av Kosmos. 2022-10-27 kl. 13:44.
Citera
2022-10-27, 13:49
Medlem
Citat:

Detta visar tydligt vad det är för drägg som jobbar där. Lägg ned hela skiten och låt polisen bygga upp en ny verksamhet som tar över de uppgifter som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in